رئیس جمهور جو بایدن در مورد بحران آب جکسون توضیحاتی ارائه کرد

[ad_1]

کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید روز سه‌شنبه گفت که جو بایدن، رئیس‌جمهور جو بایدن در مورد بحران آب جکسون مطلع شده و دولت فدرال آماده کمک است.

مقامات ایالتی روز دوشنبه اعلام کردند که سیستم آب آشامیدنی در جکسون – بزرگترین شهر می سی سی پی و خانه بیش از 160000 نفر – در حال از کار افتادن است. هزاران نفر از ساکنان جکسون در حال حاضر فشار آب ندارند یا فشار کمی دارند، و مقامات نمی توانند بگویند که چه زمانی خدمات کافی و قابل اعتماد بازیابی می شود.

بیشتر بخوانید: سیستم آب جکسون در حال از کار افتادن است، شهر برای مدت نامحدودی آب آشامیدنی ندارد یا کم خواهد بود

ژان پیر: «به دستور (بایدن)، ما به طور منظم با مقامات ایالتی و محلی از جمله شهردار لومومبا در تماس بوده‌ایم و به صراحت اعلام کرده‌ایم که دولت فدرال آماده ارائه کمک است. روز سه شنبه توییت کرد.

وی ادامه داد: FEMA از نزدیک با مقامات ایالتی برای شناسایی نیازها همکاری می کند و EPA در حال هماهنگی با شرکای صنعتی برای تسریع در تحویل تجهیزات تصفیه حیاتی برای تعمیرات اضطراری در تاسیسات تصفیه آب شهر جکسون است.

سیستم آب شهری سال ها با مشکلاتی دست و پنجه نرم می کرد، از جمله ده ها هزار نفر از ساکنان این شهر بین یک تا سه هفته در طی طوفان زمستانی 2021 آب خود را از دست دادند.

بیشتر بخوانید: وزارت بهداشت ایالتی آب آشامیدنی را برای جکسون اضطراری اعلام کرد

دولت تیت ریوز وضعیت اضطراری اعلام کرد و گارد ملی را برای کمک در روز سه شنبه مستقر کرد و وزارت بهداشت ایالت می سی سی پی وضعیت اضطراری تامین آب آشامیدنی عمومی را اعلام کرد.

ژان پیر گفت: “ما به همکاری نزدیک با مقامات ایالتی و محلی برای حمایت از مردم می سی سی پی ادامه خواهیم داد و آماده هستیم تا به محض دریافت درخواست رسمی از ایالت، کمک بیشتری کنیم.”

این مقاله برای اولین بار در می سی سی پی امروز ظاهر شد و در اینجا با مجوز Creative Commons بازنشر شد.



[ad_2]

Leave a reply