دیوان عالی ایالات متحده تقسیم مجدد کنگره را به قوه مقننه می سی سی پی واگذار کرد

[ad_1]

برای اولین بار از اوایل دهه 1990، دادگاه های فدرال حوزه های کنگره می سی سی پی را ترسیم نمی کنند.

در اوایل این هفته، دادگاه عالی ایالات متحده از رسیدگی به پرونده ای که توسط گروهی از سیاهپوستان می سی سی پی تشکیل شده بود، مبنی بر اینکه طرح فعلی چهار منطقه کنگره بر خلاف قانون اساسی است، خودداری کرد، زیرا قدرت رای اقلیت را کاهش می داد. آن تصمیم دیوان عالی تضمین کرد که وظیفه ترسیم مناطق کنگره به جای دادگاه های فدرال به قانونگذار ایالتی واگذار می شود.

این شکایت پس از آن مطرح شد که مجلس قانونگذاری می سی سی پی به رهبری جمهوری خواهان مناطق را در جلسه 2022 ترسیم کرد. یک هیئت فدرال متشکل از سه قاضی پس از سرشماری سال‌های 2000 و 2010، مناطق را ترسیم کرده بود. مناطق سیاسی، مانند مناطق مجلس نمایندگان ایالات متحده و مناطق قانونگذاری ایالتی، معمولاً باید پس از هر سرشماری ترسیم شوند تا به تغییرات جمعیتی پایبند باشند.

بیشتر بخوانید: با آغاز جلسه و چرخه انتخابات در سال 2023، قانون‌گذاران با شکایت تجدید حوزه مواجه هستند

NAACP و سایر گروه‌ها ادعا کردند که مناطقی که توسط مجلس قانونگذاری می‌سی‌سی‌پی به رهبری GOP در جلسه 2022 ترسیم و تصویب شده بود، خلاف قانون اساسی بودند. هیئتی متشکل از سه قاضی علیه گروهی که این ادعا را مطرح کرده بودند، رای داد.

آن پرونده سپس به دادگاه عالی ایالات متحده تجدید نظر شد. اما عالی‌ترین دادگاه کشور این پرونده را رد کرد و چهار ناحیه که توسط قانون‌گذاری ترسیم شده بود، دست نخورده باقی ماند.

از جمله، شاکیان گفتند که مناطقی که توسط مجلس قانونگذاری می سی سی پی ترسیم شده است، ساکنان سیاهپوست بیشتری را در ناحیه 2 نسبت به انتخاب یک نماینده آفریقایی آمریکایی در مجلس انتخاب می کنند. شاکیان استدلال می کردند که با “بسته بندی” بیشتر آمریکایی های آفریقایی تبار در ناحیه 2، قانونگذاران سفیدپوست قدرت رای خود را در سایر مناطق کاهش دادند.

بیشتر بخوانید: وکیل حقوق مدنی از شکایت احتمالی در مورد مناطق قانونگذاری جدید که آرای سیاهان را کمرنگ می کند، خبر می دهد

بر اساس طرح تصویب شده توسط قانونگذار، ناحیه 2، تنها ناحیه اکثریت سیاهپوست ایالت، تقریباً تمام طول ایالت را در بر می گیرد و شهرستان های آدامز، آمیت، فرانکلین و والتال در جنوب غربی می سی سی پی به این ناحیه اضافه می شوند. ناحیه جدید از تونیکا در شمال غربی می سی سی پی تا مرز لوئیزیانا-می سی سی پی در جنوب غربی می سی سی پی گسترش می یابد. تنها شهرستانی که با رودخانه می سی سی پی هم مرز است، شهرستان دسوتو به شدت جمهوری خواه است.

منطقه 2 تنها منطقه ای از چهار منطقه کنگره ایالت است که از سال 2010 جمعیت خود را از دست داده است – طبق سرشماری سال 2020 ایالات متحده، بیش از 9٪ یا حدود 65000 نفر.

نماینده فعلی منطقه 2 بنی تامپسون، تنها آفریقایی آمریکایی و عضو دموکرات هیئت کنگره در ایالت، از پیشنهاد NAACP برای فشرده تر کردن منطقه 2 با اکثریت سیاه پوستان کمتر از طرح قانونگذاری حمایت کرد. NAACP استدلال کرد که بر اساس طرح خود، یک کاندیدای آمریکایی آفریقایی تبار همچنان می تواند در ناحیه 2 انتخاب شود در حالی که به رای دهندگان سیاه پوست اجازه می دهد تا تأثیر بیشتری در سایر مناطق ایالت داشته باشند.

هیئت سه قاضی ابتدا نقشه کنگره ایالت را پس از سرشماری سال 2000 ایالات متحده ترسیم کردند، زمانی که قانونگذار نتوانست بر روی طرح تقسیم مجدد به توافق برسد. بر اساس نتایج سرشماری سال 2000، این ایالت به دلیل رشد آهسته جمعیت، یک منطقه کنگره را از دست داد.

سپس در سال 2011، هیئت متشکل از سه قاضی، نواحی را مجدداً تغییر داد تا به تغییرات جمعیتی که در سرشماری سال 2010 برمی‌گردد، پس از اینکه مجلس قانونگذاری مجدداً نتوانست بر روی نقشه کنگره به توافق برسد، پایبند باشند.

قوه مقننه پس از سرشماری 2020 با طرحی موافقت کرد، اما با مخالفت همه قانونگذاران ایالت آفریقایی آمریکایی روبرو شد.

این مقاله برای اولین بار در می سی سی پی امروز ظاهر شد و در اینجا با مجوز Creative Commons بازنشر شد.

[ad_2]

Leave a reply