کمک های فدرال به بخش ویران شده از گردباد می سی سی پی می رسد

[ad_1]

پرزیدنت جو بایدن بامداد یکشنبه اعلامیه اضطراری برای می سی سی پی صادر کرد و بودجه فدرال را برای مناطقی که جمعه شب بیشترین آسیب را دیدند توسط گردباد مرگباری که دلتای می سی سی پی، یکی از فقیرترین مناطق ایالات متحده را درنوردید، فراهم کرد.

در پی وقوع طوفان عظیم در چندین شهر در طول مسیر یک ساعته خود، حداقل 25 نفر در می سی سی پی کشته و ده ها نفر دیگر زخمی شدند. مردی در آلاباما پس از چندین بار واژگونی تریلر کنار خانه اش کشته شد.

تیم های جستجو و بازیابی پس از آواره شدن صدها نفر، کار دشوار حفاری در میان خرابه های منازل مسطح و ویران شده، ساختمان های تجاری و دفاتر شهرداری را از سر گرفتند، حتی در حالی که سرویس ملی هواشناسی در مورد خطر هوای شدیدتر در روز یکشنبه هشدار داده بود – از جمله شدیدتر. باد، تگرگ بزرگ و گردبادهای احتمالی در جورجیا، لوئیزیانا، می سی سی پی و آلاباما.

به گفته انجمن امداد جورجیا، یک گردباد در اوایل روز یکشنبه در شهرستان تروپ، جورجیا، در نزدیکی مرز آلاباما فرود آمد. مناطق تحت تاثیر قرار گرفته شامل محله لاگرنج در 67 مایل (حدود 108 کیلومتر) جنوب غربی آتلانتا است.

این آژانس در فیسبوک گفت: «بسیاری از ساختمان‌ها آسیب دیده‌اند، مردم گرفتار شده‌اند. در وست پوینت نزدیک، جاده ها، از جمله بین ایالتی 85، توسط آوار مسدود شده است. “اگر مجبور نیستید امروز صبح به جاده ها بروید، لطفا این کار را نکنید.”

پارک در صفحه فیس بوک خود اعلام کرد که دو ببر در اوایل روز یکشنبه پس از آسیب دیدگی شدید پارک در اثر گردباد از محوطه خود در سافاری حیوانات وحشی در کوه کاج، گا. پارک افزود: “ببرها امن هستند!” هر دو اکنون پیدا شده اند، آرام بخش شده اند و به سلامت به یک محوطه امن بازگردانده شده اند.» او افزود که هیچ یک از کارکنان یا حیواناتش آسیب ندیده اند.

در بیانیه کاخ سفید آمده است: پس از بیانیه بایدن، بودجه فدرال می تواند برای تلاش های بازیابی در شهرستان های کارول، هامفریز، مونرو و شارکی در می سی سی پی، از جمله مسکن موقت، تعمیرات خانه، وام از دست دادن اموال بدون بیمه و سایر برنامه های فردی و تجاری استفاده شود. .

این چرخش کل بلوک‌ها را با خاک یکسان کرد، خانه‌ها را از بین برد، یک برج را از کلیسا جدا کرد و یک برج آب شهری را واژگون کرد.

جارود کونز پس از شنیدن خبر طوفان از خانه‌اش در آلاباما به سمت رولینگ فورک رفت و می‌خواست «هرچه لازم باشد» داوطلب شود. کانزه در میان چندین داوطلب بود که صبح روز یکشنبه در محل استقرار کار می کرد و مواردی از آب بطری و سایر لوازم را برای توزیع آماده می کرد.

کونز گفت: «شهر ویران شده است. هر چیزی که می بینم در وضعیتی خراب است.»

دفتر خدمات هواشناسی ملی در جکسون اواخر روز شنبه در توییتی اعلام کرد که بر اساس داده های اولیه، گردباد درجه بندی اولیه EF-4 را دریافت کرده است. بر اساس این سرویس، گردباد EF-4 دارای حداکثر سرعت بادهای پایدار بین 166 تا 200 مایل در ساعت (265 کیلومتر در ساعت و 320 کیلومتر در ساعت) است. دفتر جکسون گفت که هنوز در حال جمع آوری اطلاعات درباره گردباد است.

گردباد بخشی از شهر رولینگ فورک را که محل سکونت 2000 نفر است ویران کرد و خانه ها را به انبوهی از آوار و ماشین های واژگون تبدیل کرد. سایر بخش‌های جنوب عمیق در حال حفاری از آسیب‌های ناشی از پیچش‌های مشکوک دیگر بودند. اداره کلانتری آنجا در توییتی اعلام کرد که مردی در شهرستان مورگان، آلاباما جان خود را از دست داده است.

آژانس مدیریت اضطراری فدرال در یک نشست خبری اعلام کرد که 25 نفر کشته شده اند، 55 نفر زخمی شده اند و 2000 خانه آسیب دیده یا ویران شده است. سرویس هواشناسی ملی اعلام کرد که وزش باد شدید، تگرگ و طوفان شدید در بخش هایی از آلاباما و جورجیا در روز یکشنبه پیش بینی می شود.

رادنی پورتر که در 20 مایلی (32 کیلومتری) جنوب رولینگ فورک زندگی می‌کند، می‌گوید: «چگونه کسی جان سالم به در برد، فراتر از من است. وقتی طوفان جمعه شب را فرا گرفت، او بلافاصله برای کمک به آنجا رفت. پورتر برای یافتن “ویرانی کامل” وارد شد و گفت که بوی گاز طبیعی را استشمام کرده و صدای فریاد مردم را در تاریکی برای کمک شنیده است.

او گفت: «خانه‌ها رفته‌اند، خانه‌ها روی خانه‌ها با وسایل نقلیه روی هم چیده شده‌اند.

آنت بادی، که از نزدیک بلوزی به شهر سیلور سیتی که به سختی ضربه خورده بود رانندگی کرد، گفت که احساس “برکت” می کرد زیرا خانه خودش ویران نشده بود، اما افراد دیگر همه چیز را از دست دادند.

او با نگاهی به خانه‌های مقایسه شده گفت: «دیشب گریه کردم، امروز صبح گریه کردم». آنها گفتند که باید پنهان شوی، اما آنقدر سریع اتفاق افتاد که بسیاری از مردم حتی فرصتی برای پنهان شدن پیدا نکردند.

بازماندگان طوفان، روز شنبه، بسیار مات و مبهوت راه می رفتند، در حالی که با اره های زنجیری به دنبال بازماندگان از میان آوارهای انباشته شده و درختان افتاده بودند. خطوط برق زیر درختان بلوط چند ده ساله با ریشه های کنده شده از زمین میخکوب شدند.

فرماندار می سی سی پی، تیت ریوز، وضعیت اضطراری صادر کرد و قول داد که در هنگام بررسی خسارت در سطح وسیعی از مزارع پنبه، ذرت و سویا و استخرهای گربه ماهی، به بهبود کمک کند. او با بایدن، که همچنین با هیئت کنگره ایالتی گفت‌وگو کرد، صحبت کرد.

بیش از نیم دوجین پناهگاه در می سی سی پی برای اسکان آوارگان افتتاح شد.

لنس پریلوکس، هواشناس دفتر خدمات هواشناسی ملی گفت: اطلاعات اولیه، بر اساس پیش‌بینی‌های گزارش‌های طوفان و داده‌های رادار، نشان می‌دهد که گردباد بیش از یک ساعت روی زمین بوده و حداقل 170 مایل (274 کیلومتر) را طی کرده است. در جکسون، می سی سی پی.

او با نسبت دادن مسیر طولانی به بی ثباتی گسترده جوی گفت: «این نادر است — بسیار بسیار نادر است.

پریلو گفت که یافته‌های اولیه نشان می‌دهد که گردباد مسیر تخریب خود را درست در جنوب غربی رولینگ فورک آغاز کرد و سپس به سمت شمال شرقی به سمت جوامع روستایی Midnight و Silver City و به سمت Tchula، Black Hawk و Winona حرکت کرد.

برایان اسکویتیری، پیش‌بینی‌کننده طوفان شدید در مرکز پیش‌بینی طوفان سرویس ملی هواشناسی در نورمن، اوکلاهما، گفت: به نظر می‌رسد که ابر سلولی که چرخان مرگ‌بار را تولید می‌کند، گردبادهایی تولید می‌کند که باعث آسیب در شمال غربی و شمال مرکزی آلاباما شده است.

سرویس ملی هواشناسی گفت، در تنسی، گردباد کوتاه مدتی که اوج وزش باد با سرعت 90 مایل در ساعت را در بر می گیرد، به چندین خانه و ساختمان در یونیون کانتی آسیب رساند، زیرا طوفان ها در اواخر روز جمعه تا اوایل شنبه در منطقه حرکت کردند. سازمان هواشناسی اعلام کرد بر اثر سقوط درخت بر روی خودروی در حال حرکت یک مرد مجروح شد. رسانه ها گزارش دادند که در ایالت تنسی میانه نیز خسارت به برخی ساختمان ها و خودروها گزارش شده است.

___

نویسندگان آسوشیتدپرس امیلی واگستر پتوس در رولینگ فورک، خانم. مایکل گلدبرگ در سیلور سیتی، می سی سی پی؛ جیم سالتر در اوفالون، میسوری؛ و نیکول وینفیلد در رم به این گزارش کمک کردند.

[ad_2]

Leave a reply