سنا نمی تواند برای غلبه بر دولت رای جمع آوری کند. وتوی تیت ریوز

[ad_1]

تلاش رهبری قانونگذاری جمهوری خواه برای غلبه بر دولت. وتوی آیتم‌های خطی تیت ریوز در مورد تعداد انگشت شماری از پروژه‌های اختصاص داده شده در سال 2022، روز پنجشنبه پس از اینکه سنا نتوانست آرای کافی را جمع آوری کند، ناکام ماند.

فیلیپ گان، رئیس مجلس نمایندگان، روز پنجشنبه پس از آن که مجلس یک تعطیلات طولانی در انتظار شنیدن این موضوع بود که آیا ستوان، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، گفت: «ما آرای لازم برای لغو را داشتیم. دولت دلبرت هوزمن می تواند دو سوم حمایت سنا را به دست آورد. سنا به ما می گوید که آنها رای ندارند.

گان و هوسمن گفته بودند که وتوی ریوز بیش از حد قدرت اجرایی به وظایفی است که طبق قانون اساسی برای مجلس قانونگذاری محفوظ است.

گان گفت: «این در مورد پروژه ها نبود. “این در مورد این است که آیا یک فرماندار صلاحیت وتوی موارد خطی در یک لایحه عمومی را دارد؟ … هیچ ماده ای در قانون اساسی برای آن وجود ندارد.”

بیشتر بخوانید: دولت تیت ریوز از بودجه ایالتی برای بهبود بزرگ پارک جکسون، افلاک نما جلوگیری می کند

ریوز سال گذشته 10 پروژه به ارزش حدود 27 میلیون دلار را از میان تعداد زیادی پروژه که قانونگذاران در سراسر ایالت در لایحه 223 میلیون دلاری پروژه های سرمایه ای تصویب کردند، وتو کرد. قانون اساسی ایالت می گوید که یک فرماندار دارای حق وتو در لایحه های تخصیصی است و دادگاه عالی ایالت اخیراً این اختیارات را با حکمی به نفع ریوز در سال 2020 گسترش داده است. اما قانون اساسی ایالت به رئیس اجرایی قدرت وتوی یک ماده خطی نمی دهد. در قبوض عمومی آنها می توانند کل لایحه را وتو کنند یا اجازه دهند به قانون تبدیل شود.

بیشتر بخوانید: رهبران قانونگذاری می خواهند چندین دولت را زیر پا بگذارند. وتوی تیت ریوز

لایحه مجلس 1353 در سال گذشته، اگرچه بودجه پروژه ها را تامین می کرد، یک لایحه “انتقال” بود که پول را از یک صندوق به صندوق دیگر منتقل می کرد – یک لایحه عمومی، نه یک لایحه تخصیصی. قانونگذاران می گویند که اجازه دادن اختیار وتوی یک ماده خطی به فرماندار بر لوایح عمومی، تغییر قدرت بزرگی در ایالتی است که فرماندار از نظر طرحی «از نظر قانون اساسی ضعیف» به ویژه در امور هزینه ها است.

ریوز، زمانی که سال گذشته وتوی خود را صادر کرد، این پروژه ها را مخارج “بیهوده” خواند. اما وتوهای او انتخابی به نظر می رسید و شهر جکسون بار سنگین را متحمل شد و چهار پروژه توسط فرماندار لغو شد. اینها شامل جوانسازی یک زمین گلف و ساخت یک مسیر طبیعی در پارک ایالتی LeFleur’s Bluff و ارتقاء پارکینگ سیاره‌نما و مرکز همایش شهر بود.

ریوز گفت که جکسون مشکلات زیادی مانند زیرساخت های آب در حال فروپاشی و جرم و جنایت دارد که نمی تواند برای پارک ها و افلاک نماها پول خرج کند.

هوسمن، که از حامیان پروژه LeFleur’s Bluff بود، اوایل این هفته گفت که وتوها نادرست هستند و او می‌خواهد در مورد لغو آنها با مجلس بحث کند.

اما هوسمن و دیگر رهبران سنا روز پنجشنبه در مورد تلاش‌های نادیده گرفته شدند. وقتی از او خواسته شد که آیا سنا آرا را خواهد داشت یا خیر، هوسمن شانه هایش را بالا انداخت و رفت.

نادیده گرفتن حق وتوی فرماندار مستلزم رای دو سوم هر دو مجلس است و اتفاقی نادر است. قانونگذاران در سال 2020 وتوی ریوز در مورد هزینه های آموزشی را نادیده گرفتند. پیش از آن، هیچ وتوی فرمانداری از سال 2002 لغو نشده بود. رونی ماسگروو.

بیشتر بخوانید: آخرین وتوهای ریوز می تواند دوباره قدرت فرماندار را افزایش دهد

علاوه بر مانع بالای دو سوم آرا و نادر بودن تلاش برای نادیده گرفتن قانونگذاران، تلاش برای نادیده گرفتن وتوی آیتم های خطی ریوز با برخی مسائل اپتیک سیاسی مواجه شد. اندازه‌گیری پروژه‌های سرمایه‌ای از سال گذشته چیزی شبیه به یک لایحه «درخت کریسمس» بود که پنج پروژه در سراسر ایالت در نظر گرفته شده بود، از جمله یک زمین گلف عمومی دیگر و 7 میلیون دلار کمک مالی به سه شرکت خصوصی که ریوز گفت که بررسی عادی پروژه‌های توسعه اقتصادی را دور زده است.

در آن زمان، Chokwe Antar Lumumba شهردار جکسون نیز از قانونگذارانی که 13 میلیون دلار برای یک زمین گلف هزینه کردند و بودجه بیشتری برای کار سیستم آب ارائه نکردند، انتقاد کرد.

اما مخالفان وتوهای ریوز گفتند که آنها گزینشی به نظر می‌رسند و خاطرنشان کردند که او بسیاری از پروژه‌های موجود در این لایحه، از جمله برای موزه‌ها و فضای سبز اطراف برخی از دادگاه‌ها و دیگر ساختمان‌های عمومی – اما نه دیگران را تأیید کرده است.

یکی از پروژه هایی که توسط ریوز وتو شد 500000 دلار برای ایجاد یک منطقه سبز در اطراف دادگاه فدرال در گرین ویل بود.

سن دریک سیمونز، رهبر دموکرات اتاق که در گرین‌ویل زندگی می‌کند، گفت که پروژه دادگاه در ناحیه او توسط قوه قضاییه فدرال حمایت می‌شود. سناتور ایالات متحده راجر ویکر، جمهوریخواه توپلو؛ و نماینده آمریکا بنی تامپسون، دموکرات بولتون.

سیمونز گفت: “امیدوارم این فرصت به من داده شود تا رای بدهم تا حق وتوی فرماندار در مورد پروژه در ناحیه من و تمام پروژه های دیگر در ایالت را که توسط قانونگذار شایسته تشخیص داده شده اما توسط فرماندار وتو شده اند لغو کنم.”

این مقاله برای اولین بار در می سی سی پی امروز ظاهر شد و در اینجا با مجوز Creative Commons بازنشر شد.

[ad_2]

Leave a reply