ژان کمیته 6 جلسه استماع چهارشنبه را به تعویق انداخت

[ad_1]

کمیسیون مجلس در حال تحقیق در مورد ژانویه حمله 6، 2021 به ساختمان کنگره ایالات متحده، جلسه چهارشنبه خود را که قرار بود برای بررسی تلاش های رئیس جمهور سابق ترامپ برای تحت فشار قرار دادن وزارت دادگستری برای بررسی ادعاهای بی اساس وی در مورد تقلب در انتخابات بررسی شود، به تعویق انداخت.

در یک مشاوره، کمیته گفت که جلسه استماع برنامه ریزی شده آن در روز پنجشنبه همچنان برگزار خواهد شد اما جزئیات دیگری ارائه نکرد.

جفری روزن سرپرست دادستان کل سابق، ریچارد دونوهو معاون وی و استیون انگل، رئیس وقت دفتر مشاور حقوقی، همگی قرار بود روز چهارشنبه در مقابل کمیته حاضر شوند.

روزن و دونوگهو برخی از اولین شاهدان کمیته بودند که داوطلبانه در برابر بازرسان این هیئت شهادت دادند و همچنین با کمیته قضایی سنا برای گزارشی که در ماه اکتبر منتشر کرد صحبت کردند.

لیز چنی (R-Wyo) معاون رئیس جمهور آمریکا در اولین جلسه کمیته گفت: «در سومین جلسه استماع ما، خواهید دید که رئیس جمهور ترامپ با برنامه ریزی فاسد برای جایگزینی دادستان کل با وزارت دادگستری ایالات متحده، ادعاهای دروغین انتخاباتی دزدیده شده خود را منتشر می کند. جلسه اصلی پنج شنبه گذشته برای پیش نمایش کار آینده آن.

«در روزهای قبل از ژانویه. 6 پرزیدنت ترامپ به مقامات ارشد وزارت دادگستری خود گفت: “فقط بگویید انتخابات فاسد بود و بقیه را به من و نمایندگان جمهوریخواه کنگره بسپارید.”

کمپین فشار ترامپ در وزارت دادگستری تنها چند روز پس از روی کار آمدن پرزیدنت بایدن در گزارشی در نیویورک تایمز گزارش شد که جزئیات یک جلسه قابل توجه را شرح می داد که طی آن ترامپ گفت که یک وکیل متوسط ​​را به عنوان دادستان کل خود منصوب خواهد کرد تا تحقیقات در مورد این پرونده را ارائه دهد. ادعاهای تقلب در انتخابات در جورجیا و سایر ایالت ها.

[ad_2]

Leave a reply