کاخ می گوید ملکه الیزابت دوم “تحت نظارت پزشکی”.

[ad_1]

لندن (AP) – در حالی که اعضای خانواده سلطنتی برای حضور در کنار پادشاه 96 ساله به اسکاتلند سفر کردند، کاخ باکینگهام اعلام کرد که ملکه الیزابت دوم تحت نظارت پزشکی قرار گرفته است زیرا پزشکان “نگران سلامت اعلیحضرت هستند”.

کاخ از ارائه جزئیات بیشتر در مورد وخیم بودن وضعیت ملکه خودداری کرد، اما علائم نگران کننده ای وجود داشت زیرا نخست وزیر لیز تراس گفت: “کل کشور عمیقاً از این خبر نگران خواهد شد.”

این اعلامیه یک روز پس از آن اعلام شد که ملکه جلسه مجازی شورای خصوصی خود را لغو کرد، زمانی که پزشکان به او توصیه کردند که پس از یک روز کامل در روز سه شنبه استراحت کند، زمانی که او رسماً از تراس خواست تا نخست وزیر شود.

سخنگوی کاخ که خواست نامش فاش نشود، گفت: «پس از ارزیابی بیشتر امروز صبح، پزشکان ملکه نگران سلامت اعلیحضرت هستند و توصیه کرده‌اند که او تحت نظارت پزشکی بماند.» “ملکه راحت و در Balmoral باقی می ماند.”

شاهزاده چارلز، وارث تاج و تخت، همراه با همسرش، کامیلا، و خواهرش، پرنسس آن، در حال حاضر با ملکه در قلعه Balmoral، اقامتگاه تابستانی او در اسکاتلند هستند. شاهزاده ویلیام، پسر ارشد چارلز نیز مانند برادرش، شاهزاده هری، همسرش، مگان، شاهزاده اندرو و ارل و کنتس وسکس، در مسیر بالمورال هستند.

گردهمایی خانه ویندزور تنها سه ماه پس از آن برگزار شد که مردم در سراسر بریتانیا در تعطیلات آخر هفته طولانی برای جشن گرفتن 70 سال سلطنت ملکه مکث کردند. در حالی که در طول چهار روز جشن، انبوه طرفداران تشویق کننده و پرچم گردان خیابان های اطراف کاخ باکینگهام را پر کرده بودند، خود ملکه تنها دو بار در بالکن کاخ ظاهر شد تا برای رعایا دست تکان دهد.

الیزابت در ماه های اخیر به طور فزاینده ای وظایف خود را به چارلز و سایر اعضای خانواده سلطنتی واگذار کرده است، زیرا او پس از یک دوره کووید-19 بهبود یافت، شروع به استفاده از عصا کرد و برای دور زدن تلاش می کرد.

تراس در توییتر نوشت: «تمام کشور عمیقاً از اخبار کاخ باکینگهام در این زمان ناهار نگران خواهد شد.

“افکار من – و افکار مردم در سراسر بریتانیا – در این زمان با اعلیحضرت ملکه و خانواده اش است.”

از زمان به قدرت رسیدن پس از مرگ پدرش در فوریه. در 6، 1952، الیزابت نمادی از ثبات بوده است، زیرا بریتانیا برای پایان امپراتوری، طلوع عصر اطلاعات و مهاجرت گسترده که کشور را به یک جامعه چند فرهنگی تبدیل کرد، مذاکره کرد.

در تمام این مدت، ملکه با باز کردن کتابخانه‌ها، بیمارستان‌های اختصاصی و اعطای افتخار به شهروندان شایسته، با یک سری ظاهراً بی‌پایان از حضورهای عمومی پیوندی با ملت ایجاد کرد.

او به طور پیوسته در گرگ و میش سلطنت خود کار می کرد. اما مرگ شاهزاده فیلیپ، شوهر بیش از 70 سال او، در آوریل سال گذشته، به بریتانیا یادآوری کرد که سلطنت ملکه، تنها پادشاهی که اکثر رعایا تا کنون می‌شناختند، محدود است.

این حقیقت زیرمتن جشن‌های جوبیلی پلاتینیوم بود، زیرا روزنامه‌ها، برنامه‌های خبری تلویزیونی و حتی دیوارهای کاخ مملو از تصاویری از الیزابت بود که او از یک ملکه جوان پر زرق و برق با تاج و الماس به نوعی مادربزرگ جهانی معروف شده بود. کیف دستی همه جا حاضر و عشق به اسب و کورگی.

چارلز در طول جشن ها جلوتر و در مرکز بود و به جای مادرش ایستاد و نشان داد که آماده است مانتو او را بپوشد.

او با پوشیدن لباس تشریفاتی قرمز مایل به قرمز و کلاه پوست خرس، در مراسم رژه تولد ملکه در روز افتتاحیه جشن، سربازان را مرور کرد. روز بعد، او آخرین مهمانی بود که وارد سنت. کلیسای جامع پولس و برای مراسم شکرگزاری به افتخار ملکه در جلوی کلیسا نشست. در یک کنسرت پر ستاره در مقابل کاخ باکینگهام، او ادای احترام اصلی را به زنی که خطاب به او خطاب می‌کرد، ادای احترام کرد: «عالیجناب، مومیایی».

[ad_2]

Leave a reply