دادگاه عالی از مربی فوتبال نمازگزار در ایالت واشنگتن حمایت می کند

[ad_1]

واشنگتن (AP) – دادگاه عالی روز دوشنبه در کنار یک مربی فوتبال از ایالت واشنگتن قرار گرفت که به دنبال زانو زدن و دعا کردن در زمین بعد از بازی ها بود.

دادگاه بر اساس خطوط ایدئولوژیک مربی رای 6-3 داد. قضات گفتند که دعای مربی توسط اصلاحیه اول محافظت می شود.

قاضی نیل گورسوچ برای اکثریت نوشت: «قانون اساسی و بهترین سنت های ما، احترام و مدارا متقابل را توصیه می کنند، نه سانسور و سرکوب، برای دیدگاه های مذهبی و غیر مذهبی.

این پرونده قضات را مجبور کرد که چگونه بین حقوق دینی و آزادی بیان معلمان و مربیان با حقوق دانش‌آموزان که برای شرکت در اعمال مذهبی تحت فشار قرار نگیرند، دست و پنجه نرم کنند. نتیجه می تواند مقبولیت برخی از اعمال مذهبی را در محیط مدارس دولتی تقویت کند.

این تصمیم همچنین آخرین مورد از یک سری احکام دادگاه عالی برای شاکیان مذهبی است. در نمونه اخیر دیگری، دادگاه حکم داد که مین نمی تواند مدارس دینی را از برنامه ای که کمک شهریه برای آموزش خصوصی ارائه می دهد حذف کند، تصمیمی که می تواند دسترسی سازمان های مذهبی به پول مالیات دهندگان را تسهیل کند.

این که دادگاه برای مربی حکم داد شاید تعجب آور نباشد. در سال 2019، دادگاه از رسیدگی به این پرونده در مراحل اولیه خودداری کرد، اما چهار تن از محافظه‌کاران دادگاه موافقت کردند که تصمیم دادگاه پایین‌تر به نفع ناحیه مدرسه برای درک آن از حقوق آزادی بیان معلمان مدارس دولتی “مشکل‌کننده” است. .”

پرونده پیش روی قضات مربوط به جوزف کندی، یک مسیحی و مربی سابق فوتبال در دبیرستان برمرتون در برمرتون، واشنگتن بود. کندی در سال 2008 مربیگری را در مدرسه آغاز کرد و در ابتدا به تنهایی در خط 50 یاردی در پایان بازی ها دعا می کرد. اما دانشجویان شروع به پیوستن به او کردند و با گذشت زمان او شروع به ارائه یک سخنرانی کوتاه و الهام بخش با مراجع مذهبی کرد. کندی سال ها این کار را انجام داد و دانشجویان را به نماز در رختکن هدایت کرد. منطقه مدرسه در سال 2015 متوجه شد که او چه کار می کند و از او خواست که دست از کار بکشد.

کندی از هدایت دانش آموزان در نماز در رختکن و در زمین منصرف شد، اما می خواست خودش به نماز در زمین ادامه دهد و دانشجویان در صورت تمایل می توانند آزاد باشند. مدرسه که نگران شکایت شدن به دلیل نقض حقوق آزادی مذهبی دانش آموزان بود، از او خواست که پس از پایان بازی از زانو زدن و نماز خواندن در حالی که هنوز “در حال انجام وظیفه” بود، به عنوان مربی خودداری کند. مدرسه سعی کرد راه حلی پیدا کند تا کندی بتواند قبل یا بعد از بازی به طور خصوصی دعا کند. هنگامی که او به زانو زدن و دعا در میدان ادامه داد، مدرسه او را به مرخصی استحقاقی گذاشت.

سه قاضی دادگاه خودشان در دبیرستان های دولتی شرکت کردند و بقیه در مدارس کاتولیک تحصیل کردند.

پرونده کندی علیه. منطقه مدرسه برمرتون، 21-418.

[ad_2]

Leave a reply