پایتخت سیاه پوست می سی سی پی به برنامه های مقامات سفیدپوست اعتماد ندارد

[ad_1]

جکسون، خانم (AP) – تیراندازی‌های تصادفی، سرقت‌های مکرر و سیستم آب شهری در حال فروپاشی چالش‌های دائمی در آشپزخانه رویای مامان هستند، رستورانی که مادر تیموتی نوریس 35 سال پیش در پایتخت می‌سی‌سی‌پی افتتاح کرد.

نوریس که بیشتر 54 سال خود را در جکسون گذرانده و اکنون صاحب رستوران است، گفت: “من چند پسر عمو دارم که در اوهایو زندگی می کنند.” «سال گذشته آمدند. آنها 22 سال است که اینجا نبوده اند. آنها کاملاً از جکسون شوکه شدند.

مجلس نمایندگان می‌سی‌سی‌پی که تحت کنترل جمهوری‌خواهان است، اخیراً لایحه‌ای را تصویب کرده است که بر اساس آن مناطق جکسون تحت نظارت پلیس ایالت کاپیتول گسترش می‌یابد و یک سیستم قضایی جدید با قضات منصوب و نه منتخب ایجاد می‌کند. هر دو به مقامات دولتی سفیدپوست قدرت بیشتری بر جکسون می‌دهند، که بالاترین درصد ساکنان سیاه‌پوست را در بین شهرهای بزرگ ایالات متحده دارد.

سنای ایالت همچنین لایحه ای را برای ایجاد یک هیئت حاکمه منطقه ای برای سیستم آبی جکسون که برای مدت طولانی مشکل داشت، تصویب کرد که اکثر اعضای آن توسط مقامات ایالتی منصوب می شدند. این سیستم سال گذشته تقریباً فروپاشید و اکنون تحت کنترل یک مدیر منصوب فدرال است.

پیشنهادها برای کنترل ایالتی باعث خشم جکسونی‌هایی شده است که نمی‌خواهند صدایشان در دولت محلی کاهش یابد و آخرین نمونه از تنش‌های طولانی‌مدت بین دولت ایالتی تحت کنترل جمهوری‌خواهان و پایتخت دموکرات‌ها است.

سونیا ویلیامز-بارنز، قانونگذار سابق دموکرات که اکنون مدیر سیاستگذاری می سی سی پی برای مرکز حقوقی صندوق اقدام فقر در جنوب است، گفت: «این واقعاً ناتوان کننده است و در شهری عمدتاً سیاهپوست که رهبران عمدتاً سیاهپوست دارد اتفاق می افتد. شما نمی بینید که در مناطق دیگر ایالت که اکثریت آنها سفیدپوست هستند چنین اتفاقی بیفتد.

نوریس خاطرنشان می کند که مقامات ایالتی مدت ها است که تمایلی به کمک به جکسون در مورد سیستم آب و سایر مسائل ندارند.

«ما مجبور بودیم همه اینها را به تنهایی پشت سر بگذاریم. انفرادی، او گفت. «حالا یکدفعه می‌خواهی بیایی و آن را بگیری و بگویی، باشه، باشه، می‌گیریم.» می‌دانی، مثل بچه‌ها با ما رفتار می‌کنی. ما بچه نیستیم.»

شهردار Chokwe Antar Lumumba گفت که پیشنهاد دادگاه هایی با قضات انتصابی بوی آپارتاید و “سیاست مزرعه” دارد.

لومومبا گفت: “اگر اجازه دهیم این نوع قوانین در جکسون، می سی سی پی به قوت خود باقی بماند، قبل از رسیدن به نیواورلئان، فقط یک مسئله زمان است که به دیترویت یا هر جایی که مردم خود را پیدا کنیم، مسئله زمان است.”

حامی لایحه گسترده پلیس و دادگاه ها، تری لامار جمهوری خواه، از یک شهر روستایی در بیش از 170 مایلی (275 کیلومتری) شمال جکسون، گفت که هدف آن امن تر کردن پایتخت می سی سی پی و کاهش سیستم قضایی عقب افتاده است.

لامار که سفیدپوست است، در پاسخ به این استدلال که دادگاه‌های منصوب شده رای دهندگان جکسون را از حق رای خود محروم می‌کنند، گفت: «می‌توانم به شما اطمینان دهم که در این لایحه قصد نژادی وجود ندارد». هیچ چیز نژادی در مورد صورتحساب روی صورت او وجود ندارد و هیچ قصدی برای نژادی بودن اثر وجود ندارد.

با این حال، قانون‌گذاران سیاه‌پوست می‌گویند ایجاد دادگاه‌هایی با قضات منصوب، حق رای را در ایالتی که نسل‌های قدیمی‌تر سیاه‌پوستان هنوز مبارزه برای دسترسی برابر به رای را به خاطر دارند، از بین می‌برد.

قضات دادگاه های جدید پیشنهادی مجبور نیستند در جکسون یا حتی شهرستانی که در آن واقع شده است زندگی کنند. آنها توسط قاضی ارشد دادگاه عالی می سی سی پی منصوب خواهند شد، سمتی که در حال حاضر توسط محافظه کار سفیدپوست خارج از جکسون در اختیار دارد.

حدود 83 درصد از تقریباً 154000 ساکن جکسون سیاه پوست هستند و حدود 25 درصد در فقر زندگی می کنند. سرعت پرواز سفیدها در دهه 1980، حدود یک دهه پس از ادغام مدارس دولتی، افزایش یافت. بسیاری از خانواده های سیاهپوست طبقه متوسط ​​و ثروتمند نیز شهر را ترک کرده اند. چاله‌ها در خیابان‌های آن یادآوری سخت از تلاش برای حفظ زیرساخت‌های قدیمی است.

فرماندار فعلی جمهوری خواه می سی سی پی، تیت ریوز، در حال تلاش برای پایان دادن به حمایت مالی ایالتی درخواستی شهر است. در خلال بحران آب سال گذشته، ریوز که در جای دیگری صحبت می کرد، گفت: “مثل همیشه، روز خوبی برای نبودن در جکسون بود.”

ساکنان جکسون به دلیل هشدارهای مکرر مبنی بر اینکه آب قبل از اینکه نوشیدنی ایمن باشد باید جوشانده شود تا آلاینده ها را از بین ببرد، از دیرباز به سیستم آب بی اعتمادی دارند. در طول بحران در ماه های آگوست و سپتامبر و بار دیگر در ماه دسامبر، مردم در صف های طولانی منتظر بطری آب بودند.

با این حال، مخالفان یک هیئت آب منطقه ای خاطرنشان می کنند که مقامات ایالتی تنها پس از تصویب صدها میلیون دلار از سوی دولت فدرال برای سیستم مشکل دار، به دنبال نقشی در این زمینه بودند.

پلیس کاپیتول به منظور تکمیل، نه جایگزین، اداره پلیس کم کار جکسون است. در سال گذشته، نیروهای ایالتی در چندین حادثه خشونت آمیز، از جمله کشته شدن یک مرد سیاهپوست با شلیک گلوله در حین توقف ترافیک و تصادف که منجر به کشته شدن یک مرد سیاهپوست دیگر در حین تعقیب و گریز پلیس شد، دست داشته اند.

در کلیسای باپتیست مونت هلم، در نزدیکی کاپیتول می سی سی پی، کشیش سی جی رودز گفت که بسیاری از اعضای جماعت عمدتاً سیاهپوست وی به شدت به گسترش پلیس کنگره و ایجاد دادگاه هایی با قضات منصوب شده اعتراض داشتند.

رودز، که پسر یک وکیل حقوق مدنی است، گفت: «آنها احساس می کنند – به طور کلی احساس می کنند – مانند این است که ما را به دهه های 1950 و 1960 برمی گرداند.

کشیش گفت، افرادی که این قانون را پیش می برند، نتوانستند با اکثر قانون گذاران یا ساکنان جکسون مشورت کنند.

رودز گفت: «ما چنین احساس پدرگرایی سفیدپوستان داریم، «ما وارد می‌شویم و کاری را که باید انجام دهیم، لعنت به شهروندان جکسون».

Maati Joan Primm که مالک فروشگاه Marshall’s Music & Bookstore در یک منطقه تجاری پر رونق اما اکنون در مرکز شهر جکسون است، گفت که از تلاش‌های قانونگذار اکثریت سفیدپوستان برای کنترل جکسون تعجب نکرده است.

«این یک زمین خواری است. این یک گرفتن منابع است. پریم که در ویترین فروشگاهش تابلویی با دست نوشته روی تی‌شرت‌ها نوشته شده است، گفت: «جیم کرو باید برود»، عبارتی روی تی‌شرت‌ها که NAACP رهبر می‌سی‌سی‌پی را نشان می‌دهد، گفت: این راهی است برای ناتوان کردن جکسون و شهروندانش. مدگار اورز در شبی که یک طرفدار برتری نژاد سفید او را در جکسون در سال 1963 کشت، در ماشینش بود.

پریم گفت که پیشنهادهای قانونگذاران – به ویژه برای قضات انتصابی – مشکل ساز است.

او گفت: “می دانید، باید بوی خلاف قانون اساسی بدهد، اما اینجا در می سی سی پی، همان آهنگ قدیمی است.”

پلیس کاپیتول در حال حاضر در حال گشت زنی در ساختمان های دولتی ایالتی در مرکز شهر و نزدیکی آن است. لایحه مجلس، قلمرو را به مناطق تجاری و مسکونی مرفه تر شهر و همچنین چندین محله که عمدتاً سفیدپوست هستند، گسترش می دهد.

منتقدان می گویند که این تلاشی است برای ایجاد شهری در یک شهر، کاهش آرای سیاه پوستان و ارائه پوشش پلیسی بیشتر برای مناطقی که در حال حاضر میزان جرم و جنایت کمتری نسبت به سایر نقاط جکسون دارند.

مجلس نمایندگان و سنا لوایح را برای بحث بیشتر مورد معامله قرار دادند. روز پنجشنبه، یک کمیته سنا پیشنهاد کرد که پلیس کاپیتول در کل شهر گشت زنی کند.

جکسون اولین موردی نیست که یک شهر با اکثریت سیاه‌پوست توسط دولت ایالتی از حکومت محلی محروم می‌شود. این همان چیزی است که در فلینت، میشیگان اتفاق افتاد، زمانی که یک مدیر اورژانس منصوب شده توسط فرماندار جمهوری‌خواه وقت، ریک اسنایدر، تصمیمی کم‌هزینه برای تغییر منبع آب شهر به رودخانه فلینت در سال 2014 گرفت. لوله های قدیمی باعث آلودگی سرب می شود. با وجود شکایات گسترده در مورد کیفیت آب، این فاجعه به شدت با بی تفاوتی تنظیم کنندگان محیط زیست ایالتی تشدید شد.

در جکسون، برخی از ساکنان سفیدپوست نیز به حضور گسترده‌تر پلیس کنگره و دادگاه‌های جدید با قضات منصوب اعتراض دارند.

“این مسخرست. من فکر می‌کنم قضات باید به عنوان مقامات انتخاب شوند.

کلی کریم گفت که از پیشنهاد جدید دادگاه آگاه نیست، اما از گسترش گشت‌های پلیس کنگره در شمال شرقی جکسون، جایی که با همسر و پسر 15 ماهه‌اش زندگی می‌کند، حمایت می‌کند.

او گفت که خوشحال است که پلیس کاپیتول در نمایشگاه ایالتی می سی سی پی در پاییز گذشته پس از دعواهایی که در گذشته در آنجا رخ داده بود، حضور بیشتری داشته است.

او گفت: «من افرادی را می‌شناسم که… چون می‌دانستند پلیس کاپیتول در آنجا حضور دارد، هنگام راه رفتن با بچه‌ها یا در شب احساس راحتی بیشتری می‌کردند.

آشپزخانه مادر، واقع در محله ای که زمانی امن بود، جایی که نوریس در آن بزرگ شد، مکانی معمولی است که مرغ کباب، سبزی شلغم و سیب زمینی شیرین شیرین ارائه می دهد. اتاق غذاخوری یک پنجره شکسته با مقوا چسبانده شده است که نشانه خرابکاری های قبلی است.

نوریس گفت که او اغلب با کار در آن منطقه احساس ناامنی می کند. چند ماه پیش، او گفت، او و برخی از کارمندان در حال نگاه کردن به بیرون بودند که “مردی به تازگی غلت زد… در حال تیراندازی به هوا.”

نوریس که همچنین یک درمانگر مجاز و متخصص در کمک به مردان جوان سیاهپوست، از جمله کسانی که از خشونت آسیب دیده اند، گفت: “این من را می ترساند.”

او گفت که برخی از بیمارانش با مأموران اجرای قانون برخوردهای خشونت آمیز داشته اند. نوریس گفت که مایل است شاهد حضور موثر پلیس در جکسون باشد، اما نگران است که پلیس کاپیتول پاسخگو نباشد.

نوریس گفت: «افسران پلیس باید با جامعه ارتباط برقرار کنند.

[ad_2]

Leave a reply