قاضی جلسه استماع را برای اعتراض به قانون سقط جنین می سی سی پی تنظیم می کند

[ad_1]

جکسون، خانم (AP) – یک قاضی می سی سی پی روز سه شنبه یک جلسه دادرسی را در یک شکایت از سوی تنها کلینیک سقط جنین این ایالت تعیین کرده است که به دنبال جلوگیری از قانونی است که اکثر سقط جنین ها را ممنوع می کند. یک دستور منع موقت به درمانگاه اجازه می دهد حداقل تا زمانی که شکایت در جریان است باز بماند.

این قانون قرار است دو روز پس از جلسه رسیدگی لازم الاجرا شود. این بیانیه می‌گوید که سقط جنین در می‌سی‌سی‌پی تنها در صورتی قانونی خواهد بود که جان زن باردار در خطر باشد یا اگر حاملگی ناشی از تجاوز جنسی گزارش شده به مجریان قانون باشد. برای حاملگی های ناشی از محارم استثنا ندارد.

می سی سی پی یکی از چندین ایالتی بود که قانون «محرک» مشروط به لغو Roe v. وید، حکم آن در سال 1973 که سقط جنین را در سراسر کشور قانونی کرد.

قانون ماشه می سی سی پی در سال 2007 تصویب شد و هرگز در دادگاه مورد اعتراض قرار نگرفت. شکایت کلینیک به حکم دادگاه عالی می سی سی پی در سال 1998 اشاره می کند که می گوید قانون اساسی ایالت از حق حفظ حریم خصوصی استناد می کند که “شامل یک حق ضمنی برای انتخاب سقط جنین یا عدم انجام آن است.”

این شکایت روز دوشنبه در دادگاه ریاست کانتی هیندز، سه روز پس از ابطال Roe v. وید در پرونده ای که منشا آن در می سی سی پی بود.

این کلینیک، سازمان بهداشت زنان جکسون، به مراجعه به بیماران ادامه داده است، اما دایان درزیس، مالک این کلینیک، گفت در صورتی که تقریباً ممنوعیت سقط جنین اعمال شود، این کلینیک تعطیل خواهد شد.

هر چهار قاضی صدارت شهرستان هیندز خود را از این پرونده کنار گذاشتند. آنها به قوانینی اشاره کردند که می گوید قضات نباید به پرونده هایی رسیدگی کنند که ممکن است باعث تعارض شود، اما مشخص نکردند که این تعارض چیست.

مایکل راندولف، قاضی رئیس دیوان عالی اواخر روز پنجشنبه، قاضی صدراعظم دیگری، دبرا کی. هالفورد را برای رسیدگی به این پرونده منصوب کرد. هالفورد اهل یک منطقه دادگاه در بخش جنوب غربی ایالت است.

قرار است جلسه سه‌شنبه در دادگاه ریاست کانتی هیندز برگزار شود. اگر هالفورد درخواست کلینیک را برای یک دستور منع موقت برای جلوگیری از اجرای قانون جدید بپذیرد، این تصمیم می‌تواند به سرعت در دادگاه عالی ایالت تجدیدنظر شود.

[ad_2]

Leave a reply