قاضی شکایت در مورد چک شهروندی برای رای دادن را رد کرد

[ad_1]

جکسون، خانم (AP) – یک قاضی فدرال روز سه شنبه شکایت می سی سی پی را به استفاده از یک شرط تبعیض آمیز اثبات شهروندی برای برخی از رای دهندگان جدید تحت قانونی که به دوران جیم کرو برمی گردد، رد کرد.

این اخراج چند هفته پس از لغو قانون سال 1924 توسط ایالت انجام شد که طبق آن شهروندان دارای تابعیت، اما نه افرادی که در ایالات متحده متولد شده بودند، باید مدرک شهروندی خود را هنگام ثبت نام برای رای دادن ارائه کنند.

قانون جدیدی که به جای آن تصویب شده نیز مخالفت هایی را برانگیخته است، اما با اکراه توسط گروه های حقوق رای پذیرفته شده است و می گویند که در نهایت باید از شهروندان دارای تابعیت در برابر علامت گذاری نادرست به عنوان غیرشهروند هنگام ثبت نام برای رای دادن محافظت کند.

وزیر امور خارجه اسامی رای دهندگان بالقوه جدید را از طریق پایگاه داده اداره امنیت عمومی ایالتی از افرادی که دارای گواهینامه رانندگی و کارت شناسایی می سی سی پی بودند، ارائه می کرد. مدافعان حقوق رای می‌گویند که این عمل به طور نامتناسبی به افراد رنگین پوست با علامت زدن آنها به عنوان غیرشهروندان احتمالی آسیب می‌زند.

قانون جدید می گوید که اگر پایگاه داده امنیت عمومی سؤالاتی در مورد شهروندی ایجاد کند، نام رای دهندگان جدید باید از طریق پایگاه داده مهاجرت فدرال اجرا شود. گروه‌هایی که از حقوق رای و حقوق مهاجران دفاع می‌کنند می‌گویند پایگاه داده فدرال حفاظتی را برای محافظت از شهروندانی که تابعیت خود را دریافت کرده‌اند در برابر علامت‌گذاری نادرست به‌عنوان غیرشهروند هنگام ثبت نام برای رای دادن فراهم می‌کند.

راب مک داف، وکیل مرکز دادگستری می سی سی پی، در یک بیانیه خبری در روز سه شنبه گفت: «ما ترجیح می دهیم هیچ تطبیقی ​​پایگاه داده وجود نداشته باشد. «در می سی سی پی هیچ مشکلی با افراد غیرشهروندی برای رای دادن وجود ندارد. اما با توجه به اینکه وزیر امور خارجه چنین برنامه تطبیق پایگاه داده را ایجاد کرده است، (قانون جدید) وضعیت را بهتر می کند و تعداد عدم تطابق های اشتباه را کاهش می دهد.

دو گروه، کمیته وکلا برای حقوق مدنی تحت قانون و مرکز می سی سی پی برای عدالت، در سال 2019 به نمایندگی از اتحادیه حقوق مهاجران می سی سی پی و اتحادیه زنان رای دهنده می سی سی پی از ایالت شکایت کردند.

در این دادخواست آمده است: «هیچ ایالتی در ایالات متحده به جز شهروندان می سی سی پی، شهروندانی را که برای ثبت نام رای دهندگان دارای شرایط بالاتری برای اثبات شهروندی هستند، نسبت به شهروندان متولد آمریکا، تابعیت نمی کند».

روز سه شنبه، شاکیان و مدافعان، از جمله دفتر وزیر امور خارجه، هر دو از قاضی منطقه ای ایالات متحده، کارلتون ریوز خواستند که شکایت را رد کند. او به سرعت این درخواست را پذیرفت.

فرماندار جمهوری خواه تیت ریوز لایحه 1510 مجلس را در 14 آوریل امضا کرد و بلافاصله به قانون تبدیل شد. او گفت که این تضمین می کند که فقط شهروندان آمریکایی می توانند در می سی سی پی رای دهند.

در سمت چپ کسانی خواهند بود که ادعا خواهند کرد که ما رای دادن را برای شهروندان آمریکایی سخت‌تر می‌کنیم.»فرماندار در ویدئویی که در شبکه های اجتماعی منتشر شده است، گفت. “این ادعاها دروغ است.”

ازرا روزنبرگ از کمیته وکلای حقوق مدنی تحت قانون در بیانیه خبری روز سه شنبه گفت که شهروندان دارای تابعیت نباید مورد هدف رفتار نابرابر قرار گیرند.

روزنبرگ گفت: «وطن پرستی آنها مستحق احترام است، نه مجازات. افزودن این محافظ جدید به جلوگیری از مسدود شدن اشتباه شهروندان دارای تابعیت بدون تقصیر از ثبت نام برای رأی دادن کمک می کند.»

نسخه نهایی لایحه 1510 مجلس نمایندگان می سی سی پی را 114-5 با حمایت گسترده دو حزب به تصویب رساند. سنا با 38 بر 13 به تصویب رسید و اکثر دموکرات ها مخالف آن بودند.

در امضای این قانون، تیت ریوز از شهر نیویورک انتقاد کرد، که در ژانویه قانون محلی را تصویب کرد تا به غیرشهروندان اجازه دهد در انتخابات شهرداری خود رای دهند، اما نه در انتخابات ایالتی یا فدرال. او گفت که “فعالان رادیکال” فشار آوردند تا صندوق رای را به روی حدود 800000 غیرشهروند باز کنند. نیویورک دارای بیشترین جمعیت در بین شهرهای ایالات متحده است، حدود 8.8 میلیون نفر.

بیش از دوازده جامعه در سراسر ایالات متحده به افراد غیرشهروند اجازه می دهند در انتخابات محلی رای دهند، از جمله 11 شهر در مریلند و دو شهر در ورمونت.

فرماندار گفت: «ما به لیبرال‌ها اجازه نمی‌دهیم، چه در نیویورک باشند و چه در واشنگتن، به ما بگویند چگونه انتخابات محلی خود را برگزار کنیم.»

قانون جدید می سی سی پی می گوید که اگر پایگاه های اطلاعاتی ایالتی و فدرال هر دو سؤالاتی را در مورد وضعیت شهروندی یک فرد ایجاد کنند، منشی مدار باید به آن اطلاع دهد. این فرد 30 روز فرصت دارد تا تابعیت خود را با گواهی تولد، پاسپورت ایالات متحده یا اسناد تابعیت اثبات کند.

این قانون می گوید اگر فرد نتواند تابعیت خود را ظرف 30 روز اثبات کند، نام او تا انتخابات عمومی بعدی فدرال در سیستم مدیریت انتخابات سراسری “در انتظار” علامت گذاری می شود. آن شخص می توانست در آن انتخابات فدرال رای موقت بدهد، اما برای شمارش آرا باید ظرف پنج روز تابعیت خود را ثابت کند. اگر فرد در آن انتخابات فدرال رای ندهد، نام او در سیستم مدیریت انتخابات در سراسر ایالت “رد شده” علامت گذاری می شود.



[ad_2]

Leave a reply