مبارزه قانونی بر سر سقط جنین در می سی سی پی ادامه دارد

[ad_1]

کشمکش های حقوقی اخیر بر سر حکم دادگاه عالی می سی سی پی در سال 1998 مبنی بر اینکه قانون اساسی ایالت حق سقط جنین را فراهم می کند، عدم قطعیت ممنوعیت سقط جنین در می سی سی پی را برجسته می کند.

روز جمعه، مرکز می سی سی پی برای عدالت و دموکراسی فوروارد درخواستی ارائه کرد مبنی بر اینکه یک دادخواست ضد سقط جنین که توسط گروهی از پزشکان محافظه کار ارائه شده بود باید کنار گذاشته شود.

در این پیشنهاد آمده است که انجمن آمریکایی متخصصان زنان و زایمان طرفدار زندگی، حق طرح این پرونده را ندارد. این پرونده در ماه نوامبر در دادگاه ریاست کانتی هیندز تشکیل شد.

در این پرونده، مرکز سیاست عمومی می سی سی پی، به نمایندگی از پزشکان، از دادگاه عالی می سی سی پی می خواهد که حکم سال 1998 خود را در پرونده Pro Choice Mississippi v. فوردیس گفت که قانون اساسی ایالت به می سی سی پی ها حق سقط جنین را می دهد.

راب مک داف، وکیل مرکز دادگستری می سی سی پی، گفت که گروهی که پرونده را تشکیل می دهد، سازمانی خارج از ایالت است که “از وجود این سابقه (پرو می سی سی پی در برابر فوردیس) آسیبی نمی بیند.” آنها پرونده ای ندارند که متعلق به دادگاه باشد.»

هیچ کلینیک سقط جنین در می سی سی پی وجود ندارد و اکثراً می سی سی پی را ایالتی می دانند که اکثر سقط جنین در آن ممنوع است. اما در واقعیت، از ژوئن زمانی که دادگاه عالی ایالات متحده در پرونده ای که توسط می سی سی پی مطرح شد، حق ملی سقط جنین تضمین شده توسط Roe v. وید

می سی سی پی از قبل قوانینی وضع کرده بود که اکثر سقط جنین ها را در ایالت منع می کرد، زمانی که Roe لغو شد. اما چیزی که رهبران ایالت به آن توجه نکردند، حکم ایالتی در سال 1998 بود که می‌گفت قانون اساسی می‌سی‌سی‌پی حق سقط جنین را اعطا می‌کرد.

مرکز دادگستری می سی سی پی، از طرف موکل خود، سازمان بهداشت زنان جکسون، که در آن زمان تنها کلینیک سقط جنین در ایالت بود، استدلال کرد که سقط جنین باید همچنان قانونی باشد مگر اینکه حکم دادگاه عالی ایالت در سال 1998 با حکم جدیدی از می سی سی پی لغو شود. بالاترین دادگاه

در اوایل ژوئیه، قاضی صدراعظم دبرا هالفورد از میدویل که برای رسیدگی به این پرونده توسط دادگاه عالی ایالت منصوب شده بود، در یک حکم غیرعادی در اوایل جولای، از مسدود کردن قوانین منع سقط جنین خودداری کرد. یکی از دلایل اصلی او برای مسدود نکردن قوانین این است که او پیش بینی کرد دادگاه عالی ایالت فعلی حکم ارائه حق سقط جنین در قانون اساسی می سی سی پی را لغو خواهد کرد.

مرکز دادگستری می سی سی پی به دیوان عالی شکایت کرد. اما بالاترین دادگاه ایالتی از رسیدگی سریع به پرونده خودداری کرد. در میان بلاتکلیفی، سازمان بهداشت زنان جکسون بسته شد و مرکز عدالت می سی سی پی درخواست تجدید نظر را رد کرد.

اما در ماه نوامبر، مرکز سیاست عمومی می سی سی پی که متمایل به محافظه کار بود، شکایتی را برای تجدید پرونده تنظیم کرد و مدعی شد که به دلیل عدم اطمینان ناشی از وجود حکم دادگاه عالی در سال 1998، پزشکانی که تصمیم به انجام سقط جنین نمی کنند، ممکن است با مجازات روبرو شوند.

در پیشنهاد روز جمعه مرکز می سی سی پی برای عدالت و دموکراسی پیشرو، که هر دو از حقوق سقط جنین حمایت می کنند، گفت که پزشکان برای انجام ندادن سقط جنین در می سی سی پی هیچ مجازاتی ندارند و این پرونده باید رد شود.

دولت قبلاً در دولت مداخله کرده است. لین فیچ، دادستان کل می سی سی پی، استدلال کرد که بر اساس این واقعیت که قاضی صدارت شکایت سازمان بهداشت زنان جکسون را تایید نکرد، اکثر سقط جنین در این ایالت ممنوع است و Pro Choice Mississippi v. حکم فوردیس دیگر قانون نیست.

این مقاله برای اولین بار در می سی سی پی امروز ظاهر شد و در اینجا با مجوز Creative Commons بازنشر شد.

[ad_2]

Leave a reply