پرزیدنت بایدن به وضعیت اضطراری COVID-19 در ماه می پایان دهد

[ad_1]

واشنگتن (AP) – رئیس جمهور جو بایدن روز دوشنبه به کنگره اطلاع داد که در 11 می به وضعیت اضطراری ملی دوقلو برای مقابله با کووید-19 پایان می دهد، زیرا تقریباً سه سال پس از اولین اعلام، اکثر نقاط جهان به حالت عادی بازگشته اند.

اقدام برای پایان دادن به وضعیت اضطراری ملی و اعلامیه‌های اضطراری بهداشت عمومی به طور رسمی ساختار واکنش فدرال کروناویروس را تغییر می‌دهد تا با این ویروس به‌عنوان یک تهدید بومی برای سلامت عمومی برخورد شود که می‌تواند از طریق مقامات عادی آژانس‌ها مدیریت شود.

این در حالی است که قانونگذاران قبلاً به عوامل اضطراری که میلیون‌ها آمریکایی را در طول همه‌گیری بیمه نگه داشته بودند، پایان داده‌اند. همراه با برداشت بیشتر کمک های مالی فدرال برای کووید-19، توسعه واکسن ها و درمان ها را از مدیریت مستقیم دولت فدرال نیز دور می کند.

اعلامیه بایدن در بیانیه‌ای در مخالفت با قطعنامه‌هایی است که این هفته توسط جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان برای پایان دادن به وضعیت اضطراری به صحن علنی شده است. جمهوریخواهان مجلس نمایندگان همچنین در حال آماده شدن برای آغاز تحقیقات در مورد واکنش دولت فدرال به COVID-19 هستند.

رئیس جمهور وقت دونالد ترامپ، ابتدا در 13 مارس 2020 همه گیری کووید-19 را یک وضعیت اضطراری ملی اعلام کرد. این شرایط اضطراری از زمان روی کار آمدن بایدن در ژانویه 2021 بارها تمدید شده است و قرار است در ماه های آینده منقضی شود. کاخ سفید گفت بایدن قصد دارد هر دو را برای مدت کوتاهی تمدید کند تا در 11 مه پایان یابد.

“پایان ناگهانی اعلامیه های اضطراری باعث ایجاد هرج و مرج و عدم اطمینان گسترده در سراسر سیستم مراقبت های بهداشتی می شود – برای ایالت ها، برای بیمارستان ها و مطب های پزشکان، و مهمتر از همه، برای ده ها میلیون آمریکایی.” بودجه در بیانیه سیاست اداری نوشته شده است.

بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری، بیش از 1.1 میلیون نفر در ایالات متحده از سال 2020 بر اثر کووید-19 جان خود را از دست داده اند، از جمله حدود 3700 نفر در هفته گذشته.

با تشدید درخواست‌های سیاسی برای پایان دادن به این اعلامیه، کنگره در حال حاضر دامنه وضعیت اضطراری بهداشت عمومی را که مستقیم‌ترین تأثیر را بر آمریکایی‌ها داشت، کاهش داده است. قانون‌گذاران ماه‌هاست که از انجام درخواست دولت بایدن برای میلیاردها دلار بیشتر برای تمدید واکسن‌ها و آزمایش‌های رایگان COVID. و بسته هزینه 1.7 تریلیون دلاری که سال گذشته تصویب شد و توسط بایدن به تصویب رسید، به قانونی پایان داد که ایالت ها را از اخراج مردم از Medicaid منع می کرد، اقدامی که انتظار می رود میلیون ها نفر پس از 1 آوریل پوشش خود را از دست بدهند.

لری لویت، معاون اجرایی سیاست های بهداشتی در بنیاد خانواده قیصر، گفت: «دولت بایدن از برخی جهات به آنچه بسیاری از مردم در کشور تجربه کرده اند، می رسد. گفته می‌شود، صدها نفر در روز هنوز بر اثر کووید می‌میرند.»

لویت خاطرنشان کرد: با این حال، با پایان یافتن وضعیت اضطراری، برخی چیزها برای آمریکایی ها تغییر خواهد کرد.

همچنین انتظار می‌رود هزینه واکسن‌های کووید-۱۹ به محض اینکه دولت خرید آن‌ها را متوقف کند، افزایش پیدا کند و فایزر گفته است که برای هر دوز 130 دلار هزینه خواهد داشت. تنها 15 درصد از آمریکایی ها تقویت کننده توصیه شده و به روز شده ای را که از پاییز گذشته ارائه شده است، دریافت کرده اند.

لویت گفت، افرادی که بیمه خصوصی دارند ممکن است هزینه های زیادی برای واکسن داشته باشند، به خصوص اگر به یک ارائه دهنده خارج از شبکه مراجعه کنند. آزمایشات رایگان کووید در خانه نیز به پایان خواهد رسید. و بیمارستان ها برای درمان بیماران کووید پرداخت اضافی دریافت نخواهند کرد.

قانون‌گذاران انعطاف‌پذیری‌های بهداشت از راه دور را گسترش دادند که به عنوان یک ضربه کووید-19 معرفی شد و سیستم‌های مراقبت بهداشتی در سراسر کشور را به ارائه منظم مراقبت‌ها از طریق تلفن هوشمند یا رایانه سوق داد.

دولت بایدن قبلاً پایان دادن به وضعیت اضطراری را در سال گذشته در نظر گرفته بود، اما در بحبوحه نگرانی‌ها در مورد افزایش احتمالی “زمستان” موارد و فراهم کردن زمان کافی برای ارائه دهندگان، بیمه‌گران و بیماران برای آماده شدن برای پایان آن، متوقف شد.

مقامات گفتند که دولت از سه ماه آینده برای انتقال پاسخ به روش‌های مرسوم استفاده خواهد کرد و هشدار دادند که پایان فوری به مقامات اضطراری “کاهش سردرگمی و هرج و مرج در این بحران بحرانی خواهد بود.”

دولت گفت: “برای روشن بودن، ادامه این اعلامیه های اضطراری تا 11 مه به هیچ وجه محدودیتی بر رفتار افراد در رابطه با کووید-19 اعمال نمی کند.” آنها دستورات ماسک یا واکسن را اعمال نمی کنند. مدرسه یا عملیات تجاری. آنها نیازی به استفاده از هیچ دارو یا آزمایشی در پاسخ به موارد COVID-19 ندارند.”

تعداد مبتلایان پس از افزایش جزئی در تعطیلات زمستانی روند کاهشی داشته است و به میزان قابل توجهی کمتر از سطحی است که در دو زمستان گذشته مشاهده شده است – اگرچه تعداد آزمایش‌های انجام شده برای ویروس و گزارش‌شده به مقامات بهداشت عمومی به شدت کاهش یافته است.

روز دوشنبه، سازمان بهداشت جهانی گفت که ویروس کرونا همچنان یک وضعیت اضطراری بهداشتی جهانی است، حتی در شرایطی که یک پانل مشاوره کلیدی برای این گروه دریافته است که همه گیری ممکن است به “نقطه خمشی” نزدیک شود که سطوح بالاتر ایمنی می تواند مرگ و میر ناشی از ویروس را کاهش دهد. به عنوان مثال، چین پس از برداشتن بیشتر محدودیت‌های COVID-19 خود، در ماه دسامبر افزایش بی‌سابقه‌ای را گزارش کرد.

لحظاتی قبل از اعلامیه کاخ سفید، نماینده تام کول، R-Okla.، رئیس جمهور را متهم به تمدید غیر ضروری وضعیت اضطراری بهداشت عمومی برای انجام اقداماتی در مورد مسائلی مانند بخشش برخی از بدهی های وام های دانشجویی فدرال کرد.

کول روز دوشنبه با ارائه لایحه ای با حمایت جمهوری خواهان مبنی بر پایان دادن به وضعیت اضطراری بهداشتی گفت: “کشور تا حد زیادی به حالت عادی بازگشته است.” آمریکایی‌ها هر روز بدون هیچ محدودیتی به سر کار و مدرسه بازگشته‌اند. زمان آن فرا رسیده است که دولت این واقعیت را بپذیرد: همه گیری به پایان رسیده است.

[ad_2]

Leave a reply