پیش‌بینی‌کنندگان در حال تماشای دو ناآرامی استوایی در اقیانوس اطلس هستند

[ad_1]

تامپا، فلوریدا (WFLA) – مرکز ملی طوفان دوشنبه دو ناآرامی در مناطق استوایی را زیر نظر داشت که یکی از آنها احتمال زیادی دارد که در این هفته به یک افسردگی یا طوفان استوایی تبدیل شود.

NHC گفت که اختلالی که در چند صد مایلی شرق جزایر بادگیر واقع شده است، با حرکت به سمت غرب با سرعت حدود 15 تا 20 مایل در ساعت، سازماندهی بهتری پیدا می کند. پیش بینی می شود تا اواسط هفته به جزایر بادگیر و شرق دریای کارائیب برسد. پیش‌بینی‌کنندگان به سیستم یک احتمال متوسط ​​40 درصدی برای تبدیل شدن به یک افسردگی یا طوفان استوایی در پنج روز آینده می‌دهند.

پیش‌بینی‌ها می‌گویند که یک منطقه طولانی کم‌فشار همچنان باعث ایجاد بارش‌های بی‌نظم و رعد و برق در چند صد مایلی جنوب-جنوب‌غربی جزایر کابو ورد شده است.

NHC گفت: «پیش‌بینی می‌شود شرایط محیطی برای توسعه تدریجی مساعد باشد و احتمالاً افسردگی استوایی در اواسط هفته جاری شکل می‌گیرد.»

انتظار می‌رود این سامانه در هفته جاری بر فراز شرق اقیانوس اطلس قبل از چرخش به سمت شمال غربی یا شمال به سمت غرب حرکت کند. پیش‌بینی‌کنندگان احتمال 50 درصدی آن را می‌دهند که در دو روز آینده به یک افسردگی یا طوفان گرمسیری تبدیل شود و در پنج روز آینده به 70 درصد احتمال بالا تبدیل شود.

NHC خاطرنشان کرد: «احتمال توسعه بیشتر تا پایان هفته به دلیل افزایش بادهای سطح بالایی کمتر خواهد شد».

[ad_2]

Leave a reply