گردباد به لیتل راک برخورد می کند، سقف ها را می شکند، وسایل نقلیه را واژگون می کند

[ad_1]

صخره کوچک، ارک (AP/KARK) – یک گردباد بعد از ظهر جمعه در لیتل راک و نواحی اطراف آن را درنورد، سقف‌ها را به پارگی تبدیل کرد، وسایل نقلیه را فرو ریخت و زباله‌ها را در جاده‌ها پرتاب کرد در حالی که مردم به دنبال سرپناه بودند.

بیش از 350,000 نفر در معرض خطر بودند زیرا آنچه که سرویس هواشناسی ملی آن را “گردباد بزرگ و مخرب تایید شده” می خواند، مناطق تجاری و محله های لیتل راک و نورث لیتل راک را درنوردید.

مسافران و کارکنان فرودگاه در فرودگاه ملی کلینتون در لیتل راک در حمام ها پناه گرفتند و به آنها دستور داده شد تا ساعت 3:45 بعد از ظهر در آنجا بمانند. تصاویر هوایی نشان می دهد که چندین سقف از خانه ها در لیتل راک و بنتون در حوالی آن کنده شده است.

هیچ گزارش فوری در مورد آسیب دیدگی وجود ندارد.

طبق poweroutage.us که قطعی ها را پیگیری می کند، نزدیک به 70000 مشتری در آرکانزاس بعد از ظهر جمعه بدون برق بودند. حدود 37000 نفر در همسایه اوکلاهاما بدون برق بودند.

طوفان های عظیمی که روز جمعه در حداقل 15 ایالت در غرب میانه و جنوب ایالات متحده در حال وقوع است، پیش بینی ها را بر آن داشت تا مردم را برای آماده شدن برای آب و هوای خطرناک از جمله گردبادها ترغیب کنند و گفتند که شرایط مشابه شرایط یک هفته پیش است که باعث ایجاد یک چرخش ویرانگر شد که منجر به کشته شدن حداقل 21 نفر شد. در می سی سی پی

بیش از 85 میلیون نفر در روز جمعه تحت هشدارهای هواشناسی قرار گرفتند زیرا مرکز پیش‌بینی طوفان سرویس ملی هواشناسی یک طوفان غیرمعمول بزرگ از رعد و برق با پتانسیل ایجاد تگرگ، تندبادهای باد و گردبادهای قدرتمند را پیش‌بینی کرده بود که می‌توانند فواصل طولانی را بالاتر از سطح زمین حرکت دهند.

منطقه ای که در معرض بیشترین خطر برای طوفان های جمعه قرار دارد، بخش بزرگی از رودخانه می سی سی پی از ویسکانسین تا می سی سی پی را دنبال می کند، با توصیه های نادر پرخطر در اطراف ممفیس. و بین داونپورت، آیووا و کوئینسی، ایلینوی و مناطق اطراف آن.

پیش‌بینی‌ها برای هر دو منطقه پرخطر تا جمعه شب، با توجه به انتظار طوفان‌های متعدد و آن را «وضعیت بسیار خطرناک» توصیف کردند.

به طور کلی، تا بعد از ظهر جمعه، ساعت‌های گردباد منتشر شده توسط سرویس ملی هواشناسی بیشتر مناطق میسوری، آرکانزاس و آیووا را پوشش می‌دهند. ایلینوی غربی؛ و بخش هایی از ویسکانسین، تگزاس، تنسی، کنتاکی، لوئیزیانا، اوکلاهما، و می سی سی پی. هشدارهای گردباد برای مناطق ایزوله آرکانزاس، میسوری و ایلینویز بعد از ظهر جمعه صادر شد.

سرویس هواشناسی اعلام کرد همچنین روز جمعه بخش‌هایی از تگزاس، اوکلاهاما، نیومکزیکو و کانزاس به دلیل شرایط خشک، بادهای شدید و دمای بالا در معرض خطر آتش‌سوزی گسترده قرار گرفتند.

پیش بینی می شود که “رعد و برق شدید ابرسلولی” برای بعدازظهر روز جمعه با افزایش دما در سراسر جهان، به ویژه در جنوب ایالات متحده بیشتر شود.

علاوه بر لیتل راک، مراکز عمده جمعیتی که در معرض خطر بالا برای طوفان‌هایی هستند که از بعدازظهر جمعه آغاز می‌شوند، شیکاگو هستند. St. لوئیس; جونزبورو، آرکانزاس؛ و Des Moines و Cedar Rapids، آیووا.

ویکتور جنسینی، استاد هواشناسی ایلینوی شمالی و متخصص گردباد، گفت: «طوفان های رعد و برق زیادی… گردباد، بادهای مخرب و تگرگ بزرگ وجود خواهد داشت.

هواشناسان گفتند که مردم آن مناطق باید منابع اضطراری را ذخیره کنند، برای قطع برق آماده شوند، از مسدود کردن مناطق آسیب پذیر در برابر سقوط درختان یا تگرگ شدید اجتناب کنند و در صورت امکان وسایل نقلیه را در گاراژها پارک کنند.

پیش‌بینی‌ها درباره یک «تهدید آب و هوایی شدید نسبتاً نادر و قابل توجه» در اطراف شیکاگو هشدار دادند که می‌تواند شامل بادهای شدید، گردبادها و تگرگ بزرگ باشد.

در شهر آیووا، دانشگاه آیووا جشن تماشای جمعه را برای هوادارانی که قصد داشتند برای فینال چهار بسکتبال زنان مقابل کارولینای جنوبی جمع شوند، لغو کرد. مت هندرسون، دستیار مدیر دوومیدانی در بیانیه ای گفت که این تصمیم “به دلیل غیرقابل پیش بینی بودن آب و هوای بد احتمالی و تاثیر احتمالی یک طوفان” گرفته شده است.

جمعه شب گذشته، گردباد شدید در می سی سی پی حداقل 21 نفر را کشت، ده ها نفر را مجروح کرد و کل بلوک ها را با خاک یکسان کرد، زیرا مسیر تخریب را برای بیش از یک ساعت ایجاد کرد. به گفته آژانس مدیریت اضطراری می سی سی پی، حدود 2000 خانه آسیب دیده یا ویران شده است.

تلفات به ویژه در شهرستان شارکی در غرب می سی سی پی بالا بود، جایی که 13 نفر در شهرستانی با 3700 نفر کشته شدند. بادهایی با سرعت 200 مایل در ساعت (322 کیلومتر در ساعت) شهر کشاورزی روستایی رولینگ فورک را درنوردید و خانه ها را به انبوهی از آوار تبدیل کرد، ماشین ها را واژگون کرد و برج آب شهر را واژگون کرد.

جنسینی گفت که شرایط جوی روز جمعه مشابه شرایطی است که در طوفان مرگبار می سی سی پی وجود داشت.

پیش‌بینی خطرناک نتیجه بادهای شدید جنوبی است که مقادیر زیادی رطوبت را از خلیج مکزیک به شمال منتقل می‌کند، جایی که آنها با سیستم طوفان تقویت‌کننده تعامل خواهند داشت.

در داکوتای جنوبی، فرماندار کریستی نوم دستور داد دفاتر اجرایی ایالت روز جمعه در بخش‌هایی از این ایالت تعطیل شوند، زیرا باران یخ‌زده، برف و باد شدید پیش‌بینی می‌شود. بسیاری از شهرستان ها تحت هشدار کولاک یا طوفان یخ بودند.

سازمان هواشناسی روز سه شنبه آینده دور دیگری از طوفان های شدید را در همان منطقه عمومی هفته گذشته پیش بینی می کند. براندون باکینگهام، کارشناس هواشناسی Accuweather در اوایل این هفته گفت که حداقل 10 روز اول آوریل سخت خواهد بود.

بیل بانتینگ، رئیس عملیات پیش‌بینی مرکز پیش‌بینی طوفان سرویس هواشناسی، گفت که مردم باید یک برنامه آب‌وهوای شدید داشته باشند که شامل راه‌های متعدد برای دریافت اطلاعات هشدار طوفان باشد.

«همه ما شاهد پوشش وضعیت های دلخراش در سایر نقاط کشور بوده ایم. بانتینگ گفت: امیدواریم مردم به پیش‌بینی‌هایی که چند روزی است در مورد تهدید روز جمعه منتشر می‌شود توجه کنند.

[ad_2]

Leave a reply