ردیابی مناطق استوایی: گرد و غبار صحرا، مناطق استوایی را تا پایان جولای ساکت نگه می دارد

[ad_1]

تامپا، فلوریدا (WFLA) — ما کم کم به زمانی از سال نزدیک می شویم که فعالیت های استوایی شروع به افزایش می کند، اما به لطف گرد و غبار فراوان صحرای صحرا، همه چیز در حال حاضر همچنان ساکت است.

مرکز ملی طوفان پیش بینی نمی کند که طوفان های استوایی جدیدی در حوضه اقیانوس اطلس در پنج روز آینده ایجاد شود.

جف براردلی، رئیس هواشناس و متخصص آب و هوای WFLA، گفت: «من به مدل‌های رایانه‌ای بیش از آن تا حدود یک هفته و نیم نگاه کردم – هنوز چیزی در آنجا وجود ندارد. “بنابراین ما برای مدتی خوب و ساکت بمانیم، این همان راهی است که می‌خواهیم بماند.”

مناطق استوایی تا حدی به لطف گرد و غبار صحرای اقیانوس اطلس هنوز آرام هستند. گرد و غبار خشک صحرای صحرا اغلب توسعه مناطق گرمسیری را محدود می کند زیرا سیستم های گرمسیری برای تشکیل و تقویت به رطوبت نیاز دارند. بادهایی که گرد و غبار را فشار می دهند نیز به محدود کردن هر گونه سازمان بالقوه کمک می کنند.

توده های گرد و غبار صحرا در ماه های می، ژوئن و تا جولای کاملاً طبیعی است. زمانی که گرد و غبار فروکش می‌کند، معمولاً شاهد افزایش فعالیت‌های استوایی هستیم.

فعالیت استوایی معمولاً در ماه اوت شروع می شود. اوج آماری فصل طوفان سپتامبر است. 10. تقریباً دو سوم از کل سیستم های گرمسیری در حوضه اقیانوس اطلس در ماه اوت یا سپتامبر تشکیل می شود.

هنگامی که فعالیت های استوایی شروع به افزایش می کند، NOAA چهار محصول جدید دارد که امیدوار است به مقابله با خطرات سیل کمک کند. مرکز ملی آب NOAA محصولات جدید را امسال راه اندازی کرد: چشم انداز آزمایشی خطر سیل، بحث ملی هیدرولوژیکی آزمایشی، بحث هیدرولوژیکی منطقه آزمایشی و خدمات تجسم آزمایشی NWC.

ردیابی جریان‌های استوایی در ساعت ۲ بعد از ظهر به وقت شرقی هر چهارشنبه در طول فصل طوفان. برای آخرین به‌روزرسانی‌ها، به وب‌سایت Tracking the Tropics ما مراجعه کنید.

[ad_2]

Leave a reply