یک مقام CISA می‌گوید «تعدادی» از وب‌سایت‌های انتخابات ایالتی مورد حمله سایبری قرار گرفتند

[ad_1]

یک مقام ارشد در آژانس امنیت سایبری و امنیت زیرساخت (CISA) گفت که این آژانس از “معده ای” از حملات انکار سرویس توزیع شده (DDoS) آگاه است که برای مدت کوتاهی بر تعدادی از وب سایت های انتخابات ایالتی در روز انتخابات تأثیر گذاشت.

اگرچه آژانس قادر به ارائه جزئیاتی در مورد تعداد ایالت های تحت تأثیر قرار نگرفت، تأیید کرد که وب سایت های ایالت می سی سی پی در پی یک حمله سایبری که گزارش شده توسط یک گروه هکر روسی انجام شده است، دچار اختلال شده اند.

این مقام گفت که اگرچه نسبت دادن این حملات به یک گروه یا بازیگر دولتی خاص دشوار است، اما آژانس هیچ مدرکی دال بر اینکه آنها “بخشی از یک کمپین گسترده هماهنگ شده” بوده است، ندیده است.

این مقام افزوده است که دانستن این نکته ضروری است که حملات سایبری سطح پایین مانند حملات انکار سرویس توزیع شده بر توانایی رأی دهندگان برای انداختن رأی یا شمارش آن تأثیر نمی گذارد، زیرا این حملات فقط بر وب سایت تأثیر می گذارد.

این مقام در سه‌شنبه شب در جریان یک تماس پیش‌زمینه با خبرنگاران گفت: «هر گونه حملات احتمالی DDoS نباید امنیت یا انعطاف‌پذیری انتخابات را مورد تردید قرار دهد».

حملات DDoS معمولاً برای مختل کردن و غرق کردن سرور با ترافیک اینترنت استفاده می شود و باعث خاموش شدن آن می شود.

این مقام افزود که هر حمله سایبری که در روز سه شنبه وب سایت های انتخابات ایالتی را هدف قرار می داد موفقیت آمیز نبود و سایت هایی که تحت تأثیر قرار گرفتند به سرعت بازیابی شدند.

ایلینوی یکی دیگر از ایالت هایی است که اوایل روز سه شنبه مورد حمله سایبری قرار گرفت. دفتر کارمند ایالت Champaign County در فیس بوک پست کرد که مشکلاتی در شبکه و سرور رایانه آن وجود دارد و معتقد است که این مشکلات ناشی از حملات سایبری بوده است.

دفتر منشی گفت: “این حملات سایبری یک تلاش استراتژیک و هماهنگ برای تضعیف و بی ثبات کردن روند دموکراتیک ما است.”

“هدف این است که شما را از رای دادن منصرف کنند. لطفا قربانی این نشوید.»

دفتر منشی اضافه کرد که در ماه گذشته هدف حملات مکرر منع سرویس توزیع شده بوده است.

در تماس قبلی با خبرنگاران در روز سه‌شنبه، این آژانس گفت در حالی که هیچ «تهدید خاص یا معتبری» که زیرساخت‌های انتخاباتی را مختل کند شناسایی نکرده است، اما همچنان مراقب تهدیدات سایبری بالقوه، از جمله حملات DDoS، تخریب وب‌سایت و قطع شدن وب‌سایت‌ها است.

[ad_2]

Leave a reply