می سی سی پی ممکن است ابتکارات را تجدید کند اما سقط جنین را ممنوع کند

[ad_1]

جکسون، خانم (AP) – مردم می سی سی پی ممکن است توانایی اجرای سیاست های عمومی را از طریق طرح های رای گیری در سراسر ایالت دوباره به دست آورند، اما مردم از استفاده از این روند برای تغییر قوانین سقط جنین منع خواهند شد.

قانونگذاران جمهوری‌خواه روز سه‌شنبه پیشنهادی را ارائه کردند که بر اساس آن رای‌دهندگان توانایی انجام اقدامات سقط جنین را در یک فرآیند ابتکاری رای‌گیری مجدد از سر می‌گیرند.

با شروع دهه 1990، می سی سی پی یک فرآیند ابتکاری داشت که به مردم اجازه می داد در مورد تغییرات پیشنهادی در قانون اساسی ایالت رای دهند. دادگاه عالی ایالت در سال 2021 حکم داد که این روند نامعتبر است زیرا به تعداد مساوی امضا از پنج منطقه کنگره نیاز دارد. این ایالت از سرشماری سال 2000 به چهار منطقه کاهش یافته است، اما زبان ابتکاری هرگز به روز نشده است.

پس از تصمیم 2021، رای دهندگان می سی سی پی هیچ روندی برای حل مشکلات با راه اندازی طرح ها ندارند. محدودیت در اقدامات رای سقط جنین آخرین به روز رسانی قطعنامه ای است که از طریق قوه مقننه عبور می کند و روند ابتکار عمل را احیا می کند. این اجازه رای دادن به پیشنهادات قانونی را به جای تغییرات قانون اساسی می دهد.

نسخه اصلی قطعنامه هیچ مفاد مرتبط با سقط جنین نداشت. آنها روز سه شنبه اضافه شدند. فرد شانکس، عضو کنگره، رئیس جمهوریخواه کمیته قانون اساسی مجلس نمایندگان، به خبرنگاران گفت که در میان قانونگذاران جمهوری خواه نگرانی وجود دارد که رای دهندگان می سی سی پی می توانند از روند ابتکاری برای گسترش دسترسی به سقط جنین استفاده کنند، که اکنون به شدت محدود شده است.

شانکس گفت: “بله، نگرانی هایی در مورد آن وجود داشت.”

در سال 2011، رای دهندگان می سی سی پی ابتکار “شخصیت” را رد کردند که زندگی را به عنوان شروع لقاح تعریف می کرد. این اقدام به عنوان راهی برای لغو حقوق سقط جنین تبلیغ شد و شکست آن بسیاری را در این ایالت عمیقا محافظه کار شگفت زده کرد.

در ژوئن، دادگاه عالی ایالات متحده حمایت های قانون اساسی را برای سقط جنین بر اساس پرونده ای در می سی سی پی لغو کرد. به عقیده اکثریت او، قاضی ساموئل آلیتو نوشت که این تصمیم اجازه می دهد تا قوانین سقط جنین از طریق یک فرآیند دموکراتیک حل و فصل شود.

آلیتو نوشت: “رو و کیسی باید سرنگون شوند و قدرت تنظیم سقط جنین باید به مردم و نمایندگان منتخب آنها بازگردانده شود.”

اگر روند ابتکار جدید پیشنهادی تصویب شود، قانونگذاران ایالتی تنها افرادی در می سی سی پی خواهند بود که قدرت تغییر قوانین سقط جنین را دارند.

از زمان صدور حکم دادگاه عالی در ماه ژوئن، رأی دهندگان در شش ایالت یا از طریق طرح های رأی گیری در سراسر ایالت، حقوق سقط جنین موجود را گسترش داده یا از آن حمایت کرده اند. کانزاس در ماه اوت به شدت از حقوق سقط جنین دفاع کرد و پنج ایالت دیگر یا این حقوق را تایید کردند یا محدودیت های قانون اساسی در مورد سقط جنین را رد کردند.

برای قرار دادن یک طرح ابتکاری در رأی گیری سراسری در می سی سی پی، طومارها باید در یک دوره 12 ماهه توسط حداقل 12 درصد از رای دهندگان ثبت نام شده ایالت از آخرین انتخابات ریاست جمهوری امضا شود. شانکس گفت که این حدود 240000 امضا خواهد بود.

الزامات سختگیرانه تر از موارد موجود در روند ابتکار قبلی است. قبل از سال 2021، یک طومار فقط به حدود 106000 امضا نیاز داشت تا در برگه رای ظاهر شود – 12 درصد از کل آرای داده شده در آخرین انتخابات فرمانداری.

این قطعنامه برای بحث بیشتر به صحن علنی مجلس خواهد رفت. در صورت زنده ماندن، سناتورها می توانند تغییرات را در مجلس بپذیرند، به دنبال مذاکرات نهایی باشند یا اجازه دهند پیشنهاد بمیرد.

[ad_2]

Leave a reply