ژانویه 6 کمیته گزارش نهایی را منتشر می کند

[ad_1]

کمیته منتخب مجلس برای بررسی ژانویه. در 6، 2021، حمله به ساختمان کنگره گزارش نهایی مورد انتظار خود را پنجشنبه شب منتشر کرد و کاوش یک سال و نیم پانل را محدود کرد.

این گزارش که 845 صفحه را در بر می گیرد، سه روز پس از برگزاری جلسه نهایی کمیته و افشای چندین ارجاع جنایی علیه رئیس جمهور سابق، ترامپ منتشر شد. در طی آن ارائه، اعضا به اتفاق آرا به تصویب مجموعه گسترده کار رای دادند.

سند نهایی شامل هشت فصل، یک خلاصه اجرایی و فهرستی از 11 توصیه قانونی است که همگی بخشی از مسئولیت کمیته تحقیق در مورد رویدادهای مربوط به ژانویه است. 6 و ارائه پیشنهادهایی برای جلوگیری از وقوع یک رویداد مشابه در آینده.

این گزارش جزئیات بیشتری در مورد تلاش چند مرحله ای ارائه شده توسط دونالد ترامپ برای براندازی انتخابات 2020 و جلوگیری از انتقال قدرت ارائه می دهد. بنی تامپسون (د-خانم)، رئیس کمیته، در پیشگفتاری در گزارش نوشت.

«با تکیه بر اطلاعات ارائه شده در جلسات استماع خود در اوایل سال جاری، یافته‌های جدیدی را در مورد کمپین فشار ترامپ بر مقامات محلی تا معاون رئیس‌جمهورش ارائه خواهیم کرد، که صرفاً برای بیرون انداختن اراده رأی‌دهندگان و طرح‌ریزی شده است. پس از پایان دوره منتخبش، او را در سمت خود نگه دارید.”

این گزارش ابتدا قرار بود روز چهارشنبه منتشر شود، اما کمیته انتشار آن را به پنجشنبه موکول کرد. این هیئت دلیلی برای تأخیر ارائه نکرد، اما این اعلامیه چند ساعت قبل از سخنرانی ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در نشست مشترک کنگره منتشر شد.

مجموعه کار تا حد زیادی جزئیات استدلال‌ها و شواهدی را که کمیته در طول سلسله جلسات عمومی خود در سال جاری ارائه کرد، ارائه می‌کند. اما این هیئت برای اولین بار فهرست کاملی از توصیه های قانونی خود را ارائه کرد، از جمله توصیه هایی که به دنبال منع ترامپ از تصدی پست ریاست جمهوری در آینده بر اساس اصلاحیه چهاردهم است.

این هیئت استدلال کرد که ترامپ نباید اجازه داشته باشد در مناصب دولتی خدمت کند زیرا اصلاحیه قانون اساسی افرادی را که «درگیر شورش» هستند از داشتن چنین پست هایی منع می کند. این کمیته با اشاره به استیضاح ترامپ توسط مجلس نمایندگان به دلیل تحریک به قیام، از 57 سناتوری که به محکومیت او رای دادند و ارجاع جنایی او به وزارت دادگستری به اتهام مشابهی اشاره کرد.

کمیته همچنین افزایش اجرای احضاریه برای کنگره و نظارت تهاجمی تر بر پلیس کاپیتول را از جمله پیشنهادات دیگر توصیه کرد.

انتشار گزارش نهایی، عمل نهایی تحقیقات گسترده کمیته را نشان می‌دهد که از زمان تشکیل این پنل در تابستان 2021 ادامه داشته است.

این گروه 11 سخنرانی عمومی برگزار کرد، با بیش از 1000 شاهد مصاحبه کرد و هزاران سند را در طول 18 ماه گذشته برای درک وقایع قبل، در و بعد از ژانویه ریخت. 6.

به عنوان مقدمه ای برای انتشار این گزارش، این هیئت آخرین ارائه عمومی خود را روز دوشنبه انجام داد، که طی آن اعضا در مورد ارجاع جنایی به وزارت دادگستری که ترامپ را هدف قرار می دهد رای دادند.

این هیئت به آژانس توصیه کرد که از ترامپ به دلیل تحریک، کمک یا کمک و آرامش به یک شورش تحقیق کند. ممانعت از رسیدگی رسمی؛ توطئه برای کلاهبرداری از ایالات متحده و توطئه برای اظهار نظر نادرست.

ارجاعات، اگرچه نمادین هستند، اما هیچ گونه وزن قانونی ندارند زیرا وزارت دادگستری ملزم به بررسی توصیه های کمیته های کنگره نیست.

اما با این وجود، آنها لحظه مهمی را در تلاش کمیته برای اعلام این موضوع به مردم آمریکا رقم زدند که ترامپ در قلب توطئه ای برای حفظ خود در کاخ سفید قرار داشت.

در این گزارش آمده است: “در جلسات استماع کمیته، ما شواهدی را ارائه کردیم که در نهایت به یک طرح چند بخشی برای لغو انتخابات ریاست جمهوری 2020 تبدیل شد.” این شواهد به یک نتیجه اساسی و مستقیم منجر شده است: عامل اصلی 6 ژانویه یک مرد بود، رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ، که بسیاری دیگر از او پیروی کردند.

این گزارش می افزاید: «هیچ یک از رویدادهای 6 ژانویه بدون او اتفاق نمی افتاد.

پیش از انتشار گزارش نهایی، کمیته رونوشت تعدادی از شهادت‌های شاهد را منتشر کرد – از جمله دو گفتگوی هیئت با کسیدی هاچینسون.

در طول آن بحث‌ها، مارک میدوز، رئیس دفتر ترامپ، رئیس دفتر ترامپ، تلاش‌هایی را که او از آن به عنوان «دنیای ترامپ» یاد می‌کرد، برای کاهش تأثیر شهادت‌هایش و جلوگیری از اطلاعات بازرسان توضیح داد.

ارجاعات و انتشار این گزارش و رونوشت‌ها در لحظه‌ای خاص برای ترامپ رخ می‌دهد که سومین پیشنهاد او برای کاخ سفید در میان نظرسنجی‌های ضعیف و تمسخر یک سرمایه‌گذاری تجاری جدید که شامل کارت‌های تجارت دیجیتالی است، در تلاش برای افزایش قدرت است.

دسامبر به روز شد 23 در 12:41 ق.ظ

[ad_2]

Leave a reply