قاضی: وزارت دادگستری 1 هفته فرصت دارد تا سوگندنامه ویرایش شده مارآلاگو را ارائه کند

[ad_1]

(نیوزنشن) – قاضی فدرال ناظر بر حکم بازرسی خانه دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در فلوریدا، روز پنجشنبه از افشای این سوگندنامه خودداری کرد.

در عوض، قاضی تا اوت به وزارت دادگستری اجازه می دهد. 25 تا نسخه ویرایش شده را در اختیار دادگاه قرار دهد. قاضی گفت بخش هایی از سوگندنامه وجود دارد که می تواند مهر و موم را باز کند.

دادستان های سوگندنامه ای که برای به دست آوردن حکم بازرسی خانه ترامپ در مار-آ-لاگو مورد استفاده قرار گرفتند، می توانند جزئیات دقیق تری را در مورد آنچه که وزارت دادگستری معتقد است در مار-آ-لاگو وجود دارد و چرا احساس می کنند نیاز به بازرسی خانه دارند، ارائه دهند.

تاکنون اطلاعات کمی از وزارت دادگستری در مورد آنچه که بازرسان در خانه ترامپ به دنبال آن بودند منتشر شده است – به غیر از این باور که اسناد طبقه بندی شده و فوق محرمانه در داخل آن وجود دارد. FBI اسناد طبقه بندی شده و فوق محرمانه را از Mar-a-Lago حذف کرد، اما هیچ چیز به طور قطعی در مورد اینکه این اسناد مربوط به چه چیزی است، مشخص نیست.

انتشار علنی سوگندنامه می‌تواند این جزئیات را روشن کند، احتمالاً لفاظی‌های سیاسی ناپایدار پیرامون جستجو را سردتر یا بیشتر کند.

روز دوشنبه، ترامپ خواستار انتشار سوگندنامه بدون ویرایش شد. او بعداً به فاکس نیوز دیجیتال گفت که “هر کاری از دستش بر بیاید” انجام خواهد داد تا این لفاظی ها را سرد کند.

وزارت دادگستری در برابر انتشار این سوگندنامه مقاومت کرده و گفته است که تحقیقات ادامه دارد و انتشار این سند می تواند تلاش های بازرسان را مختل کند.

وزارت دادگستری در درخواستی برای حفظ برجام نوشت: «اگر افشا شود، سوگندنامه به عنوان نقشه راهی برای تحقیقات در حال انجام دولت عمل می‌کند و جزئیات خاصی را در مورد جهت و مسیر احتمالی آن ارائه می‌کند، به نحوی که به احتمال زیاد مراحل تحقیقاتی آینده را به خطر می‌اندازد». سوگندنامه مهر و موم شده

انتشار حکم بازرسی که توسط اف‌بی‌آی برای ورود به مار-آلاگو مورد استفاده قرار گرفت، تصویری از جنایات احتمالی را ترسیم کرد که مقامات معتقدند ترامپ ممکن است مرتکب شده باشد، از جمله نقض قانون جاسوسی. این حکم همچنین نشان داد که 33 سند از “فوق محرمانه” تا “محرمانه” از املاک خارج شده است.

ترامپ و تیم حقوقی‌اش ادعا می‌کنند که تمام اسناد از طبقه‌بندی خارج شده و به درستی در اختیار اوست. این واقعیت که FBI مار-آ-لاگو را جستجو کرد نشان می دهد که مقامات این ادعا را صحت ندارند.

هفته گذشته گزارش هایی منتشر شد مبنی بر اینکه ممکن است اسناد فوق محرمانه و بسیار حساس مربوط به سلاح های هسته ای در مار-آ-لاگو نگهداری شود.

[ad_2]

Leave a reply