شهردار پایتخت ایالتی: برنامه ریزی برای دادگاه ها مانند آپارتاید است

[ad_1]

جکسون، خانم (AP) – چوکوه آنتار لومومبا، شهردار جکسون، دوشنبه گفت: قانونی که یک سیستم دادگاه جداگانه ایجاد می کند که توسط قضات غیر منتخب در بخشی از پایتخت می سی سی پی اداره می شود، انگیزه نژادی دارد.

در یک کنفرانس خبری دوشنبه، لومومبا از چندین لایحه عبور کرد که از طریق مجلس قانونگذاری ایالتی که جکسون را تحت تأثیر قرار می داد، انتقاد کرد. او گفت که پیشنهاد قانونگذاران خارج از شهر 80 درصد سیاه پوست برای ایجاد یک سیستم دادگاه جداگانه در داخل مرزهای آن، استعماری و نژادپرستانه است.

لومومبا گفت: «این من را به یاد آپارتاید می اندازد. آنها به دنبال استعمار جکسون هستند.

لایحه مجلس 1020، معرفی شده توسط نماینده. تری لامار، یک جمهوری خواه اهل سناتوبیا، یک ناحیه قضایی جداگانه در منطقه ای در اطراف مرکز شهر جکسون به نام ناحیه بهبود مجتمع کاپیتول، که بسیاری از ساختمان های دولتی در آن قرار دارند، ایجاد خواهد کرد.

قضات سیستم قضایی جدید به جای انتخاب توسط ساکنان شهر یا مقامات منتخب، توسط رئیس قاضی دادگاه عالی می سی سی پی و دادستان ها توسط دادستان کل منصوب می شوند. این لایحه همچنین به دادگاه ها صلاحیت انحصاری را در مورد پرونده هایی که دولت ایالتی در آن طرف است، می دهد.

آسوشیتدپرس پیامی با کارکنان لامار منتشر کرد که به دنبال اظهار نظر بودند.

یک نیروی ویژه پلیس در منطقه گشت زنی می کند تا از ساختمان های دولتی واقع در منطقه محافظت کند. این لایحه همچنین محدوده‌های منطقه را گسترش می‌دهد تا بخش بزرگ‌تری از شهر را در بر بگیرد و به پلیس کنگره قلمرو بزرگ‌تری بدهد.

لومومبا گفت: “آنها در مورد سیستم دادگاهی صحبت می کنند که در آن قضات توسط ساکنان جکسون انتخاب نمی شوند و نیروی پلیسی که هیچ پاسخگویی ندارد.”

افسران پلیس کاپیتول در چندین تیراندازی دخیل بوده اند که برخی از ساکنان را بر آن داشته تا به این نیرو پیشنهاد کنند که تاکتیک های بیش از حد غیرتمند را به کار گیرد. بو لاکی، رئیس پلیس کاپیتول، گفت که افسران او “پلیس فعالانه” را انجام می دهند، که شامل گشت زنی بیشتر در مناطق برای نشان دادن حضور بیشتر پلیس می شود.

علاوه بر پیشنهاد برای سیستم دادگاه جدید، لومومبا همچنین از لایحه ای انتقاد کرد که مالکیت سیستم آب جکسون را به یک نهاد عمومی جدید تحت نظارت یک هیئت 9 نفره که اکثریت آن توسط رهبران ایالت منصوب می شود، منتقل می کند. لومومبا گفت، این لایحه‌ها، همراه با لایحه‌ای دیگر که امکان فراخوان انتخابات را برای مقامات شهرداری در این ایالت فراهم می‌کند، «رابطه پدرانه» بین مقامات ایالتی و شهر را نشان می‌دهد.

لومومبا گفت: “توانایی اتخاذ تصمیماتی که دیکته می کند مردم جکسون چه چیزی باید توانایی دیکته کردن را داشته باشند، نه تنها استعمارگرانه بلکه نژادپرستانه است.”

طرح ایجاد سیستم قضایی جداگانه، لایحه 1020 مجلس نمایندگان، از کمیته خارج شد و اکنون می تواند در برابر مجلس نمایندگان ایالتی مطرح شود. در صورت تصویب به مجلس سنا خواهد رفت. جمهوریخواهان هر دو مجلس قانونگذاری می سی سی پی را کنترل می کنند.

___

مایکل گلدبرگ یکی از اعضای سپاه آسوشیتدپرس/گزارش برای ابتکار اخبار ایالتی آمریکا است. گزارش برای آمریکا یک برنامه خدمات ملی غیرانتفاعی است که خبرنگاران را در اتاق های خبری محلی قرار می دهد تا در مورد مسائل پنهان گزارش دهند. او را در توییتر در twitter.com/mikergoldberg دنبال کنید.



[ad_2]

Leave a reply