فاجعه آبی پایتخت می سی سی پی در طول دهه ها توسعه یافته است

[ad_1]

جکسون، خانم (AP) – حداقل برای سومین بار در یک دوجین سال، توالت های قابل حمل خارج از ساختمان پرآذین کاپیتول می سی سی پی پارک می شوند زیرا سیستم آب جکسون در بحران است.

تریلر بزرگ «Gotta Go» تنها نمونه ای از ناامیدی شهر است. بسیاری از منازل، مشاغل و ادارات دولتی در این هفته آب لوله کشی کمی داشتند یا اصلاً آب لوله کشی نداشتند و مردم مجبور شدند در صف های طولانی برای آب آشامیدنی یا آب برای شستشوی توالت ها منتظر بمانند.

این صحنه ها گواه فروپاشی تقریباً یک سیستم آبی است که ساکنان حتی در بهترین زمان هم نمی توانستند به آن اعتماد کنند. ناکامی در ارائه چنین خدمات ضروری نشان دهنده چندین دهه اختلال در عملکرد دولت، تغییر جمعیت و زیرساخت های زوال است. همچنین به نبرد سیاسی دامن زده است که در آن قانونگذاران ایالتی اکثرا سفیدپوست جمهوری خواه علاقه چندانی به کمک به شهری عمدتا سیاهپوست که توسط دموکرات ها اداره می شود نشان نداده اند.

ما در بودجه هستیم و باید همیشه آب بخریم. “مری هارد که فرزندش مجبور شده است به مدرسه آنلاین برود، گفت: “در تمام مدت کلاس های حضوری به دلیل فشار ضعیف آب تعطیل شده بود.

حتی قبل از کاهش فشار، سیستم جکسون شکننده بود و مقامات برای سال‌ها هشدار داده بودند که امکان از دست دادن خدمات گسترده وجود دارد. سرمای شدید در سال 2021 باعث یخ زدگی لوله ها شد و ده ها هزار نفر را بدون آب جاری کرد. مشکلات مشابه در اوایل سال جاری دوباره در مقیاس کوچکتر اتفاق افتاد.

شکستگی لوله های آب و فاضلاب نیز در بزرگترین شهر می سی سی پی رایج است. آژانس حفاظت از محیط زیست ماه ها پیش به جکسون گفت که سیستم آب این سازمان قانون فدرال آب آشامیدنی ایمن را نقض می کند.

این بحران پس از بارش شدید باران در هفته گذشته که رودخانه مروارید را طغیان کرد و مشکل در کارخانه اصلی تصفیه آب در آخر هفته را تشدید کرد، عمیق‌تر شد.

خطوط آب در کلیساها، ایستگاه های آتش نشانی، مراکز اجتماعی و بیرون از فروشگاه های بزرگ شکل گرفت.

در خارج از دبیرستان، داوطلبان از یک پمپ متصل به یک تانکر برای توزیع آب بین افرادی که با هر ظروف خالی که می‌توانستند حاضر شدند، استفاده کردند. یک زن یک تخت کامیون پر از سطل های خالی رنگ آورد. یک کارگر تعمیر و نگهداری مدرسه یک ظرف زباله را که آب از کناره‌های آن ریخته بود، برد.

زمانی که فرماندار تیت ریوز و رئیس جمهور جو بایدن وضعیت را اضطراری اعلام کردند، ساکنان قبلاً به مدت یک ماه توصیه شده بودند که آب خود را قبل از انجام هر کاری از مسواک زدن گرفته تا جوشاندن ماکارونی بجوشانند.

شهردار Chokwe Antar Lumumba گفت که رفع مشکلات ممکن است میلیاردها دلار هزینه داشته باشد – بسیار فراتر از توانایی جکسون برای پرداخت. این توانایی به دلیل کاهش پایه مالیاتی ناشی از پرواز سفید، که حدود یک دهه پس از ادغام مدارس دولتی در سال 1970 آغاز شد، محدود شده است.

جمعیت در سال 1980 به اوج خود رسید و نزدیک به 203000 نفر بود. در حال حاضر حدود 150000 نفر است که حدود 25 درصد از ساکنان آن در فقر زندگی می کنند.

در نیم قرن گذشته، ترکیب نژادی جکسون نیز تغییر کرده است. زمانی که اکثریت سفیدپوست بودند، اکنون بیش از 80 درصد سیاه هستند. حومه‌هایی که جکسون را احاطه کرده‌اند، عموماً سفیدتر و مرفه‌تر هستند و زیرساخت‌های جدیدتری دارند.

مجلس قانونگذاری می سی سی پی که اکثراً سفیدپوست هستند و جمهوری خواهان هستند، تمایلی به ارائه کمک نداشته است، حتی اگر مشکلات زندگی روزمره در کاپیتول را مختل کرده است، جایی که قانونگذاران حداقل چند ماه در سال در آن کار می کنند.

شهردار دموکرات و فرماندار جمهوری خواه به ندرت با یکدیگر صحبت می کنند. و هنگامی که ریوز روز دوشنبه یک کنفرانس خبری برای اعلام وضعیت اضطراری برگزار کرد، لومومبا در جایی دیده نشد. ریوز گفت که شهردار را دعوت نکرده است.

آنها بار دیگر سه شنبه و چهارشنبه کنفرانس های خبری جداگانه ای برگزار کردند، اگرچه لومومبا اصرار داشت که به عنوان یک تیم کار می کنند. تا پنجشنبه، این دو در نهایت با هم ظاهر شدند.

لومومبا در حالی که در کنار ریوز ایستاده بود، گفت: «در حال حاضر، چیزی که ما روی آن متمرکز هستیم، وحدت عملیاتی است که داریم. “وحدت عملیاتی به این معنی است که ما بیشتر بر اهداف و اهداف مشترک خود متمرکز شده ایم تا تفاوت هایی که ممکن است در مقطعی از زمان آشکار کرده باشیم.”

ریوز به طور مکرر از جکسون به دلیل میزان جرم و جنایت انتقاد می کند و می گوید مشکلات آب شهر ناشی از مدیریت نامناسب است.

“من می دانم که تیم وزارت بهداشت ایالتی و همچنین EPA از سال 2016 به طور خستگی ناپذیر تلاش کرده اند تا شهر را متقاعد کنند تا با دستورات ارائه شده مطابقت کند. ریوز روز دوشنبه گفت: آنها عموماً در این امر ناموفق بودند.

سیسیل براون یک دموکرات است که قبل از خدمت در کمیسیون خدمات عمومی ایالتی به مدت 16 سال نماینده بخشی از جکسون در مجلس می سی سی پی بود. او از رهبران شهر، ایالت و کنگره خواست تا با یکدیگر همکاری کنند.

براون روز پنجشنبه در مصاحبه ای گفت: “اگر همدیگر را دوست ندارید، اشکالی ندارد، بیایید بگوییم، “اگر نمی توانیم با هم کار کنیم، بیایید کارکنان خود را دور هم جمع کنیم.”

فرماندار جلوی برخی تلاش ها را برای کاهش معضلات آب گرفته است. پس از اینکه شهر یک پیمانکار خصوصی را برای رسیدگی به صورت‌حساب آب استخدام کرد، برخی از مشتریان ماه‌ها بدون دریافت صورت‌حساب ماندند، در حالی که برخی دیگر از پرداخت خودداری کردند.

در سال 2020، ریوز قانونی را وتو کرد که به جکسون اجازه می داد حداقل بخشی از قبوض آب پرداخت نشده برای افراد فقیر را ببخشد. او در سال 2021 رویکرد منفعلانه تری در پیش گرفت و با اجازه دادن به این پیشنهاد به مدت پنج روز بدون امضای خود، اجازه داد قانون پرداخت آب به قانون تبدیل شود.

لومومبا شکایت کرده است که می سی سی پی، ایالتی با تقریباً 40 درصد جمعیت سیاه پوست، اغلب توسط دموکرات های ملی نادیده گرفته می شود و جمهوری خواهان آن را بدیهی می دانند.

انتقاد در مورد فاجعه آب جکسون کاملاً جناحی نیست.

نماینده آمریکا بنی تامپسون، یک دموکرات که منطقه او بیشتر جکسون را شامل می شود، در اواسط ماه اوت گفت که رهبران جکسون پیشنهادات خاصی برای بهبود ارائه نکرده اند.

تامپسون به ایستگاه تلویزیونی WJTV گفت: «پدران و مادران شهر باید گام بردارند و طرحی را تهیه کنند که می‌توانیم فروش آن را از جکسون به واشنگتن آغاز کنیم.

لایحه زیرساختی که سال گذشته توسط بایدن امضا شد، برای رسیدگی به مشکلاتی مانند جکسون طراحی شده است، اما مشخص نیست که پایتخت می سی سی پی چه مقدار از این پول را دریافت خواهد کرد.

همزمان، می سی سی پی مالیات ها را کاهش می دهد. در این سال، ریوز بزرگترین کاهش مالیات در ایالت را امضا کرد که باعث کاهش درآمد حدود 185 میلیون دلار در سال اول و 525 میلیون دلار در سال آخر خواهد شد.

فرماندار استدلال کرد که کاهش مالیات بر درآمد “به ثروت بیشتر برای همه می سی سی پی ها منجر می شود”، حتی در شرایطی که یکی از فقیرترین ایالت های کشور برای حمایت از مدارس و بیمارستان های روستایی تلاش می کند.

ریوز نگفته است که آیا یک جلسه ویژه مجلس قانونگذاری را قبل از ژانویه برای بررسی کمک به جکسون تشکیل خواهد داد یا خیر. هر گونه پیشنهادی با مخالفت برخی از جمهوری خواهان روبرو خواهد شد که می گویند ایالت نباید جکسون را از مخمصه اش نجات دهد.

اما سناتور ایالت جمهوری خواه. بریس ویگینز از پاسکاگولا، در امتداد ساحل خلیج فارس، گفت که اگر این کمک شامل یک طرح پاسخگویی باشد، مایل است کمک کند.

ویگینز در توییتر نوشت: «دولتی که پس از دهه‌ها غفلت و رهبری شکست خورده، شهر را نجات می‌دهد، حس مسئولیت‌پذیری و اصول محافظه‌کارانه من را نقض می‌کند.» او افزود که کمک های دولتی را پس از طوفان کاترینا به یاد دارد.

ویگینز گفت: «در پایان، این در مورد ایمنی شهروندان جکسون و قابلیت اقتصادی آن است.

حتی زمانی که جکسون تحت اخطار آب جوش نیست، شارون اپس گفت که برای خانواده‌اش آب بطری می‌خرد، زیرا به آب لوله‌کشی اعتماد ندارد. او گفت که صاحبخانه‌اش خط شکسته‌ای را جایگزین کرده که فاضلاب خام را به حیاط پشتی می‌ریزد.

«وقتی نمی‌توانید آنطور که می‌خواهید از حمام استفاده کنید و در حیاط پشتی شما شناور است، این غم‌انگیزترین قسمت آن است. و بعد شما نمی توانید در حیاط پشتی بنشینید زیرا بوی بدی می دهد.” “این یک فاجعه است، عزیزم.”

___

مایکل گلدبرگ، نویسنده آسوشیتدپرس در این گزارش مشارکت داشت. امیلی واگستر پتوس را در توییتر دنبال کنید



[ad_2]

Leave a reply