پس از تخریب قدیمی ترین کلیسای آکسفورد در آتش سوزی، جماعت ایمان خود را حفظ می کنند

[ad_1]

آکسفورد، خانم (WREG)– کلیسای پرزبیتری کالج هیل تاریخی در لافایت کانتی، می سی سی پی روز شنبه در آتش سوخت و جماعت کوچک تنیده آن را دلشکسته و شوکه کرد.

در حالی که فقط دیوارهای آن پابرجا مانده است، رهبران و اعضای کلیسا عهد می کنند که بازسازی کنند و ادامه دهند.

رابرت تورن، عضو کلیسا، در مورد آتش سوزی شدیدی که روز شنبه کلیسای تقریباً 180 ساله را در نوردید، نمی توان گفت.

او گفت: “وحشت… وحشت مطلق.”

دوشنبه، تورن نمی توانست بیشتر از نوار زرد رنگ صحنه جرم در اطراف ملک کلیسا راه برود. با وجود اینکه حرم ویران شده است، او دقیقاً به یاد می آورد که هر یکشنبه صبح کجا می نشست.

او گفت: “بخش مرکزی سمت چپ کلیسا، محراب، در ردیف چهارم از جلو.”

او می داند که آتش آزمایشی برای جماعت نیست، بلکه تأیید ایمان آن است.

تورن گفت: “ما غمگین هستیم اما به آینده خود بسیار خوشبین هستیم و همیشه باید به یاد داشته باشیم که این بخشی از برنامه خداست.”

سازمان آتش نشانی شهرستان لافایت گزارش داد که آتش سوزی از پشت کلیسا هنگامی که شنبه شب به آنجا رسیدند. آتش به سرعت گسترش یافت و حمله داخلی را بسیار خطرناک کرد.

کالج هیل پرزبیتریان، واقع در شمال آکسفورد، محل برگزاری عروسی های متعددی بوده است، از جمله عروسی نویسنده مشهور ویلیام فاکنر و در طول جنگ داخلی، ژنرال اولیس گرانت و 30000 سرباز اتحادیه در ملک کلیسا اردو زدند.

اما وین پراتر اذعان می کند که نکات برجسته تاریخی در مقایسه با توانایی نجات انجیل سکوی بزرگ کلیسا از خاکستر هیچ معنا ندارد. کتاب مقدس حاوی یادداشت های دست نویس کشیش است که قدمت آن به دهه 1860 باز می گردد.

پراتر گفت: “کلام او زمانی زنده ماند که هر چیز دیگری در اطرافش فرو می‌ریزد، آتش می‌گیرد، گردباد از راه می‌رسد… هر چه باشد. کلام خدا پابرجاست.” “مردم فکر می کنند این فقط یک ساختمان تاریخی قدیمی است، اما ما یک جماعت بسیار فعال هستیم. ما هر یکشنبه در آن مراسم برگزار می کنیم.”

علت دقیق آتش سوزی هنوز توسط بازرسان محلی، ایالتی و فدرال در دست بررسی است. در آینده قابل پیش‌بینی، اعضای کلیسا در سالن اجتماعات خود در محوطه کلیسا خدمات برگزار خواهند کرد

[ad_2]

Leave a reply