ردیابی مناطق استوایی: گرد و غبار صحرا توسعه استوایی را محدود می کند

[ad_1]

تامپا، فلوریدا (WFLA) – لایه‌ای از گرد و غبار صحرای صحرا همچنان در این هفته از اقیانوس اطلس به سمت ایالات متحده حرکت می‌کند.

هوای خشک و غبارآلود از صحرای صحرا اغلب توسعه مناطق گرمسیری را محدود می کند. سیستم های گرمسیری برای شکل گیری و تقویت نیاز به رطوبت دارند. بدون رطوبت زیاد، طوفان ها زود خاموش می شوند.

طوفان گرد و غبار تا هفته آینده ادامه خواهد داشت.

ذرات گرد و غبار می توانند نور خورشید را جذب و منعکس کنند، بنابراین بخش هایی از جنوب شرقی اخیراً متوجه طلوع و غروب خورشید مه آلود شده اند. گرد و غبار غنی از آهن می تواند به شکوفایی جلبک یا جزر و مد قرمز کمک کند، اما گرد و غبار به بارورسازی خاک نیز کمک می کند.

در حالی که گرد و غبار بیشتر اقیانوس اطلس، کارائیب و حتی خلیج مکزیک را پوشانده است، منطقه نزدیک آمریکای مرکزی در حال حاضر عمدتاً عاری از گرد و غبار است. در آنجا نیز یک موج گرمسیری شکل گرفته است.

به طور کلی، شانس سازماندهی موج به سمت فرورفتگی یا طوفان استوایی اندک است، اما غیرممکن نیست. در حال حاضر مرکز ملی طوفان می گوید که احتمال وقوع آن در پنج روز آینده 30 درصد است.

این موج به آرامی در امتداد سواحل آمریکای مرکزی به سمت شمال خواهد رفت و ممکن است باران‌ساز بزرگی برای مکان‌هایی مانند بلیز و شبه جزیره یوکاتان مکزیک باشد.

ردیابی جریان‌های استوایی در ساعت ۲ بعد از ظهر به وقت شرقی هر چهارشنبه در طول فصل طوفان. برای آخرین به روز رسانی ها، وب سایت Tracking the Tropics ما را بررسی کنید.

[ad_2]

Leave a reply