زلنسکی برای دیدار با بایدن و سخنرانی در کنگره وارد دی سی می شود

[ad_1]

واشنگتن (نیوزنشن) – ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین بعد از ظهر چهارشنبه در اولین سفر خود به خارج از اوکراین پس از حمله روسیه در ماه فوریه وارد واشنگتن دی سی شد. رهبر جهان قصد دارد با رئیس جمهور جو بایدن گفت و گو کند و در یک نشست مشترک برای هر دو اتاق کنگره سخنرانی کند.

زلنسکی پیش از سفر خود به واشنگتن به کریس کومو از NewsNation گفت که این یک “اشتباه بزرگ” است که فکر کنیم جنگ به پایان رسیده است. زلنسکی گفت: «بدون آمریکایی‌ها – فقط مردم عادی – بدون درک آنها از آنچه در اوکراین می‌گذرد، ما پیروز نخواهیم شد.»

قرار است زلنسکی و بایدن یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک در ساعت 4:30 بعد از ظهر به وقت شرقی و سپس سخنرانی وی در کنگره در ساعت 7:30 بعد از ظهر به وقت شرقی برگزار کنند. هر دو رویداد در این مقاله به صورت زنده پخش خواهند شد.

ایالات متحده آخرین بسته کمک بزرگ خود را به این کشور جنگ زده اعلام کرد – 1.8 میلیارد دلار کمک نظامی که برای اولین بار شامل باتری موشک پاتریوت و بمب های هدایت شونده دقیق برای جت های جنگنده این کشور می شود. پاتریوت یک سامانه موشکی هدایت شونده زمین به هوا است که اولین بار در دهه 1980 به کار گرفته شد و می تواند هواپیماها، موشک های کروز و موشک های بالستیک کوتاه برد را هدف قرار دهد.

کرملین هشدار داد که افزایش عرضه تسلیحات آمریکا به اوکراین باعث تشدید جنگ ناشی از تهاجم روسیه خواهد شد و وزیر دفاع روسیه روز چهارشنبه خواهان گسترش ارتش مسکو به میزان حداقل 500000 نفر شد.

تیلور دلاندرو، نویسنده Associated Press و NewsNation در این گزارش مشارکت داشته است.



[ad_2]

Leave a reply