عکس ها: ملکه الیزابت در طول دهه ها

[ad_1]

ملکه الیزابت در فوریه 2022 هفتادمین سال سلطنت را جشن گرفت. طولانی ترین پادشاه بریتانیا تنها پادشاهی است که بیشتر بریتانیایی ها تاکنون می شناسند. ملکه در حالی که بریتانیا پایان امپراتوری، نوسان دهه 60، نزاع کارگری دهه 1980، تروریسم بین‌المللی، برگزیت و همه‌گیری کووید-19 را دنبال می‌کرد، حضور دائمی داشت.

  • مردی در حالی که به پرندگان غذا می‌دهد ماسک صورت می‌زند، در حالی که صفحه نمایش در سیرک پیکادیلی برای جشن گرفتن هفتادمین سالگرد به سلطنت رسیدن ملکه الیزابت بریتانیا، در لندن، یکشنبه، فوریه روشن می‌شود.  6، 2022. (AP Photo/Alberto Pezzali)

ملکه الیزابت دوم در سال 1952 پس از مرگ پدرش، پادشاه جورج ششم، و پنج سال پس از ازدواج با شاهزاده فیلیپ، همچنین به عنوان دوک ادینبورگ، در کلیسای وست مینستر لندن به سلطنت رسید. او و شاهزاده فیلیپ چهار فرزند، هشت نوه و 12 نوه داشتند.

کوچکترین نوه، دختر پرنسس بئاتریس و همسر ادواردو ماپلی موزی، در سپتامبر به دنیا آمد. 20، 2021.

شاهزاده فیلیپ در آوریل 2021 در سن 99 سالگی درگذشت.

پادشاه در اظهاراتی که به مناسبت هفتادمین سالگرد حکومت خود منتشر کرد، “آرزو صمیمانه” کرد که همسر شاهزاده چارلز، کامیلا، زمانی که پسرش جانشین او می شود، به عنوان “همسر ملکه” شناخته شود. با این سخنان، الیزابت به دنبال پاسخ یکبار برای همیشه به سؤالاتی در مورد وضعیت کامیلا بود، که در ابتدا توسط طرفداران پرنسس دیانا، همسر اول چارلز، دوری گزید.

الیزابت در حمایت از چارلز و کامیلا، حمایت هایی را که از همسرش، شاهزاده فیلیپ، دریافت کرد، که سال گذشته پس از چندین دهه در کنار او درگذشت، و همچنین نقش مادرش به عنوان همسر یک پادشاه را به یاد آورد.

“خوشبختم که از حمایت صمیمانه و محبت آمیز خانواده ام برخوردار بودم. من خوشحال شدم که در شاهزاده فیلیپ، شریکی داشتم که مایل بود نقش همسری را ایفا کند و فداکارانه‌ای را که همراه با آن است انجام دهد.” این نقشی است که مادر خودم را در دوران سلطنت پدرم دیدم.

او افزود: “و زمانی که پسرم چارلز پادشاه شد، می دانم که شما از او و همسرش کامیلا همان حمایتی را خواهید کرد که از من کردید.”

آسوشیتدپرس در این گزارش مشارکت داشته است.

[ad_2]

Leave a reply