علائم قارچ کاندیدا اوریس، قارچ مقاوم به دارو که در 28 ایالت منتشر می شود، چیست؟

[ad_1]

(NEXSTAR) – مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری هشدار داد که یک قارچ بالقوه کشنده که به درمان مقاوم است حداقل در 28 ایالت تایید شده است، اما شناسایی پاتوژن خطرناک در واقع بسیار دشوار است.

کاندیدا اوریس یا به اختصار C. auris را نمی توان با آزمایشات آزمایشگاهی معمولی در دسترس تشخیص داد و همین امر باعث می شود که درمان زودهنگام و مناسب قارچ از قبل خطرناک تر شود.

برای پیچیده تر کردن مسائل، علائم عفونت کاندیدا اوریس با سایر عفونت ها (بسیار رایج تر) تفاوتی ندارد.

علائم ممکن است شامل تب و لرز باشد، علائم رایجی که بدن شما در حال مبارزه با عفونت است. به گفته بیمارستان Mount Sinai، اگر با آنتی بیوتیک ها از بین نروند، این می تواند نشانه ای از کاندیدا اوریس باشد.

ملیسا نولان، استادیار اپیدمیولوژی و آمار زیستی در دانشگاه کارولینای جنوبی توضیح داد، از آنجایی که علائم مشخص نیستند، عفونت کاندیدا اوریس اغلب «بر اساس سناریوهای اپیدمیولوژیک» و سرنخ‌های زمینه‌ای تشخیص داده می‌شود.

نولان گفت: «به عنوان مثال، یک بیمار مبتلا به نقص ایمنی بستری در بیمارستان که تب دارد و پس از تجویز آنتی‌بیوتیک یا ضد قارچ بهبود نمی‌یابد، در معرض خطر ابتلا به C. auris در نظر گرفته می‌شود.

گسترش قارچ به سه دلیل بسیار نگران کننده است: مقاومت در برابر درمان ایجاد کرده است. در محیط هایی که افراد بیمار یا ناتوان هستند، مانند بیمارستان ها یا خانه های سالمندان پخش می شود. و شناسایی آن دشوار است.

نولان گفت: این گونه قارچی نیاز به یک آزمایش تشخیصی بسیار خاص دارد که به طور گسترده در دسترس نیست، به همین دلیل است که ما بیمارانی را می بینیم که عفونت آنها در ابتدا به دلیل عدم انجام آزمایش صحیح اشتباه تشخیص داده شده است. او پیشنهاد کرد که پزشکانی که مشکوک هستند که ممکن است با یک مورد کاندیدا اوریس سروکار داشته باشند، یک کشت خاص را برای آزمایش آن تجویز کنند، که به آنها امکان می‌دهد نوع داروهایی را که به عنوان گزینه‌های درمانی برای عفونت دارند، شناسایی کنند.

نولان گفت، در حالی که این قارچ به بسیاری از داروها مقاوم است، “تعداد بسیار محدودی” وجود دارد که هنوز کار می کنند. اما ابتدا تشخیص صحیح لازم است.

CDC تخمین می زند که «بر اساس اطلاعات تعداد محدودی از بیماران، 30 تا 60 درصد افراد مبتلا به عفونت C. auris جان خود را از دست داده اند. با این حال، بسیاری از این افراد بیماری‌های جدی دیگری داشتند که خطر مرگ را نیز افزایش می‌داد.»

این قارچ برای اولین بار در سال 2016 در ایالات متحده شناسایی شد، اما بین سال های 2021 تا 2022 به سرعت گسترش یافت. بر اساس ردیابی CDC، از آن زمان تاکنون، Candida auris بیش از 8000 بار در حداقل 28 ایالت شناسایی شده است.

[ad_2]

Leave a reply