زنده: بریتانیا و جهان ملکه الیزابت دوم را آرام می کنند

[ad_1]

لندن (AP) – بریتانیا و جهان روز دوشنبه ملکه الیزابت دوم را در مراسم تشییع جنازه ایالتی که در آن رؤسای جمهور و پادشاهان، شاهزادگان و نخست وزیران برگزار می شود – و بیش از یک میلیون نفر در خیابان های لندن صف آرایی کرده اند تا آخرین وداع کنند. به پادشاهی که سلطنت 70 ساله اش یک عصر را تعریف کرد.

روزی مملو از مراسم تشییع جنازه در لندن و ویندزور زمانی آغاز شد که درهای تالار 900 ساله وست مینستر به روی عزاداران بسته شد، زیرا صدها هزار نفر در مقابل تابوت پوشیده شده با پرچم او جمع شده بودند. بسیاری ساعت‌ها از جمله در شب‌های سرد در صف ایستاده بودند تا در غم و اندوه و احترام جمعی ادای احترام کنند.

«احساس می‌کردم باید بیایم و آخرین ادای احترام خود را به ملکه با شکوهمان ادا کنم. تریسی دابسون که یکی از آخرین افرادی بود که به خط پیوست، گفت: او کارهای زیادی برای ما انجام داده است و واقعاً از مردم تشکر می کنم.

در کشوری که به شکوه و زرق و برق شهرت دارد، اولین مراسم تشییع جنازه ایالتی پس از وعده وینستون چرچیل نمایشی دیدنی خواهد بود: 142 ملوان نیروی دریایی سلطنتی قرار است کالسکه اسلحه حامل تابوت الیزابت را به کلیسای وست مینستر بکشند، جایی که 2000 نفر از رهبران جهان گرفته تا سلامتی در آن حضور دارند. کارکنان مراقبت و داوطلبان قصد دارند برای او عزاداری کنند. قبل از مراسم، یکی از زنگ های ابی 96 بار به صدا در می آید – یک بار در دقیقه برای هر سال زندگی او.

دوشنبه به افتخار الیزابت که در سپتامبر درگذشت، تعطیل رسمی اعلام شده است. 8 – و صدها هزار نفر برای شرکت در لحظه تاریخی به مرکز لندن رفتند. مدت‌ها قبل از شروع مراسم، مقامات شهری گفتند که مناطق دیدنی در طول مسیر مراسم تشییع پر است.

انتظار می‌رود میلیون‌ها نفر دیگر مراسم تشییع جنازه را به صورت زنده از تلویزیون تنظیم کنند و جمعیت به پارک‌ها و مکان‌های عمومی در سراسر بریتانیا هجوم می‌آورند تا آن را روی صفحه نمایش تماشا کنند.

window.loadAnvato({“mcp”:”LIN”,”width”:”100%”،”height”:”100%”،”video”:”8004392″,”autoplay”:false,”expect_preroll”:true “pInstance”:”p1″، “plugins”:{“comscore”:{“clientId”:”6036439″، “c3”:”wjtv.com”، “version”:”5.2.0″، “useDerivedMetadata” :true,”mapping”:{“c3″:”wjtv.com”،”ns_st_st”:”wjtv”،”ns_st_pu”:”Nexstar”،”ns_st_ge”:””،”cs_ucfr”:””}}، “dfp”:{“adTagUrl”:”

عصر قبل از آن، پادشاه چارلز سوم پیام تشکری را از مردم در بریتانیا و سراسر جهان صادر کرد و گفت که او و همسرش کامیلا، همسر ملکه، توسط تعداد زیادی از افرادی که روی آورده اند “بیش از اندازه حرکت کرده اند” برای ادای احترام به ملکه.

او گفت: «در حالی که همه ما برای آخرین وداع خود آماده می‌شویم، می‌خواستم از این فرصت استفاده کنم و از همه افراد بی‌شماری که در این دوران غم و اندوه چنین حمایت و آرامشی برای خانواده من و خودم بوده‌اند تشکر کنم.

پس از تشییع جنازه در صومعه قرون وسطایی که الیزابت در آنجا ازدواج کرد و تاجگذاری کرد، تابوت او – که توسط واحدهای نیروهای مسلح با لباس‌های لباس و اعضای خانواده‌اش حلقه زده شده است – از خیابان‌های پایتخت به طاق ولینگتون در نزدیکی هاید پارک آورده می‌شود.

در آنجا، آن را در یک ماشین نعش کش قرار می دهند تا به قلعه ویندزور – جایی که الیزابت بیشتر وقت خود را در آنجا سپری می کرد – برای یک راهپیمایی دیگر قبل از یک مراسم متعهد در سن پترزبورگ رانده شود. کلیسای کوچک جورج. او با همسر فقیدش شاهزاده فیلیپ در یک مراسم خصوصی خانوادگی به خاک سپرده خواهد شد.

جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده یکی از رهبرانی بود که روز یکشنبه در حالی که هزاران پلیس، صدها سرباز بریتانیایی و ارتشی از مقامات آماده‌سازی نهایی را برای تشییع جنازه انجام دادند، در کنار تابوت ملکه ادای احترام کرد.

بایدن هنگام امضای کتاب تسلیت، ملکه الیزابت دوم را “محترم” و “شرافتمند” و “در مورد خدمت” خواند و گفت که قلبش با خانواده سلطنتی می سوزد.

عزاداران حدود سه ساعت قبل از مراسم شروع به ورود به صندلی های خود کردند و بایدن حدود یک ساعت قبل از شروع مراسم وارد صومعه شد.

مردم سراسر بریتانیا در ساعت 8 بعد از ظهر یکشنبه به یاد تنها پادشاهی که بیشتر آنها را می شناسند، یک دقیقه سکوت کردند. در سالن وست مینستر، جریان دائمی عزاداران به مدت 60 ثانیه متوقف شد زیرا مردم یک دقیقه تأمل را در سکوت عمیق مشاهده کردند.

در ویندزور، باران شروع به باریدن کرد زیرا جمعیت برای لحظه انعکاس سکوت کردند. برخی از آنها شب را در خارج از قلعه کمپ زدند تا بهترین مکان ها را برای تماشای تابوت ملکه رزرو کنند.

جیلی فیتزجرالد، که در ویندزور بود، گفت که در میان عزاداران که آماده بودند ساعت ها منتظر بمانند تا صفوف حامل تابوت ملکه را ببینند، احساس اجتماعی وجود داشت.

“خوب است که در کنار همه افرادی باشید که همگی همین احساس را دارند. این مانند یک خانواده بزرگ است زیرا همه احساس می کنند که ملکه بخشی از خانواده آنها بوده است.”

[ad_2]

Leave a reply