مدیر Walmart در یک قتل عام دیگر 6 نفر را در ویرجینیا می کشد

[ad_1]

چزاپیک، وا. (AP) – پلیس و شاهدان گفتند که یک مدیر Walmart قبل از یک جلسه معمولی کارمندان یک اسلحه دستی بیرون آورد و شروع به تیراندازی وحشیانه در اطراف اتاق استراحت یک فروشگاه ویرجینیا کرد که در دومین تیراندازی گسترده در این کشور در چهار روز اخیر شش نفر را کشت.

مرد مسلح زمانی کشته شد که افسران اواخر روز سه شنبه به فروشگاهی در چساپیک، دومین شهر بزرگ ویرجینیا رسیدند. مقامات گفتند که او ظاهراً به خود شلیک کرده است. پلیس در تلاش برای تعیین انگیزه بود. یکی از کارمندان، تماشای «افتادن اجساد» را در حالی که ضارب بدون اینکه حرفی بزند به طور تصادفی شلیک کرد، توصیف کرد.

او فقط در تمام اتاق تیراندازی می کرد. مهم نبود چه کسی را زد. او چیزی نگفت. برایانا تایلر، کارمند والمارت، چهارشنبه گفت: او به هیچ کس به هیچ وجه به هیچ وجه نگاه نکرد.

در این تیراندازی که درست بعد از ساعت 10 شب و زمانی که خریداران در آستانه تعطیلات شکرگزاری در حال تهیه انبار بودند، شش نفر زخمی شدند. پلیس گفت که معتقد است در آن زمان حدود 50 نفر در فروشگاه بودند.

مرد مسلح به نام آندره بینگ، 31 ساله، یک رهبر تیم شبانه که از سال 2010 کارمند والمارت بود، شناسایی شد. پلیس گفت که او یک اسلحه دستی و چند خشاب مهمات داشت.

تایلر گفت که تیم جوراب ساق بلند شبانه متشکل از 15 تا 20 نفر به تازگی در اتاق استراحت جمع شده بودند تا برنامه صبحگاهی را انجام دهند. او گفت که جلسه در شرف شروع است و یکی از رهبران تیم گفت: “بسیار خوب بچه ها، ما یک شب سبک در پیش داریم.” سپس بینگ برگشت و به سمت کارکنان آتش گشود.

در ابتدا، تایلر شک داشت که تیراندازی واقعی باشد، زیرا فکر می کرد که این یک تمرین تیراندازی فعال است.

او گفت: «همه چیز خیلی سریع اتفاق می افتاد» و افزود: «به لطف خدا بود که یک گلوله از دستم افتاد. من دود را دیدم که از اسلحه خارج شد و به معنای واقعی کلمه شاهد افتادن اجساد بودم. این دیوانه بود.»

پلیس گفت که سه تن از کشته شدگان، از جمله بینگ، در اتاق استراحت پیدا شدند. یکی از قربانیان کشته شده در نزدیکی جلوی مغازه پیدا شد. سه نفر دیگر به بیمارستان منتقل شدند و جان باختند.

تایلر که دو ماه پیش کار در والمارت را آغاز کرد و فقط یک شب قبل با بینگ کار کرده بود، گفت که هرگز با او برخورد منفی نداشته است، اما دیگران به او گفتند که او “مدیری است که باید مراقب او باشد.” او گفت که بینگ سابقه نوشتن افراد را بدون دلیل داشت.

“او فقط دوست داشت انتخاب کند، صادقانه. من فکر می کنم او فقط به دنبال چیزهای کوچک بود … زیرا او اختیار داشت. این دقیقاً همان نوع آدمی است که او بود. این چیزی است که بسیاری از مردم در مورد او می‌گویند.»

کارمند جسی ویلچوسکی به ایستگاه تلویزیونی نورفولک WAVY گفت که او زیر یک میز پنهان شده بود و بینگ نگاه کرد و اسلحه خود را به سمت او گرفت. به او گفت برو خانه و او رفت.

پلیس گفت که کشته شدگان شامل یک پسر 16 ساله است که نامش به دلیل سنش مخفی شده است. سایر قربانیان برایان پندلتون 38 ساله شناسایی شدند. کلی پیل، 52 ساله; لورنزو گمبل، 43 ساله; و رندی بلوینز 70 ساله که همگی اهل چساپیک بودند. و Tyneka Johnson، 22 ساله، از پورتسموث نزدیک.

هنوز مشخص نیست که آنها کارگر بودند یا خریدار.

گوندولین بوو بیکر اسپنسر، که گفت که پسرش و پیل برنامه‌هایی برای ازدواج در سال آینده داشتند، گفت: «پیل فردی دوست‌داشتنی، سخاوتمند و مهربان بود». اسپنسر گفت که پیل در کنتاکی دارای فرزندان بزرگسالی بود که به ویرجینیا سفر خواهند کرد.

اسپنسر گفت: “ما او را دوست داریم” و افزود: “او فردی عالی و مهربان بود.”

این حمله دومین بار در مدت کمی بیش از یک هفته بود که ویرجینیا با یک تیراندازی بزرگ روبرو شد. سه بازیکن فوتبال دانشگاه ویرجینیا در یک اتوبوس چارتر هنگام بازگشت به محوطه دانشگاه در ماه نوامبر مورد اصابت گلوله قرار گرفتند. 13. دو دانش آموز دیگر زخمی شدند.

حمله به والمارت چند روز پس از آن رخ داد که فردی در یک کلوپ شبانه همجنس‌بازان در کلرادو اسپرینگز تیراندازی کرد و پنج نفر را کشت و 17 نفر را مجروح کرد. بهار گذشته، زمانی که یک مرد مسلح به یک مدرسه ابتدایی در Uvalde، تگزاس حمله کرد، 21 نفر کشته شدند. .

تیراندازی سه شنبه شب همچنین خاطرات حمله دیگری در والمارت در سال 2019 را زنده کرد، زمانی که مرد مسلحی که مکزیکی ها را هدف قرار داد به فروشگاهی در ال پاسو، تگزاس تیراندازی کرد و 23 نفر را کشت.

پایگاه داده ای که توسط آسوشیتدپرس، یو اس ای تودی و دانشگاه نورث ایسترن اداره می شود و هر قتل عام در آمریکا را به سال 2006 ردیابی می کند، نشان می دهد که ایالات متحده تاکنون 40 قتل جمعی را در سال 2022 داشته است. این در مقایسه با 45 مورد در کل سال 2019، بالاترین رقم است. سال در پایگاه داده، که کشتار دسته جمعی را حداقل چهار نفر کشته شده، بدون احتساب قاتل تعریف می کند.

بر اساس این پایگاه داده، بیش از یک چهارم از کشتارهای دسته جمعی از اکتبر رخ داده است. 21، شامل هشت ایالت و کشته شدن 51 نفر. 9 مورد از این 11 حادثه تیراندازی بود.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در توئیتی با اشاره به اینکه او و بانوی اول غمگین هستند، افزود: ما برای کسانی که صندلی‌های خالی بر سر میز شکرگزاری خود را به دلیل این حوادث غم‌انگیز خواهند داشت، سوگواری می‌کنیم.

کیمبرلی شوپ، مادر جالون جونز، کارمند والمارت، به خبرنگاران گفت که پسر 24 ساله‌اش از پشت مورد اصابت گلوله قرار گرفت. او گفت که وضعیت او خوب است و روز چهارشنبه بعد از اینکه در ابتدا روی دستگاه تنفس مصنوعی قرار گرفت، صحبت می کرد.

شوپ گفت که از یکی از دوستانش از تیراندازی مطلع شده است که برای اطلاع از محل اختفای جونز به مرکز الحاق خانواده رفته است.

شوپ گفت: «اگر تلفنش را جواب نمی‌دهد، پیامک‌ها را پاسخ نمی‌دهد و در محل کارش تیراندازی می‌شود، شما فقط دو و دو را کنار هم بگذارید.» در ابتدا شوک بود، اما در نهایت، من فقط به این فکر می‌کردم که «حالش خوب می‌شود».

والمارت در بیانیه ای گفت که با مجریان قانون همکاری می کند و “تمرکز خود را بر انجام هر کاری که می توانیم برای حمایت از همکاران و خانواده های آنها انجام می دهیم.”

پس از تیراندازی در ال پاسو، این شرکت در سپتامبر 2019 تصمیم گرفت فروش انواع خاصی از مهمات را متوقف کند و از مشتریان خواست که دیگر آشکارا در فروشگاه ها سلاح گرم حمل نکنند.

این شرکت فروش مهمات تفنگ دستی و همچنین مهمات تفنگ کوتاه لول مانند کالیبر .223 و کالیبر 5.56 مورد استفاده در سلاح های سبک نظامی را متوقف کرد.

این شرکت فروش تفنگ های دستی را در اواسط دهه 1990 در هر ایالت به جز آلاسکا متوقف کرد، جایی که فروش تا سال 2019 ادامه یافت. تغییرات نشان دهنده خروج کامل از این تجارت بود و به والمارت اجازه داد فقط بر تفنگ های شکاری و مهمات مربوطه تمرکز کند.

بسیاری از فروشگاه های آن در مناطق روستایی هستند که شکارچیان برای تهیه تجهیزات خود به Walmart وابسته هستند.

پدربزرگ تایلر، ریچارد تیت، گفت که نوه‌اش را برای شیفت ساعت 10 شب پیاده کرد، سپس ماشین را پارک کرد و برای خرید صابون ظرف‌شویی رفت.

وقتی برای اولین بار صدای تیراندازی را شنید، فکر کرد که ممکن است بادکنکی در حال ترکیدن باشد. اما خیلی زود دید که سایر مشتریان و کارمندان فرار می کنند و او نیز فرار کرد.

تیت به ماشینش رسید و نوه اش را صدا زد.

او گفت: «می توانم بگویم که او ناراحت است. اما می‌توانستم بگویم که او زنده است.»

___

دنیس لاووی از نویسندگان آسوشیتدپرس در چساپیک در این گزارش مشارکت داشتند. مایکل کونزلمن و سارا برومفیلد در سیلور اسپرینگ، مریلند؛ متیو برکات در فالز چرچ، ویرجینیا؛ هانا شوئنبام در رالی، کارولینای شمالی؛ آن داینوسنزیو و الکساندرا اولسون در نیویورک. روندا شافنر، محقق خبری در نیویورک؛ و ناتان الگرن، خبرنگار ویدئویی در چساپیک.

[ad_2]

Leave a reply