قانون دیگری برای ایجاد یک دادگاه جداگانه در جکسون مسدود شده است

[ad_1]

یک قاضی فدرال به طور موقت لایحه جنجالی 1020 مجلس نمایندگان را از تبدیل شدن به قانون در روز جمعه ممانعت کرد.

بر اساس اسناد دادگاه، قاضی دادگاه منطقه ای ایالات متحده، هنری وینگیت، در دادخواستی که توسط NAACP تنظیم شده بود، درخواستی را پذیرفت که بر اساس اسناد دادگاه، مایکل راندولف، قاضی دادگاه عالی می سی سی پی را از انتصاب چهار قاضی ویژه موقت به دادگاه ناحیه هیندز منع می کرد.

NAACP از وینگیت خواست تا از انتصاب قاضی بر اساس قانون توسط قاضی ارشد جلوگیری کند در حالی که HB 1020 در دادگاه به چالش کشیده می شود. بر اساس سوابق دادگاه، این دومین باری است که NAACP به دنبال یک دستور منع موقت برای قانون تصویب شده در جلسه قانونگذاری سال 2023 است.

وکلای NAACP روز پنجشنبه نوشتند: “فوریت این درخواست تجدید شده حاد است – راندولف متهم می تواند در هر زمانی قرار ملاقات هایی را انجام دهد که حقوق شاکیان را نقض می کند و وکیل او نمی تواند تضمین دهد که او این کار را نخواهد کرد.”

دستور منع موقت تا جلسه استماع در 22 مه در دادگاه فدرال جکسون قابل اجرا خواهد بود. این قانون قرار است از اول جولای اجرایی شود.

HB 1020 از زمان ثبت با مخالفت ساکنان و قانونگذاران شهرستان جکسون و هیندز مواجه شده است. آنها ابراز نگرانی کردند که این قانون به مقامات دولتی سفیدپوست این اختیار را می دهد که قاضی و دادستان را به جای انتخاب آنها از میان ساکنان سیاه پوست شهر منصوب کنند. این لایحه همچنین پلیس کاپیتول ایالت در جکسون را که اداره پلیس خود را دارد، گسترش می دهد.

فرماندار تیت ریوز HB 1020 را در 21 آوریل امضا کرد و ظرف چند روز دادخواست NAACP و شکایت دیگری که توسط مرکز دادگستری می سی سی پی، ACLU می سی سی پی، مرکز مک آرتور برای عدالت و صندوق آموزشی دفاع حقوقی ارائه شد، ثبت شد.

دستور وینگیت یک روز پس از آن صادر می‌شود که دواین توماس، قاضی دادگاه ناحیه هیندز، یک جلسه دادرسی در مورد یک دادخواست ارائه شده در دادگاه ایالتی در اعتراض به HB 1020 برگزار کرد. هفته گذشته، توماس یک دستور منع موقت صادر کرد که اجرای این قانون را متوقف کرد و انتظار می‌رود هفته آینده تصميم گرفتن آیا باید با ممنوعیت جلو برویم؟

وکلای NAACP، تحولات پرونده ایالتی را دلیلی برای درخواست منع موقت راندولف از انتصاب قاضی موقت عنوان کردند.

قضیه ایالتی استدلال کرد که انتصاب قاضی موقت توسط رئیس دادگستری قانون اساسی ایالت و حق ساکنان شهرستان هیندز برای رای دادن به قضات خود را نقض می کند. این دادخواست همچنین ادعا می کند که برخی از پول مالیات از جکسون منحرف می شود و در صندوقی قرار می گیرد که از پروژه های بهبود مجتمع کاپیتول حمایت می کند.

راندولف قبلاً در دعوای ایالتی متهم بود، اما روز پنجشنبه توماس او و زک والاس، کارمند کانتی هیندز را اخراج کرد.

توماس همچنین به شاکیان اجازه داد دو متهم جدید اضافه کنند: دادستان کل لین فیچ و فرماندار ریوز.

این مقاله برای اولین بار در می سی سی پی امروز ظاهر شد و در اینجا با مجوز Creative Commons بازنشر شد.

[ad_2]

Leave a reply