کنگره برای اعطای مدال به امت تیل و مادرش

[ad_1]

واشنگتن (AP) – مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه به اتفاق آرا لایحه‌ای را تصویب کرد تا پس از مرگ، مدال طلای کنگره را به امت تیل، نوجوان شیکاگویی که توسط برتری‌طلبان سفیدپوست در دهه 1950 به قتل رسید، و مادرش، مامی تیل‌موبلی، اعطا کند.

این لایحه که در ماه ژانویه در سنا تصویب شد، قرار است از تیل و مادرش – که اصرار بر برگزاری مراسم تشییع جنازه باز برای نشان دادن بی‌رحمی قتل او داشتند – با بالاترین افتخار غیرنظامی که کنگره اعطا می‌کند، تجلیل کند. این مدال به موزه ملی تاریخ آفریقایی آمریکایی داده می شود و در نزدیکی تابوت تایل که در آن دفن شده بود به نمایش گذاشته می شود.

تیل در سال 1955 ربوده شد، شکنجه شد و کشته شد، پس از آنکه شاهدان گفتند که او به یک زن سفیدپوست در یک فروشگاه مواد غذایی در روستایی می سی سی پی سوت زد، که نقض قوانین نژادپرستانه اجتماعی جنوب در آن زمان بود. در برگشت، چهار روز بعد، او را از تخت بیرون کردند و از خانه عموی بزرگش ربودند. این قتل پس از اصرار مادر تیل بر روی یک تابوت باز و مجله جت عکس‌هایی از بدن وحشیانه او منتشر کرد، جنبش حقوق مدنی را تحریک کرد.

لایحه سنا توسط سنس ارائه شد. کوری بوکر، DN.J. و ریچارد بور، RN.C.. نسخه مجلس این قانون توسط نماینده حمایت می شود. بابی راش، D-Ill.، که همچنین از لایحه ای برای انتشار تمبر پستی یادبود به افتخار مامی تیل موبلی حمایت کرد. او در سال 2003 درگذشت.

«شجاعت و فعالیتی که مادر امت، مامی تیل موبلی، در نمایش وحشیگری پسرش به جهان نشان داد، به بیدار شدن وجدان ملت کمک کرد و آمریکا را وادار کرد تا شکست خود را در رسیدگی به نژادپرستی و بی عدالتی های آشکاری که از این نوع نژادپرستی سرچشمه می گیرد، حساب کند. بوکر در بیانیه ای پس از تصویب این لایحه در سنا گفت: نفرت.

کنگره از سال 1776 مدال ها را با دریافت کنندگان قبلی از جمله رزا پارکس، لیتل راک ناین و جکی رابینسون اهدا می کند. این نامگذاری ماه‌ها پس از آن صورت می‌گیرد که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا اولین قانون ضد لینچ را امضا کرد که به نام تیل نامگذاری شده است.

تا ماه مارس سال جاری، کنگره نزدیک به 200 بار در تصویب چنین قانونی شکست خورده بود که با لایحه ای که در سال 1900 توسط نماینده کارولینای شمالی ارائه شد، شروع شد. جورج هنری وایت، تنها عضو سیاهپوست کنگره در آن زمان.

[ad_2]

Leave a reply