لایحه ای که مغازه های خودروهای برقی را محدود می کند اکنون در می سی سی پی قانون شده است

[ad_1]

جکسون، خانم (AP) – فرماندار می سی سی پی، تیت ریوز، لایحه ای را در روز سه شنبه امضا کرد که به موجب آن سازندگان خودروهای برقی از فروش شخصی وسایل نقلیه خودداری می کنند، مگر اینکه نمایندگی های دارای حق رای باز کنند.

ریوز با رد درخواست های برخی از جمهوریخواهان در مجلس قانونگذاری برای وتوی این اقدام، لایحه 401 مجلس نمایندگان را که توسط نماینده تری لامار از سناتوبیا معرفی شده بود، امضا کرد. این قانون شرکت‌های خودروهای برقی مانند تسلا و ریویان را مجبور می‌کند تا وسایل نقلیه خود را از طریق حق رای دادن بفروشند، نه از طریق فروشگاه‌های خود، همانطور که در حال حاضر فعالیت می‌کنند.

«نزدیک به 200 کسب‌وکار کوچک در جوامع سراسر ایالت ما به دنبال تضمینی هستند که تولیدکنندگان بزرگ نمی‌توانند کسب‌وکارشان را نابود کنند. این عادلانه است!” ریوز، یک جمهوری خواه، در بیانیه ای که در رسانه های اجتماعی منتشر کرد، گفت: “من همچنین می دانم که نوآوری در این صنعت اجتناب ناپذیر است. و با نوآوری، شرکت های جدید با مدل های تجاری جدید به وجود می آیند. من متعهد به یافتن طولانی مدت هستم. راه‌حل‌ها – در یک بازار همیشه در حال تغییر.»

این لایحه فروش خودروهای الکتریکی را محدود نمی کند، زیرا مردم می توانند آنها را به صورت آنلاین خریداری کنند. اما اگر بخواهند شخصاً یک خودروی الکتریکی بخرند، باید به تنها فروشگاه تسلا در براندون بروند که طبق قانون جدید می‌تواند باز بماند. تسلا یا هر شرکت خودروی الکتریکی دیگر نمی‌تواند مکان فیزیکی جدیدی برای فروش خودرو باز کند مگر اینکه قرارداد حق رای منعقد کند.

قبل از تصویب این لایحه با رای 39 در مقابل 13 حزب در 3 مارس، بحثی درون حزبی در میان قانونگذاران جمهوری خواه به راه انداخت. مخالفان گفتند که این امر بازار خودرو را با مشکل مواجه می کند و سازندگان خودروهای الکتریکی را از آوردن فناوری و مشاغل جدید به ایالت باز می دارد. حامیان گفتند این قانون تضمین می کند که همه خودروسازان، صرف نظر از مدل کسب و کارشان، با قوانین یکسانی بازی کنند.

سناتور جمهوریخواه بریس ویگینز، آر-پاسکاگولا، امیدوار بود که ریوز این قانون را وتو کند. قانونگذاران به دنبال جذب تسلا به ساحل خلیج می سی سی پی بودند، منطقه ای که ویگینز آن را موتور اقتصادی ایالت می نامید.

در دنیای امروز، اگر نوآوری نکنید، ضرر می کنید. ویگینز روز سه شنبه به آسوشیتدپرس گفت: ما به عنوان یک کشور نمی توانیم باخت را تحمل کنیم. رای من علیه این لایحه به جای سیاست حمایت گرایی، رای به سرمایه داری، رقابت و نوآوری بود.

[ad_2]

Leave a reply