مردی از لکسینگتون می گوید که پلیس به او حمله کرده است زیرا او شکایت کرده است

[ad_1]

مردی که از اداره پلیس لکسینگتون به دلیل خشونت و نژادپرستی شکایت کرده است، می گوید که یک افسر به انتقام این شکایت به او حمله کرده است.

جیل کالین جفرسون، که سازمان غیرانتفاعی جولیان او از طرف استوارت و چهار مرد سیاهپوست دیگر شکایت کرد، گفت که مرد، مالکوم استوارت، پس از آزادی از زندان “هنوز آسیب می بیند”. او به محض مرخص شدن به بیمارستان رفت. پشت سرش یک گره بود.

رئیس پلیس چارلز هندرسون اتهام استوارت را که در 16 آوریل به حمله شدید به یک افسر، عدم رعایت و برهم زدن آرامش متهم شده بود، به چالش کشید. رئیس جمهور گفت، افراد خاصی هستند که “هر بار که دستگیر می شوند این ادعاها را مطرح می کنند.”

او تحقیقات خارجی در مورد این پرونده را تشویق کرد و پیش بینی کرد که در نهایت “ما در صدر قرار خواهیم گرفت.”

دپارتمان پلیس در تابستان گذشته زمانی که مرکز گزارش‌های تحقیقی می‌سی‌سی‌پی، که اکنون بخشی از می‌سی‌سی‌پی امروز است، به ضبطی دست یافت که در آن یک افسر سفیدپوست مجری قانون درباره کشتن 13 نفر در حین انجام وظیفه، لاف می‌زند و می‌گوید: «من به این شلیک کردم. n—– 119 بار، نه؟”

جفرسون صدا را به عنوان رئیس پلیس وقت سم دابینز معرفی کرد که روز بعد توسط شورای شهر در لکسینگتون، شهری 85 درصد سیاهپوست در لبه دلتای می سی سی پی اخراج شد. شورا هندرسون را به جای او انتخاب کرد.

دستگیری استوارت کمتر از یک هفته پس از آن صورت گرفت که قاضی منطقه ای ایالات متحده تام اس. لی ادعاهای استوارت را در یک دادخواست در ماه اکتبر رد کرد.

در آن شکایت، استوارت مدعی است که هندرسون در سپتامبر 2019 زمانی که او در ماشینش در ملک خصوصی نشسته بود، او را تهدید به کشتن کرد، زیرا استوارت از ترک محل امتناع کرد – اتهامی که هندرسون در سوابق دادگاه رد کرد.

استوارت به نقل از هندرسون گفت: “اگر از شر آن خلاص نشوید، خانواده شما تا یکشنبه کت و شلوار مشکی یا لباس مشکی می پوشند.”

هندرسون، که اکنون برای پلیس نامزد شده است، ادعای استوارت را در سوابق دادگاه “گمراه کننده” خواند.

در آن شکایت، استوارت همچنین گفت که جریمه های پرداخت نشده را با سرویس ماشین های پلیس جبران کرده است، اما پس از یک جلسه عمومی که در آن نگرانی های خود را در مورد پلیس بیان کرد، دستگیر شد.

در 30 ژوئن، استوارت گفت که یک افسر او را در یک ماشین دید و “دستش را به داخل برد و یقه پیراهنش را کشید، … به الگو و تمرین زور بیش از حد و تلافی جویانه ادامه داد.”

جفرسون گفت استوارت به اتهام داشتن اموال مسروقه دستگیر شد.

او گفت: «او در ماشینی بود که مال او نبود. “او یک مکانیک است. او داشت ماشین را تعمیر می کرد و نمی دانست دزدیده شده است. پلیس همچنان او را تحت تعقیب دارد.

لی به این نتیجه رسید که فیلم دوربین بدن نشان می دهد که افسر دلیل احتمالی برای دستگیری استوارت داشته و از زور معقولی استفاده کرده است. قاضی ادعای دستگیری ساختگی استوارت را رد کرد.

در نامه ای در 17 آوریل، جفرسون به کریستن کلارک دستیار دادستان کل از بخش حقوق مدنی وزارت دادگستری گفت که استوارت «به نحوی از مقدار بنزین پیش پرداخت خود فراتر رفت و برای مشاوره به کارمند وارد ایستگاه شد. صحبت هایی رد و بدل شد که منجر به تماس کارمند با 911 شد.

او نوشت: وقتی یک افسر وارد شد، “به پشت سر آقای استوارت زد.” “مالکوم استوارت در این روند آسیب دید.”

او از وزارت دادگستری خواست تا به این شکایت بپیوندد تا از اعضای جامعه سیاه پوستان در برابر آزار و اذیت و حملات پلیس محافظت کند. او گفت: «این آخرین تلاش است. هیچ پاسخگویی برای این کارمندان وجود ندارد.»

این مقاله برای اولین بار در می سی سی پی امروز ظاهر شد و در اینجا با مجوز Creative Commons بازنشر شد.

[ad_2]

Leave a reply