وکیل ترامپ از متهم در دادگاه تجاوز جنسی سوال می کند

[ad_1]

نیویورک (AP) – وکیل دونالد ترامپ روز پنجشنبه در دادگاه شروع به کباب کردن نویسنده E. Jean Carroll در مورد برخوردی در دهه 1990 در یک فروشگاه بزرگ منهتن کرد که به گفته او با تجاوز ترامپ به او خاتمه یافت، حسابی که او اذعان دارد حاوی جزئیاتی است که “به سختی قابل درک است. بگیر.”

جوزف تاکوپینا، وکیل دادگستری، کارول را در طول یک محاکمه مدنی در نیویورک مورد بازجویی متقابل قرار داد، و صحت ادعاهای بمب گذاری او را زیر سوال برد و در عین حال گفت که او تا دهه ها بعد، در سال 2019، به دلیل تحقیر سیاست های ترامپ و به دلیل اینکه می خواست، آنها را مطرح نکرد. برای فروش نسخه های کتابش

تاکوپینا با استفاده از کلمه “ظاهر” برای شک و تردید در مورد ادعای تجاوز او، کارول را عصبانی کرد و باعث سرزنش فوری و شدید نویسنده شد.

“قرار نیست. به من تجاوز شده است.»

تاکوپینا گفت: «خانم کارول این نسخه شماست که به شما تجاوز شده است.

او پاسخ داد: “اینها حقایق هستند.”

تاکوپینا متعهد شده است که به بررسی ملاقات ادعایی کارول با ترامپ در اتاق رختکن خرده‌فروشی لوکس برگدورف گودمن بپردازد که ممکن است چندین روز طول بکشد.

کارول 79 ساله روز چهارشنبه شروع به شهادت کرد و با بازجویی از وکیل خود، به هیئت منصفه گفت که چگونه یک برخورد تصادفی با ترامپ در فروشگاه در بهار 1996 از بیهودگی عشوه آمیز در بخش متروکه لباس زیر زنانه به حمله جنسی خشونت آمیز تبدیل شد.

کارول گفت که ترامپ او را به دیوار هل داد، جوراب شلواری اش را درآورد و قبل از اینکه او را زانو بزند و فرار کند به او تجاوز کرد. او هرگز اتهامات جنایی را مطرح نکرد و گفت که اگر جنبش #MeToo نبود، این ادعا را برای همیشه مخفی نگه می داشت، که به زنان این قدرت را می داد که پس از اتهامات تجاوز جنسی علیه غول سابق سینما، هاروی واینستین در سال 2017 صحبت کنند.

اتهامات علیه واینستین در همان روزی مطرح شد که کارول گفت برای کتابش سفر گزارشی را آغاز می کند، که در ابتدا آن را ادای احترام به زنانی بود که در مقابل رفتار بد مردان ایستادگی کردند. او گفت که تغییر فرهنگی فرضیه کتاب او را تغییر داد و بعداً او را مجبور کرد آنچه را که ترامپ با او انجام داده است فاش کند.

کارول روز پنجشنبه گفت: “من گیج شدم.” او گفت که فکر کرد، “یک دقیقه صبر کن، آیا واقعاً می توانیم صحبت کنیم و کتک نخوریم؟”

او گفت: “نور طلوع کرد.” تعداد زیادی از زنان که در مورد تجاوز جنسی صحبت می کنند “به من فهماند که سکوت کارساز نیست و اگر صحبت کنیم، فرصتی داریم که آسیب را محدود کنیم.”

ترامپ 76 ساله بارها ادعا کرده است که این ملاقات هرگز اتفاق نیفتاده است، که او کارول را نمی‌شناخت و او «نوع» او نبود – نظراتی که مبنای ادعاهای افترا در دادخواست کارول را تشکیل می‌دهند.

ترامپ که قرار است روز پنجشنبه در منچستر، نیوهمپشایر یک رویداد تبلیغاتی برگزار کند، انتظار نمی رود در دادگاه حاضر شود. انتظار می رود اعضای هیئت منصفه بخش هایی از شهادت ضبط شده او در این پرونده را ببینند.

شکایت کارول به دنبال خسارت نامشخص و پس گرفتن اظهارات توهین آمیز ترامپ است. او شهادت داد که از ترامپ شکایت می کند “به این دلیل که دونالد ترامپ به من تجاوز کرد و وقتی در مورد آن نوشتم، او گفت این اتفاق نیفتاده است.”

جلسه دادگاه روز پنجشنبه پس از اینکه وکلا با قاضی در اتاق‌ها جمع شدند و در مورد مسائل حقوقی که فوراً فاش نشدند بحث کردند، دیر شروع شد.

روز چهارشنبه، ترامپ ضدحمله ای را علیه محاکمه در رسانه های اجتماعی آغاز کرد و به دنبال کنندگانش در پلتفرم Truth Social خود گفت که این پرونده یک “کلاهبرداری ساختگی” است و وکیل او یک عامل سیاسی است.

این طغیان با سرزنش و هشدار قاضی لوئیس آ. کاپلان مواجه شد که آن را “کاملا نامناسب” خواند.

قاضی خاطرنشان کرد: «آنچه که به نظر می‌رسد این است که موکل شما اساساً به دنبال صحبت با «مخاطبان» خود است، اما نگران‌کننده‌تر، با هیئت منصفه در این پرونده در مورد چیزهایی که هیچ کاری در مورد آنها صحبت نمی‌شود.»

پس از اینکه تاکوپینا قول داد با ترامپ صحبت کند و از او بخواهد دیگر پستی نگذارد، کاپلان هشدار داد: “ممکن است در حال ورود به منطقه ای هستیم که مشتری شما ممکن است وارد منبع جدیدی از مسئولیت بالقوه شود یا نکند.”

بعداً در همان روز، کاپلان به تاکوپینا نسبت به صحبت مجدد با ترامپ هشدار داد، پس از آن که اریک، پسر رئیس‌جمهور سابق، در توییتی از کمک مالی وکیل کارول توسط یکی از سرمایه‌گذاران ثروتمند دموکرات انتقاد کرد.

این شکایت نتیجه شکایتی است که کارول در ماه نوامبر پس از تصویب قانونی در ایالت نیویورک که به قربانیان بزرگسال سوء استفاده جنسی اجازه می دهد از مهاجمان خود شکایت کنند، ارائه شد، حتی اگر تجاوز چند دهه قبل از آن اتفاق افتاده باشد.

این شکایت شامل یک ادعا است که مستقیماً به تجاوز جنسی مرتبط است و ادعای دوم ناشی از اظهارات ترامپ در مورد اتهامات کارول در اکتبر گذشته.

کارول شهادت داد که نوشتن در مورد برخوردش با ترامپ در خاطرات سال 2019 منجر به اخراج او از مجله Elle شد، جایی که او به عنوان مقاله نویس مشاوره به مدت 27 سال کار می کرد و حتی او را تهدید به مرگ کرد که باعث شد برای اسلحه ای که دارد گلوله بخرد.

او پنج‌شنبه گفت که بررسی رسانه‌های اجتماعی پس از شروع محاکمه، توهین‌های جدیدی را علیه او آشکار کرد، زیرا مردم به او برچسب «دروغگو، شلخته، زشت، پیر» زدند.

او شهادت داد: «اما من نمی‌توانستم بیشتر از این به اینکه اینجا هستم افتخار کنم.

آسوشیتدپرس معمولاً از افرادی که می‌گویند مورد تجاوز جنسی قرار گرفته‌اند نام نمی‌برد، مگر اینکه مانند کارول در فضای عمومی منتشر شود.

___

لری نیومایستر نویسنده آسوشیتدپرس در این داستان مشارکت داشت.

[ad_2]

Leave a reply