سنا بسته هزینه های 1.7 تریلیون دلاری را تصویب کرد

[ad_1]

سنا روز پنجشنبه به تصویب یک بسته 1.7 تریلیون دلاری omnibus رای داد که بودجه دولت فدرال را تا ماه سپتامبر تأمین می کند، 45 میلیارد دلار کمک نظامی و اقتصادی به اوکراین می دهد و 38 میلیارد دلار را برای کمک های اضطراری در بلایای طبیعی کنار می گذارد.

همچنین شامل اصلاحاتی در قانون شمارش انتخابات در پاسخ به ژانویه است. 6، 2021، حمله به ساختمان کنگره ایالات متحده، با روشن ساختن اینکه معاون رئیس جمهور قدرت لغو نتایج انتخابات ریاست جمهوری را ندارد.

این بسته با اکثریت بزرگ دو حزبی، 68 بر 29 به تصویب رسید، و کار قانونگذاری سنا را در 117 به پایان رساند.هفتم کنگره چند روز مانده به کریسمس.

لایحه همه جانبه یکی از چندین دستاورد مهم قانونگذاری دو حزبی در دو سال اول ریاست جمهوری بایدن، همراه با قانون سرمایه گذاری زیرساختی و مشاغل یک تریلیون دلاری را نشان می دهد. قانون جوامع امن‌تر دو حزبی برای رسیدگی به خشونت با اسلحه؛ و قانون چیپس و علم 280 میلیارد دلاری برای بهبود رقابت ایالات متحده با چین.

858 میلیارد دلار برای برنامه های دفاعی هزینه می کند که 9.7 درصد افزایش و 772.5 میلیارد دلار برای برنامه های غیردفاعی و غیر مرتبط با کهنه سربازان هزینه می کند که نشان دهنده افزایش 5.5 درصدی است.

همچنین شامل 118.7 میلیارد دلار برای مراقبت های پزشکی در امور کهنه سربازان، افزایش 22 درصدی، و 59 میلیارد دلار برای برنامه های مجاز توسط لایحه زیرساخت دو حزبی است که کنگره سال گذشته تصویب کرد.

19.8 میلیارد دلار برای تسلیح و تجهیز نیروهای اوکراینی و متحدان ناتو و 12.9 میلیارد دلار برای تثبیت اقتصاد اوکراین و جبران کمبودها فراهم می کند. این تصویب یک روز پس از آن صورت گرفت که ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در جلسه مشترک کنگره سخنرانی کرد و خواستار ادامه حمایت آمریکا شد.

انتظار می‌رود که مجلس نمایندگان این قانون را به‌محض عصر پنجشنبه بررسی کند و به ارسال آن به میز بایدن رای دهد تا بودجه دولت در پایان روز جمعه تمام شود.

میچ مک کانل، رهبر اکثریت سنا (رئیس کیش) از این لایحه به عنوان یک پیروزی برای جمهوری خواهان استقبال کرد، زیرا هزینه های دفاعی را بالاتر از نرخ تورم افزایش داد در حالی که هزینه های غیر دفاعی و غیر کهنه سربازان را کمتر از تورم افزایش داد.

“بزرگترین ارتش جهان بودجه مورد نیاز خود را افزایش می دهد و از تورم پیشی می گیرد. در همین حال، هزینه‌های غیر دفاعی و غیر کهنه سربازان برای کاهش دلار واقعی، کمتر از نرخ تورم خواهد بود.»

این قانون در اوایل بعدازظهر پنجشنبه پس از آن که سناتورها برای انجام یک سری اصلاحات به رقابت پرداختند و در پشت میزهای خود نشستند تا هر رای به 10 دقیقه محدود شود، تصویب شد.

چارلز شومر، رهبر اکثریت سنا (DN.Y.) هشدار داد که عدم تصویب این لایحه خطر مسدود شدن سطح بودجه فدرال تا سال 2023 یا حتی تعطیلی دولت را به همراه خواهد داشت.

“برای رفتن به یک [continuing resolution] یا حتی بدتر، تعطیلی دولت، در هر زمان و به ویژه در فصل تعطیلات، آسیب بزرگی برای مردم آمریکا خواهد بود.”

این بسته، برخی از اولویت‌های کلیدی دموکرات‌ها، از جمله پیشنهادی برای تمدید افزایش اعتبار مالیات بر کودکان و قانون بانکداری ایمن، که تنظیم‌کننده‌های فدرال را از جریمه کردن مؤسسات مالی که با مشاغل قانونی مرتبط با حشیش تجارت می‌کنند، منع می‌کند، باقی گذاشت.

اما دموکرات‌ها همچنین دارای اولویت‌های زیادی هستند، از جمله این که می‌توانند به رای دهندگان در خانه خود کمک کنند، مانند افزایش ۵۰۰ دلاری جوایز Pell Grant که بزرگترین افزایش در بیش از یک دهه است.

جمهوری خواهان نیز به نوبه خود 275 میلیون دلار از بودجه و زبان IRS کاسته و از انتقال زندانیان بازداشت شده در خلیج گوانتانامو، کوبا، به ایالات متحده منع کردند.

سناتورها امیدوار بودند که این لایحه را چهارشنبه یا اوایل پنجشنبه به پایان برسانند تا بتوانند قبل از طوفان عظیم زمستانی که فرودگاه های سراسر کشور را فلج کرد، پروازهای خود را برای تعطیلات کریسمس به خانه برسانند.

تا اواسط بامداد پنجشنبه، بیش از 1400 پرواز در سراسر کشور لغو شده است.

اما زمانی که شومر نتوانست با جمهوری‌خواهان به توافق برسد، روز چهارشنبه متوقف شد و به نظر می‌رسید که در خطر خارج شدن کامل از ریل قرار داشته باشد.

او باید راهی برای دور زدن اصلاحیه ای می یافت که توسط سناتور حمایت می شد. مایک لی (R-Utah) که بودجه دفتر آلخاندرو مایورکاس، وزیر امنیت داخلی را قطع می کرد، مگر اینکه دولت بایدن سیاست عنوان 42 دوران ترامپ را که مانع از ورود مهاجران به کشور برای درخواست پناهندگی می شود، بازگرداند.

اصلاحیه لی روز چهارشنبه زمانی تقویت شد که نماینده مجلس سنا تصمیم گرفت به جای حذف آستانه 60 رای که برای بسیاری از اصلاحات اعمال می شود، می تواند با رای اکثریت ساده به همه چیز اضافه شود.

دموکرات‌ها نگران بودند که اصلاحیه لی بتواند حمایت چند مرکزگرا را جلب کند، که به تصویب آن اجازه می‌دهد و شانس عبور از کل مجلس را به خطر می‌اندازد، جایی که دموکرات‌های مترقی مخالف حفظ عنوان 42 هستند.

سناتور مستقل کیرستن سینما (آریز.) صبح پنجشنبه با ارائه اصلاحیه جانبی خود برای افزایش بودجه برای امنیت مرزها و تمدید عنوان 42 تا زمانی که دولت بایدن “طرح مناسبی” برای رسیدگی به این مسائل ارائه دهد، وارد عمل شد تا بند پارتی را بشکند. سیل احتمالی مهاجران پس از برداشته شدن محدودیت های بهداشتی.

«دیگر بس است. استفاده از مرز به عنوان ابزار سیاسی را متوقف کنید. ما اینجا هستیم تا کارمان را انجام دهیم. ما باید بودجه دولت را تامین کنیم و باید بحران مرزی خود را حل کنیم.”

این امر به دموکرات‌های میانه‌رو پوشش سیاسی کافی داد تا با رأی دادن به اصلاحیه لی موافقت کنند، زیرا می‌دانستند که در عوض پیشنهاد دیگری برای عنوان 42 برای حمایت دارند.

لی اصلاحیه سینما را به شدت مورد انتقاد قرار داد و آن را «حفظه‌ای طراحی کرد تا پوشش سیاسی برای افرادی که بحران در مرز را تشخیص می‌دهند و می‌خواهند ظاهراً در حال انجام کاری برای آن هستند، فراهم کند».

تنها 10 رای به دست آورد، اما پوششی حیاتی برای چندین دموکراتی که در رقابت های رقابتی در سال 2024 روبه رو هستند، فراهم کرد: سناتور. جان تستر (D-Mont.)، که از این پیشنهاد حمایت کرد، سن. شرود براون (اوهایو)، سن. جو مانچین (W.Va.) و سن. جکی روزن (Nev.).

سینما به همراه سنا نیز به این اقدام رای دادند. تام تیلیس (RN.C.)، که با او در قانون اصلاحات مهاجرت کار می کند، و سنس. مگی حسن (DN.H.) و Jon Ossoff (D-Ga.).

پس از آن رای گیری، اصلاحیه لی با رای مستقیم خط حزبی 47-50 شکست خورد. سه سناتور جمهوری خواه رأی گیری را از دست دادند.

تصویب omnibus کار کنگره بر روی 12 لایحه هزینه های سالانه را یکباره به پایان می رساند، پس از اینکه مجلس سنا قبل از پنج شنبه یک لایحه تخصیصی منظم را تصویب نکرد، یعنی خیلی بعد از سپتامبر. 30 پایان سال مالی.

گروه بزرگی از جمهوری‌خواهان سنا در نهایت به بسته نهایی رای دادند، اما بسیاری از آن‌ها از اینکه مجبور شدند به همه لوایح هزینه‌ای که در یک بسته جمع‌آوری شده‌اند رای بدهند و تنها چند روز برای بازنگری کلی‌بوس ۴۱۵۵ صفحه‌ای در نظر گرفته شد، ابراز ناامیدی کردند.

سناتور بازنشسته گفت: «این روند یک فاجعه کامل است. پت تومی (R-Pa.)، که به این قانون رای منفی داد.

رهبر جمهوری خواه مجلس نمایندگان، کوین مک کارتی (کالیفرنیا) چهارشنبه با جمهوری خواهان سنا دیدار کرد تا از آنها بخواهد سال آینده با جمهوری خواهان مجلس نمایندگان همکاری نزدیک تری داشته باشند تا از تقلا دیگری برای تصویب یک لایحه هزینه های کلان پیش از کریسمس جلوگیری کنند.

[ad_2]

Leave a reply