شکایت: پلیس می سی سی پی شهر کوچکی را “ترور” کرد

[ad_1]

جکسون، دوشیزه (AP) – طبق یک دادخواست فدرال که روز سه‌شنبه توسط یک سازمان حقوق مدنی ارائه شد، پلیس ساکنان سیاه‌پوست را در یک شهر کوچک می‌سی‌سی‌پی با دستگیری‌های دروغین، زور بیش از حد و ارعاب «ترور» کرده است.

سازمان، جولیان، به دنبال یک دستور منع موقت علیه اداره پلیس لکسینگتون است تا از جمعیت عمدتا سیاهپوست شهر حمایت کند. لکسینگتون در حدود 63 مایل (100 کیلومتر) شمال پایتخت شهر جکسون است.

جیل کالن جفرسون، رئیس و موسس JULIAN، گفت: “ترور شدن ساکنان لکسینگتون و ترس از اداره پلیس که وظیفه آن محافظت از آنهاست، غیرقانونی و غیرقانونی است.” ما به دادگاه و وزارت دادگستری نیاز داریم که فورا وارد عمل شوند.»

دادستان شهر بلافاصله به درخواست اظهار نظر پاسخ نداد. رئیس موقت پلیس شهر، چارلز هندرسون، در پاسخ به درخواست ایمیل برای اظهار نظر از سوی آسوشیتدپرس، بسیاری از اتهامات را مورد تردید قرار داد.

هندرسون گفت: “من روی پیشبرد اداره پلیس لکسینگتون کار می کنم.” “من می گویم، هر چیزی را که می شنوید نخرید. این توهین به شخصیت است.»

این شکایت پس از آن صورت می گیرد که جولیان گفت که او در ماه ژوئیه یک فایل صوتی ضبط شده از رئیس پلیس وقت لکسینگتون، سام دابینز، به دست آورده است که از توهین های نژادی استفاده می کند و در مورد اینکه چند نفر را در حین انجام وظیفه کشته است، صحبت می کند. سازمان های خبری و یک قانونگذار که گفته بود هم رئیس سابق و هم رئیس موقت را می شناسد، گفتند دابینز سفیدپوست و هندرسون سیاه پوست است.

به گفته مرکز گزارش‌های تحقیقی می‌سی‌سی‌پی، که اولین بار در مورد ضبط گزارش شده، دابینز این توهین‌ها را رد کرده است. AP نتوانست اطلاعات تماس دابینز را پیدا کند.

رابرت لی هوکر، یک افسر پلیس سیاه پوست که بعداً از اداره استعفا داد، به جولیان و بعداً به AP گفت که او ضبط را انجام داده است.

ویلی مارچ، کلانتر شهرستانی که لکسینگتون در آن واقع شده است، به AP گفت که او حدود دو سال با دابینز کار کرده است و در ذهنش “شکی وجود ندارد” که دابینز شخص ضبط شده است.

هیئت الدرمن لکسینگتون چند روز پس از فاش شدن این ضبط، با 3-2 رای به اخراج دابینز داد. هندرسون به عنوان رئیس موقت منصوب شد.

این شکایت درخواست خسارت جبرانی نامشخصی دارد و از دادگاه می‌خواهد که از لکسینگتون بخواهد یک هیئت بررسی شکایات غیرنظامی مستقل تشکیل دهد که شکایات مردم را علیه اداره پلیس به دلیل سوء استفاده از قدرت بررسی کند.

در این دادخواست آمده است: “اداره پلیس لکسینگتون در چارچوب فرهنگ فساد و قانون گریزی عمل می کند و شهروندان سیاه پوست را روزانه و به طور معمول در معرض هدف قرار دادن، آزار و اذیت و خشونت، از جمله خشونت، نقض حقوق قانونی آنها قرار می دهد.”

بر اساس آمار اداره سرشماری ایالات متحده، جمعیت 1602 نفری لکسینگتون حدود 80٪ سیاه پوست هستند. این طرح، لکسینگتون را «شهر کوچک و عمیقاً جداشده» در یکی از فقیرترین شهرستان‌های کشور می‌نامد.

در این ضبط، دابینز می‌گوید که در طول زندگی حرفه‌ای‌اش 13 نفر را کشته است و برای توصیف افراد به طور مکرر از الفاظ استفاده می‌کند. او در یک مقطع زمانی از کلمه n استفاده می‌کند که به شخصی اشاره می‌کند که گفته است ۱۱۹ بار شلیک کرده است.

این دادخواست با استناد به برخوردهای خاص در سال گذشته و امسال، حاکی از آن است که اعضای اداره پلیس دستگیری های دروغین، استفاده از زور بیش از حد و تفتیش ها و تصرفات غیرمنطقی انجام داده اند. جولیان گفت که بیش از 200 شهروند سیاه‌پوست در یک سال گذشته به‌طور رسمی یا غیررسمی از مورد آزار و اذیت، دستگیری یا جریمه شدن به دلایل بی‌اساس شکایت کرده‌اند.

ادعاهایی از داخل بخش نیز در دادخواست ذکر شده است. یکی از افسران گزارش داد که شاهد لگد زدن دابینز به سر یک مظنون با دستبند بود. برخی دیگر گزارش دادند که افسران غیرنظامیان را از پشت خودروهای گشتی بیرون کشیده و “بی‌رحمانه آنها را مورد ضرب و شتم قرار دادند.”

این شکایت همچنین ادعا می‌کند که پلیس علیه اعضای جامعه سیاه‌پوست که در جلسه‌ای برای بحث در مورد شکایات با این بخش صحبت کردند، تلافی کرد.

در حالی که اکثر حوادث زمانی رخ داد که دابینز رئیس بود، شاکیان گفتند که رئیس موقت هندرسون نیز به همان اندازه برای رهبری نیرو مناسب نیست. بر اساس این دادخواست، هندرسون به یک راننده کامیون یدک‌کش که برای بردن خودروی پیتر ریوز فراخوانده شده بود، حمله کرد، مردی که هندرسون او را به دلیل نداشتن بیمه خودرو و رنگ کردن غیرقانونی شیشه‌های خودرو دستگیر کرده بود.

جری فارمر، راننده 70 ساله کامیون یدک‌کش، به AP گفت که هندرسون دو بار او را به ماشین ریوز کوبید، پس از اینکه مردان با هم درگیر شدند که آیا می‌توان ماشین را فوراً به خانه ریوز بازگرداند یا خیر.

ریوز گفت از نقطه نظر خود که در عقب ماشین گشت نشسته بود، می توانست هندرسون را ببیند که فارمر را به ماشین فشار می دهد و او را خفه می کند.

«منظورم این است که این مرد از پا افتاده است. من با چشمان خودم دیدم.»

این دادخواست همچنین ادعا می کند که ساکنان مجبور به پرداخت جریمه های بیش از حد هستند. شری ریوز، مادر ریوز، دوشنبه به AP گفت که او در نهایت بیش از 600 دلار جریمه پرداخت کرد.

«ما یک شهرستان فقیر هستیم، یکی از فقیرترین استان‌های کشور. این جریمه های گزاف بر سر مردم می رود.»

[ad_2]

Leave a reply