یازدهمین قربانی تیراندازی در پارک مونتری درگذشت. انگیزه ها هنوز مشخص نیست

[ad_1]

(KTLA) – مقامات بعدازظهر دوشنبه تایید کردند که یکی دیگر از قربانیان تیراندازی شنبه شب در استودیوی رقص استار بالروم در مونتری پارک کالیفرنیا جان خود را از دست داد و تعداد قربانیان را به 11 نفر رساند.

قربانی که نامش فاش نشد، در مرکز پزشکی LAC+USC جان خود را از دست داد، جایی که چهار نفر از 10 نفری که در ابتدا از تیراندازی جان سالم به در بردند، منتقل شدند.

مسئولان بیمارستان در بیانیه‌ای اعلام کردند: «کارکنان قهرمان ما در مرکز پزشکی LAC+USC خستگی‌ناپذیر برای مراقبت از چهار قربانی که تحت مراقبت ما قرار گرفته‌اند، کار کرده‌اند. قربانیان در اثر جراحات شدید جان خود را از دست داده اند. ما می خواهیم عمیق ترین همدردی خود را با خانواده ها و عزیزان آنها ابراز کنیم.”

بازرس پزشکی کانتی لس آنجلس روز دوشنبه دو نفر از قربانیان را به نام های مای نهان 65 ساله و لیلان لی 64 ساله شناسایی کرد. ادای احترامی احساسی در توییتر.

تیفانی لیو می‌گوید: “او سال‌های زیادی را صرف رفتن به استودیوی رقص در پارک مونتری در تعطیلات آخر هفته کرد. این کاری است که او دوست داشت انجام دهد. اما ناعادلانه، شنبه آخرین رقص او بود.” “ما سال نو قمری را شکسته شروع می کنیم. هرگز تصور نمی کردیم زندگی او به این ناگهانی به پایان برسد.”

مقامات به جستجوی انگیزه ای در پشت تیراندازی دسته جمعی که جشن های سال نو قمری را در جامعه عمدتا آسیایی در شرق مرکز شهر لس آنجلس مخدوش کرد، ادامه می دهند.

مرد مسلح، هوو کان تران 72 ساله از همت، بر اثر شلیک گلوله خود به خود در حین درگیری با نیروهای اجرای قانون در فاصله 25 مایلی صحنه جان خود را از دست داد.

20 تا 30 دقیقه پس از تیراندازی در پارک مونتری، مقامات می گویند که تران وارد سالن رقص لای لای در نزدیکی الحمرا شد و مقامات آن را به عنوان یک تپانچه نیمه خودکار که با مجله تغذیه می شد و یک خشاب با ظرفیت بزرگ به آن متصل بود، مسلح کرد.

رابرت لونا، کلانتر شهرستان لس آنجلس گفت: “می توانم به شما بگویم که مظنون احتمالاً به قصد کشتن افراد بیشتری وارد آنجا شد و دو عضو شجاع جامعه تصمیم گرفتند وارد عمل شوند و او را خلع سلاح کنند.” آنها چنین کردند، اسلحه را در اختیار گرفتند و مظنون متواری شد.

یک تعقیب و گریز یک ساعته مأموران را به یک ون سفید رنگ در تورنس، در حدود 25 مایلی جنوب غربی پارک مونتری هدایت کرد. اواخر صبح یکشنبه، پلیس با وسایل نقلیه تاکتیکی و کامیون‌های گروه بمب‌گذار، ون را در یک پارکینگ محاصره کردند.

جسد تران بر اثر شلیک گلوله در داخل خودرو پیدا شد.

در جریان تعقیب و گریز، مقامات عکس‌هایی از تران منتشر کردند که نشان می‌داد او کلاه پشمی متمایز به سر دارد.

لونا گفت که هیچ مظنون برجسته ای وجود ندارد، اگرچه تحقیقات همچنان ادامه دارد و کارآگاهان تلاش می کنند تا انگیزه آنها را مشخص کنند.

اواخر یکشنبه، افسران مجری قانون و ماموران فدرال حکم بازرسی را در خانه متحرک ترن در همت، تقریباً در 85 مایلی جنوب شرقی پارک مونتری ارائه کردند. مشخص نیست که مقامات چه چیزی پیدا کردند.

جشن سال نو قمری در پارک مونتری یکی از بزرگترین رویدادهای سال نو قمری در جنوب کالیفرنیا است. دو روز جشن برنامه ریزی شده بود، اما مسئولان رویدادهای یکشنبه را پس از تیراندازی لغو کردند. دیگر رویدادهای سال نو قمری، از جمله یکی در موزه USC Pacific Asia در پاسادنا و دیگری در Citadel Outlets، نیز لغو شدند.

دولت گاوین نیوسام خشونت را محکوم کرد و عصر یکشنبه از جامعه بازدید کرد.

«امروز زمانی را در پارک مونتری گذراندم و با رهبران و کسانی که تحت تأثیر این تراژدی وحشتناک قرار گرفتند ملاقات کردم. نیوسام در توییتی نوشت: قدرت این جامعه باورنکردنی است. ما به اصلاحات واقعی سلاح در سطح ملی نیاز داریم.”

رئیس جمهور جو بایدن دستور داد پرچم های تمام ساختمان های دولتی تا غروب روز پنجشنبه نیمه افراشته شوند تا به قربانیان این فاجعه احترام بگذارند.

هیلدا سولیس، سرپرست کانتی لس آنجلس، که نماینده پارک مونتری است و در جشنواره روز شنبه حضور داشت، به “اهمیت این شهر به عنوان داشتن یکی از بزرگترین درصد از ساکنان آسیایی آمریکایی و جزایر اقیانوس آرام در ایالات متحده اشاره کرد.”

وانت KTLA مونتری پارک
ماموران پس از جستجوی هوو کان تران 72 ساله در ژانویه، یک ون سفید را محاصره کردند. 22، 2023. (KTLA)

او در توییتر نوشت: «برای دهه‌ها، این شهر فرهنگ‌ها و تاریخچه‌های AAPI را در این کشور ارتقا داده است – موانع را شکسته و کلیشه‌ها را به چالش می‌کشد. در حالی که منتظریم ببینیم آیا این جنایت ناشی از نفرت است، باید به کار برای محافظت از جوامع خود و حفظ امنیت آنها ادامه دهیم.”

به گزارش آسوشیتدپرس/یو‌اس‌ای تودی، این تراژدی نه تنها پنجمین کشتار جمعی در ایالات متحده از ابتدای سال جاری تاکنون است، بلکه مرگبارترین قتل از 24 می 2022 است که در آن 21 نفر در مدرسه‌ای در اووالد، تگزاس کشته شدند. پایگاه داده کشتارهای دسته جمعی در ایالات متحده آخرین خشونت دو ماه پس از کشته شدن پنج نفر در یک کلوپ شبانه در کلرادو اسپرینگز رخ می دهد.



[ad_2]

Leave a reply