پس از مرگ کارولین برایانت دانهام، مرکز تفسیری امت تیل بیانیه‌ای منتشر کرد

[ad_1]

جکسون، خانم (WJTV) – زن سفیدپوستی که امت تیل نوجوان سیاه‌پوست را متهم کرد که او را سوت زده و منجر به لینچ او در سال 1955 در می سی سی پی شد، در 88 سالگی درگذشت.

کارولین برایانت دانهام سه‌شنبه شب در بیمارستان وست‌لیک، لا.، در بیمارستانی درگذشت.

مرگ او آخرین فرصت برای هر کسی است که به خاطر آدم ربایی و قتل وحشیانه ای که جهان را شوکه کرد، پاسخگو باشد.

پاتریک ویمز، مدیر اجرایی مرکز تفسیری Emmett Till (ETIC)، پس از مرگ برایانت بیانیه‌ای منتشر کرد.

Mamie Till-Mobley، از غم و اندوه خود، می خواست “اجازه دهد جهان ببیند” چه اتفاقی برای پسر 14 ساله اش، امت تیل افتاده است. زنی که دروغ هایش در سال 1955 باعث شکنجه امت شد امروز درگذشت. او تا زمان مرگش به ادامه این دروغ ها و دفاع از قاتلان ادامه داد. در حالی که جهان وحشت نژادپرستی و پیامدهای واقعی نفرت را دیده است، چیزی که جهان هرگز نخواهد دید پشیمانی یا مسئولیت مرگ امت است.

مرکز تفسیری امت تیل درگذشت کارولین برایانت دانهام را گرامی می دارد. ما به کار برای آموزش مردم در سراسر جهان در مورد اینکه زندگی امت تیل و کار خانم موبلی برای شفای نژادی و آزادی چه معنایی دارد، ادامه خواهیم داد. از آنجا که ما هرگز عدالت را از طریق سیستم عدالت کیفری نخواهیم دید، به تلاش برای عدالت ترمیمی برای یاد امت تیل و برای مردم دلتای می سی سی پی ادامه خواهیم داد.

پاتریک ویمز، مدیر اجرایی مرکز تفسیری امت تیل

در آگوست 1955، تیل از شیکاگو برای دیدار اقوام در می سی سی پی سفر کرد. دانهام او را متهم کرد که در یک فروشگاه مواد غذایی که در آن در جامعه کوچک مانی کار می کرد، به او پیشرفت های نامناسبی داده است. کشیش ویلر پارکر، پسر عموی تیل که در آنجا حضور داشت، گفت که تیل برای زن سوت زد، اقدامی که برخلاف قوانین نژادپرستانه اجتماعی می سی سی پی در آن دوران بود.

شواهد حاکی از آن است که زنی تیل را به روی برایانت، همسر آن زمان دانهام و برادر ناتنی اش جی دبلیو میلام، که نوجوان را کشتند، شناسایی کرده است. هیئت منصفه کاملاً سفیدپوست این دو مرد سفیدپوست را از قتل تبرئه کرد، اما این افراد بعداً در مصاحبه با مجله Look اعتراف کردند.

بنیاد میراث Emmett Till که توسط برخی از بستگان تیل اداره می شود، روز پنجشنبه پس از اعلام خبر مرگ دانهام، یک مربع سیاه خالی در سایت های رسانه های اجتماعی منتشر کرد.

آسوشیتدپرس در این گزارش مشارکت داشته است.

[ad_2]

Leave a reply