هزاران نفر به تماشای صفوف تابوت ملکه الیزابت دوم در لندن می نشینند

[ad_1]

لندن (AP) – ملکه الیزابت دوم چهارشنبه برای آخرین بار کاخ باکینگهام را ترک کرد، در حالی که تابوت او توسط یک کالسکه اسلحه اسب کشیده شده بود و اعضای خانواده داغدار در طول سفر به خانه های پارلمان دنبال شدند، جایی که تا قبل از 2017 در ایالت خواهد بود. تشییع جنازه اوایل هفته آینده

با قرار گرفتن استاندارد سلطنتی و تاج دولت بر بالای تابوت و ادای احترام توپخانه در فواصل یک دقیقه‌ای، این راهپیمایی رسمی برای تأکید بر ۷۰ سال ریاست ملکه به عنوان رئیس دولت طراحی شده است، زیرا روند عزاداری ملی به بلوارهای بزرگ منتقل می‌شود و بناهای تاریخی پایتخت بریتانیا

شاه چارلز سوم، پسرانش شاهزاده ها ویلیام و هری و دیگر اعضای خانواده سلطنتی پشت کالسکه تفنگ راه می رفتند.

هزاران نفر از مردمی که ساعت‌ها در امتداد The Mall در خارج از کاخ و سایر مکان‌ها منتظر مانده بودند تا مسیر را طی کنند، تلفن‌ها و دوربین‌ها را در دست گرفتند و برخی با عبور از صفوف رسمی اشک‌هایشان را پاک کردند. هنگام عبور از رژه نگهبانان اسب، تشویق ها به گوش رسید.

این تابوت با استاندارد سلطنتی پوشانده شده بود و بالای آن تاج سلطنتی امپراتوری – مزین به تقریباً 3000 الماس – و یک دسته گل و گیاه از جمله کاج از املاک Balmoral، جایی که الیزابت هفته گذشته در آن درگذشت، پوشانده شد.

اسکورت دو افسر و 32 سرباز از گارد نارنجک گردان گردان اول با لباس قرمز و کلاه پوست خرس در دو طرف کالسکه تفنگ راه می رفتند.

صدای بیگ بن به صدا درآمد، ادای احترام اسلحه از هاید پارک بلند شد و حرکات رزمی یک گروه نظامی، راهپیمایی را همراهی کرد.

این راهپیمایی 38 دقیقه ای در تالار تاریخی وست مینستر در پارلمان به پایان می رسد.

هزاران نفر دیگر در امتداد سواحل رودخانه تیمز در صف ایستاده بودند یا نشسته بودند و منتظر نوبت خود بودند تا از کنار تابوت عبور کنند، زمانی که تابوت به مدت چهار روز قبل از مراسم تشییع جنازه ملکه در ایالت در روز دوشنبه قرار داشت.

ازدحام جمعیت جدیدترین تجلی هجوم سراسری غم و اندوه و احترام به تنها پادشاهی است که بیشتر بریتانیایی ها تا به حال می شناسند، او که روز پنجشنبه در 96 سالگی در اقامتگاه تابستانی محبوب خود در Balmoral درگذشت و به سلطنت 70 ساله پایان داد.

جوآن باکلهورست، کارگر خرده فروشی 50 ساله اهل چشایر در شمال غربی انگلستان، گفت که ملکه “برای همه ارزش زیادی دارد.”

او در حالی که از احساسات خفه شده بود، اضافه کرد: “او شگفت انگیز بود، بله.” “پس، ما باید اینجا می بودیم. ما چندین بار اینجا بوده‌ایم که مناسبت‌های خاصی بوده است، اما این یکی، من نمی‌توانم این را از دست بدهم.»

سرگرد ژنرال کریستوفر گیکا، از بخش خانواده، که جنبه های تشریفاتی مراسم خاکسپاری ملکه را سازماندهی کرد، گفت که این روز غم انگیزی بود، “اما این آخرین فرصت ما است که وظیفه خود را در قبال ملکه انجام دهیم و اولین فرصت ما برای انجام آن برای پادشاه است. این باعث افتخار همه ماست.»

فرودگاه هیترو لندن پروازهای خود را برای جلوگیری از مزاحمت هواپیماهای بالای سر راهپیمایی متوقف کرد.

فرودگاه در بیانیه ای اعلام کرد که این تغییرات “سکوت را در مرکز لندن تضمین می کند، زیرا صفوف تشریفاتی از کاخ باکینگهام به تالار وست مینستر حرکت می کند.”

نیروهای شرکت کننده در این راهپیمایی از زمان مرگ ملکه در حال آماده شدن بوده اند. همینطور اسب های توپخانه اسب سلطنتی کینگز تروپ.

گروهبان تام جنکس، از توپخانه سلطنتی اسب سلطنتی کینگز تروپ، گفت که اسب ها آموزش های ویژه ای را گذرانده اند، از جمله نحوه برخورد با عزاداران گریان و همچنین پرتاب گل ها و پرچم ها به خیابان ها در هنگام عبور صفوف.

از صبح زود، مردم در پشت موانع فلزی در امتداد مرکز خرید و دیگر خیابان‌های مسیر قرار گرفتند. آنها روی صندلی‌های تاشو، چترهای آماده و قهوه‌هایی که در دست داشتند، ایستادند یا نشستند.

هر زمان که تابوت ملکه در سفر طولانی خود از اسکاتلند به لندن منتقل شده است، جمعیت در مسیر تابوت ملکه صف کشیده اند.

سه‌شنبه شب، هزاران نفر در یک نم نم باران معمولی در لندن با جسارت جسارت کردند، در حالی که ماشین نعش‌کش ایالت، با چراغ‌های داخلی که تابوت پوشیده از پرچم پادشاه را روشن می‌کرد، به آرامی از یک پایگاه هوایی نظامی به سمت قلب لندن حرکت کردند.

پیش از این، در ادینبورگ، حدود 33000 نفر در حالی که تابوت او به مدت 24 ساعت در سنت پترزبورگ دراز کشیده بود، در سکوت از کنار تابوت او گذشتند. کلیسای جامع گیلز.

انتظار می رود صدها هزار نفر در لندن نیز همین کار را انجام دهند، زمانی که ملکه در تالار 900 ساله وست مینستر، قدیمی ترین ساختمان پارلمان، به مدت چهار روز قبل از مراسم تشییع جنازه خود در روز دوشنبه در ایالت دراز کشید.

سالن محل محاکمه گای فاکس و چارلز اول است، جایی که پادشاهان و ملکه ها ضیافت های باشکوه قرون وسطایی را میزبانی می کردند، و در آن سخنرانی های تشریفاتی به ملکه الیزابت دوم در جشن های نقره ای، طلایی و الماسی او ارائه می شد.

کریس باند، اهل ترورو در جنوب غربی انگلستان، از جمله کسانی بود که در امتداد سواحل رودخانه تیمز صف کشیده بودند. او همچنین در سال 2002 در مراسم درازکش مادر ملکه شرکت کرد.

“بدیهی است که در تمام طول روز صف کشیدن بسیار دشوار است، اما وقتی از آن درها وارد تالار وست مینستر، آن ساختمان شگفت انگیز و تاریخی می شوید، احساس آرامش زیادی به شما دست می دهد و به یکی گفته می شود هر چقدر که دوست دارید وقت بگذارید، و این فقط شگفت انگیز است،” او گفت.

وی افزود: “ما می دانیم که ملکه سن خوبی داشت و مدت زیادی به کشور خدمت کرد، اما امیدوار بودیم این روز هرگز فرا نرسد.”

کریس ایمافدون جایگاه ششم را در این صف کسب کرد.

او گفت: “وقتی او را می بینم 1001 احساس دارم.” می خواهم بگویم، خدایا، او یک فرشته بود، زیرا او خیلی از افراد خوب را لمس کرد و کارهای خوب زیادی انجام داد.

[ad_2]

Leave a reply