مجسمه نیم تنه رومی باستانی در گودویل در تگزاس پیدا شد که قدمت آن به اروپا بازمی گردد

[ad_1]

آستین (KXAN) – با خرید 35 دلاری خود در یک فروشگاه Goodwill در تگزاس، نزدیک به پنج سال پیش، لورا یانگ ساکن در کشف یک قطعه گمشده از هنر روم باستان کمک کرد.

یانگ مجسمه نیم تنه مرمری را از آستین گودویل در آگوست 2018 خریداری کرد. او که یک فروشنده عتیقه بود، بلافاصله متوجه شد که باید داستانی افسانه ای پشت این اثر هنری وجود داشته باشد. چیزی که او متوجه نشد این بود که این داستان به قرن اول پس از میلاد رم برمی گردد.

چگونه یک مجسمه نیم تنه روم باستان در آستین به پایان رسید؟

کارشناسان موزه هنر سن آنتونیو در می 2022 به Nexstar’s KXAN گفتند، قبل از باز شدن مغازه کوچک یانگ، آخرین مکان شناخته شده مجسمه در موزه ای در آشافنبورگ، آلمان، در طول جنگ جهانی دوم بود. گفت غارت موزه معمولاً توسط ارتش های نفوذی در طول جنگ انجام می شد.

  • لورا یانگ ساکن آستین یک مجسمه نیم تنه رومی 2000 ساله را در یک فروشگاه محلی Goodwill کشف کرد.  (با احترام: لورا یانگ)
  • لورا یانگ ساکن آستین یک مجسمه نیم تنه رومی 2000 ساله را در یک فروشگاه محلی Goodwill کشف کرد.  (با احترام: لورا یانگ)
  • لورا یانگ ساکن آستین یک مجسمه نیم تنه رومی 2000 ساله را در یک فروشگاه محلی Goodwill کشف کرد.  (با احترام: لورا یانگ)

در مورد اینکه چگونه در تگزاس به پایان رسید، این یک راز تا به امروز باقی مانده است.

«آشافنبورگ، شهر آلمانی که در آن موزه این سر به نمایش گذاشته شد، در طول جنگ جهانی دوم برای آلمانی‌ها یک شهر مهم استراتژیک بود. و در نتیجه توسط بمب افکن های متفقین بمباران زیادی شد.

در ژانویه 1944، Pompejanum – موزه آلمانی که به عنوان کپی از ویلای رومی پمپئی عمل می کند – بمباران شد. نیروهای آمریکایی تا پایان جنگ سرد در منطقه باقی ماندند و پنجره بزرگی برای تصرف سایت باقی گذاشتند.

قطعاً حضور آمریکایی‌ها زیاد بود. بنابراین، به نظر محتمل است که به هر حال آنها را ادامه دهند [the bust]مک آلپاین گفت که احتمالاً یک آمریکایی که در آنجا مستقر بود، آن را دریافت کرده و با خود به خانه به تگزاس آورده است.

پس از افتتاح آن در فروشگاه Goodwill در آستین چه اتفاقی افتاد؟

از اردیبهشت سال گذشته، مجسمه نیم تنه در سما به نمایش گذاشته شده است. اکنون آماده‌سازی سفر به آلمان را آغاز می‌کند و آخرین روز آن در 21 می در مرکز تگزاس به نمایش گذاشته می‌شود.

مک آلپاین دوشنبه به KXAN گفت: «ما می‌دانستیم سال گذشته، ماه مه گذشته، زمانی که می‌خواستیم نمایشگاه را شروع کنیم، مردم به این داستان علاقه‌مند خواهند شد، زیرا فکر می‌کردیم قانع‌کننده است. اما خیلی بیشتر از آن چیزی که ما تصور می کردیم منفجر شد.

این نمایشگاه طیف وسیعی از مخاطبان، از گروه‌های مدارس محلی و شهردار سن آنتونیو، ران نیرنبرگ تا آرشیدوک کارل کریستین اتریش را به خود جذب کرد. مک آلپاین گفت که امیدوار است این قطعه به عنوان دروازه ای برای بازدیدکنندگان بیشتری باشد تا در زیبایی هنر باستان غوطه ور شوند و در عین حال درک بهتری از موضوعاتی مانند غارت و بازگرداندن آثار هنری به دست آورند.

window.loadAnvato({“mcp”:”LIN”,”width”:”100%”،”height”:”100%”،”video”:”8587361″,”autoplay”:false,”expect_preroll”:true “pInstance”:”p3″، “plugins”:{“comscore”:{“clientId”:”6036439″، “c3”: “wjtv.com”، “version”:”5.2.0″، “useDerivedMetadata” :true,”mapping”:{“c3″:”wjtv.com”،”ns_st_st”:”wjtv”،”ns_st_pu”:”Nexstar”،”ns_st_ge”:”News،پورتوریکو”،”c4″:” vod”,”cs_ucfr”:””}},”nielsen”:{“apid”:”P6C5240FE-5A0F-42C7-86EF-F2297B592851″،”sfcode”:”dcr”،”نوع”:”dcr،” apn”:”Anvato”، “environment”:”production”،”useDerivedMetadata”:true,”mapping”:{“adloadtype”:2,”adModel”:2}},”segmentCustom”:{“script”:”

او گفت: “ما واقعاً احساس افتخار می کنیم که این نقش بسیار کوچک را در تاریخ جذاب و پیچیده این اثر هنری بازی کنیم.” ما هنوز دقیقاً نمی دانیم که او چگونه به تگزاس رفت. بعد از این همه مدت این یک راز باقی می ماند. اما خوب است که او یک سال دیگر را در تگزاس سپری کرد تا مردم بتوانند قبل از بازگشت او درباره او بیاموزند.»

علاوه بر مجسمه نیم تنه باستانی، دو اثر دیگر از نمایشگاه سما «مناظر رومی» به آلمان بازگردانده می شود. او گفت که این بازگرداندن یک فرآیند به دقت نظارت شده است تا اطمینان حاصل شود که قطعات به طور ایمن به مقصد خود باز می گردند.

برای سفرهای بین‌المللی، پیک‌هایی از مؤسسه دریافت‌کننده می‌آیند و آثار هنری را همراهی می‌کنند و از بسته‌بندی مناسب آن‌ها اطمینان حاصل می‌کنند و آنها را در سفر به خانه همراهی می‌کنند.

او گفت: “ما دلتنگ اخم او در گالری هنری رومی خود خواهیم شد، اما امیدواریم که شاید مردم کمی ذوق هنر باستانی را به دست آورده باشند.” “و اگر به آن علاقه دارید، چیزهای بیشتری در SAMA و مکان های دیگر در تگزاس وجود دارد.” این پایان روم باستان در تگزاس نیست.»

[ad_2]

Leave a reply