ژانویه هیئت 6 احضاریه ترامپ را در پایان کار لغو می کند

[ad_1]

واشنگتن (AP) – مجلس ژانویه. کمیته ششم احضاریه خود علیه دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا را در پایان کار و آماده شدن برای انحلال در هفته آینده، لغو کرد.

نماینده می سی سی پی بنی تامپسون، رئیس دموکرات کمیته، روز چهارشنبه در نامه‌ای به دیوید وارینگتون، وکیل ترامپ نوشت که رسماً این احضاریه را پس می‌گیرد.

تامپسون نوشت: «همانطور که ممکن است بدانید، کمیته منتخب جلسات استماع خود را به پایان رسانده، گزارش نهایی خود را منتشر کرده و به زودی به پایان خواهد رسید. “با توجه به پایان قریب الوقوع تحقیقات ما، کمیته منتخب دیگر نمی تواند اطلاعات خاصی را که در احضاریه تحت پوشش قرار می گیرد دنبال کند.”

این کمیته در آخرین جلسه استماع تلویزیونی خود قبل از انتخابات میاندوره ای در ماه اکتبر به احضار ترامپ رای داده بود و از رئیس جمهور سابق در حین بررسی نقش وی در ژانویه خواستار شهادت و اسناد شد. 6 قیام کنگره 2021 و تلاش برای براندازی شکست او در سال 2020.

قانونگذاران حاضر در این هیئت اذعان کرده‌اند که اجرای احضاریه دشوار است، به‌ویژه که جمهوری‌خواهان در ماه ژانویه در آستانه تصرف مجلس نمایندگان هستند. اما این حرکت ارزش سیاسی و نمادین داشت.

نماینده وایومینگ، “ما موظف هستیم که مستقیماً از مردی که همه اینها را به راه انداخته است، به دنبال پاسخ باشیم.” لیز چنی، نایب رئیس هیئت و یکی از دو جمهوری خواه در کمیته 9 نفره، در آن زمان گفت. و هر آمریکایی حق دریافت این پاسخ ها را دارد.»

ترامپ سپس در ماه نوامبر از این هیئت برای اجتناب از همکاری شکایت کرد. این دادخواست مدعی است که در حالی که روسای جمهور سابق داوطلبانه با ارائه شهادت یا اسناد در پاسخ به احضاریه های کنگره در گذشته موافقت کرده اند، “هیچ رئیس جمهور یا رئیس جمهور سابق هرگز مجبور به انجام این کار نشده است.”

درخواست کمیته برای اسناد گسترده بود، از جمله ارتباطات شخصی بین ترامپ و اعضای کنگره و همچنین گروه های افراطی. وکلای ترامپ گفتند که این بسیار گسترده است و آن را به عنوان نقض حقوق متمم اول ترامپ می‌دانند.

در حالی که هیئت هرگز شهادت ترامپ را به دست نیاورد، کمیته با بیش از 1000 شاهد از جمله بیشتر نزدیکترین دستیاران و متحدان او در کاخ سفید مصاحبه کرد. بسیاری از آن شاهدان جزئیات قابل توجهی در مورد تلاش های او برای تحت تأثیر قرار دادن قانونگذاران ایالتی، مقامات فدرال و قانونگذاران برای کمک به او برای لغو شکست ارائه کردند. و دستیاران کاخ سفید که در ژانویه با او بودند. 6 به هیئت در مورد مقاومت خود در برابر گفتن به اوباش خشن حامیانش گفت که پس از شکستن آنها و قطع صدور گواهینامه پیروزی رئیس جمهور جو بایدن، ساختمان کنگره را ترک کنند.

در گزارش نهایی خود که هفته گذشته منتشر شد، کمیته به این نتیجه رسید که ترامپ در یک “توطئه چند بخشی” برای به هم زدن انتخابات 2020 شرکت کرده و نتوانسته است به خشونت عمل کند. این هیئت همچنین به وزارت دادگستری توصیه کرد که از رئیس جمهور سابق به دلیل چهار جنایت جداگانه، از جمله کمک به شورش، تحقیق کند.

ترامپ و وکلای او عصر چهارشنبه در شبکه های اجتماعی این اقدام را یک پیروزی تفسیر کردند. ترامپ در شبکه اجتماعی خود نوشت: «آنها احتمالاً این کار را کردند زیرا می دانستند من هیچ اشتباهی انجام ندادم یا در دادگاه شکست می خوردند. او این هیئت را “اراذل و اوباش سیاسی” نامید.

هارمیت دیلون، وکیل ترامپ در توییتر گفت که هیئت «پرچم سفید را به اهتزاز درآورده است».

___

پوشش AP از ژانویه را دنبال کنید. 6 کمیته در:

___

جیل کالوین، نویسنده آسوشیتدپرس در این گزارش مشارکت داشت.

[ad_2]

Leave a reply