دفتر AG درخواست تجدید نظر از بودجه عمومی در پرونده مدرسه خصوصی می کند

[ad_1]

دفتر دادستان کل می سی سی پی شکایت خود را در مورد تخصیص بودجه عمومی به مدارس خصوصی با تکرار استدلال های قبلی خود در پرونده شکایت کرد.

قوه مقننه در پایان جلسه قانونگذاری سال 2022 مبلغ 10 میلیون دلار را به یک برنامه کمک هزینه برای مدارس خصوصی اختصاص داد، اقدامی که برخی از مدافعان و قانونگذاران را ناامید کرد. این بودجه از قانون طرح نجات آمریکا (ARPA) تامین می‌شود که به مجلس قانونگذاری می‌سی‌سی‌پی 1.8 میلیارد دلار برای مقابله با بیماری همه‌گیر، خدمات دولتی و بهبود زیرساخت‌های آب، فاضلاب و پهنای باند اختصاص داد.

بخش می سی سی پی اتحادیه آزادی های مدنی آمریکا (ACLU)، دموکراسی فوروارد و مرکز عدالت می سی سی پی شکایتی را در اعتراض به تخصیص از طرف والدین برای مدارس دولتی، یک سازمان غیرانتفاعی ملی مستقر در جکسون، تنظیم کردند.

این حکم که یک قاضی شهرستان هیندز در اکتبر 2022 صادر کرد، دریافت که این تخصیص ناقض بخش 208 قانون اساسی می سی سی پی است که اعطای هرگونه بودجه عمومی به مدارس خصوصی را ممنوع می کند. با این تصمیم دولت از توزیع پول منع شد. قانونگذاران 10 میلیون دلار را در جلسه قانونگذاری 2023 در صورت غلبه بر درخواست تجدیدنظر تخصیص دادند.

در بند 208 به طور کامل آمده است:

«هیچ فرقه یا فرقه‌ای مذهبی یا دیگر هرگز نباید هیچ بخشی از مدرسه یا سایر بودجه‌های آموزشی این ایالت را کنترل کند. همچنین برای حمایت از هیچ مدرسه فرقه ای یا مدرسه ای که در زمان اعطای این کمک هزینه به عنوان یک مدرسه رایگان اجرا نمی شود، بودجه ای تعلق نمی گیرد.

دفتر دادستان کل یک نکته جدید را در شکایت خود مطرح کرد و گفت که بخش 208 فقط در مورد بودجه آموزش دولتی اعمال می شود. از آنجایی که این پول از کمک فدرال کووید به دست می آید، مشمول این محدودیت ها نمی شود.

ویل باردول، وکیل مدافع دموکراسی فوروارد، این موضوع را رد کرد و گفت که منشأ پول بی‌ربط است.

او گفت: «این پولی است که به خزانه دولت رفته و توسط مقامات دولتی بر اساس قوانینی که توسط قانونگذار ایالتی اعلام شده است، توزیع شده است. «البته این پول دولت است.

سایر نکات اصلی شکایت مشابه پرونده های قبلی است، با این استدلال که والدین برای مدارس دولتی فاقد جایگاهی برای به چالش کشیدن قانون اساسی این تخصیص هستند و اعضای آن تحت تأثیر منفی قرار نمی گیرند.

تصمیم کریستال وایز مارتین، قاضی دادگاه ریاست کانتی هیندز به رقابت بین مدارس خصوصی و دولتی و تأثیر منفی بعدی آن بر ثبت نام مدارس دولتی و بودجه زمانی که او دستور دائمی در این پرونده صادر کرد، اشاره کرد.

دفتر دادستان کل با این طرز تفکر مخالفت کرد، اما گفت که حتی اگر چنین وضعیتی پیش بیاید، مدارس دولتی یا دانش آموزان آنها با دریافت این پول توسط مدارس خصوصی، نه اعضای والدین مدارس دولتی که اکثراً والدین و معلمان هستند، تأثیر منفی منفی خواهند داشت.

باردویل این ایده را که والدین هیچ علاقه قانونی به حقوق قانونی فرزندانشان ندارند، “بسیار احمقانه” خواند.

وکلای ایالتی همچنین این استدلال را تکرار کردند که چون قوه مقننه پول را به وزارت خزانه داری و اداری اختصاص داده است تا برنامه کمک هزینه را به مدارس خصوصی اختصاص دهد، نه مستقیماً به آن مدارس خصوصی، این قوانین قانون اساسی ایالت را نقض نمی کند.

حکم قاضی این ایده را رد کرد و گفت که دولت نمی تواند با تفویض اختیارات تخصیص به یک سازمان اجرایی از پیروی از قانون اساسی اجتناب کند.

باردویل این احساس را هنگام بحث در مورد پرونده جدید تکرار کرد.

او گفت: «قانون اساسی هر چه می گوید، صریح است. «ارسال هرگونه بودجه به مدارس خصوصی را ممنوع می کند. شما نمی توانید با پولشویی از این موضوع عبور کنید.

جوآن میکنز، مدیر اجرایی والدین برای مدارس دولتی، گفت که قانونگذاران و مالیات دهندگان می دانند که هدف از بودجه عمومی حمایت از کالاها و خدمات عمومی است.

میکنز در بیانیه‌ای گفت: «در این مورد، والدین برای مدارس دولتی از نزدیک به نیم میلیون کودک می‌سی‌سی‌پی، خانواده‌هایشان، جوامعشان و خیر عمومی حمایت می‌کنند». با انجام این کار، ما از می سی سی پی قوی تر و بهتر و علیه ادامه نابرابری دفاع می کنیم.»

باردویل گفت که درخواست تجدیدنظر آنها باید در اوایل ژوئن ثبت شود، و او انتظار دارد که دادگاه عالی می سی سی پی بخواهد در اواخر تابستان یا پاییز به بحث شفاهی بپردازد.

این مقاله برای اولین بار در می سی سی پی امروز ظاهر شد و در اینجا با مجوز Creative Commons بازنشر شد.

[ad_2]

0 comments to دفتر AG درخواست تجدید نظر از بودجه عمومی در پرونده مدرسه خصوصی می کند

Leave a reply