دادگاه استیناف فدرال به طور موقت برنامه بخشودگی وام دانشجویی بایدن را مسدود کرد

[ad_1]

(هیل) – چندین رسانه گزارش دادند که یک دادگاه استیناف فدرال به طور موقت برنامه بخشودگی وام دانشجویی رئیس جمهور بایدن را پس از درخواست تجدیدنظر از شش ایالت تحت رهبری جمهوری خواهان مسدود کرده است.

دادگاه استیناف حوزه هشتم ایالات متحده روز جمعه حکم داد که سیاست لغو هزاران دلار بدهی وام دانشجویی باید تا زمانی که چالش‌ها پیش می‌آیند، متوقف شود.

دولت بایدن باید تا عصر دوشنبه به این پرونده در دادگاه استیناف پاسخ دهد.

طرح بایدن تا 10000 دلار بدهی وام دانشجویی را برای وام گیرندگانی که کمتر از 125000 دلار در سال درآمد دارند لغو می کند. کسانی که گرنت های پل را دریافت کردند می توانند تا 20000 دلار کمک دریافت کنند.

این حکم پس از آن صادر شد که یک قاضی منطقه فدرال روز پنجشنبه شکایت ایالت ها را رد کرد و حکم داد که آنها حق شکایت ندارند.

رئیس جمهور اوایل روز جمعه اعلام کرد که بیش از 22 میلیون نفر پس از انتشار این درخواست در اوایل هفته جاری برای بخشودگی بدهی وام دانشجویی درخواست کردند.

دادستان کل در ابتدا این شکایت را در ماه سپتامبر تنظیم کرد و استدلال کرد که دولت بایدن صلاحیت لغو بدهی را ندارد زیرا کنگره به آن اجازه نداده است.

اما هنری اوتری، قاضی ناحیه ایالات متحده، حکم داد که آنها نشان نداده اند که به طور مستقیم از این امداد آسیب دیده اند، که برای برآورده کردن استانداردهای ایستادن لازم است. او خاطرنشان کرد که آنها چالش‌های “مهم و قابل توجهی” را برای طرح بایدن ارائه کردند.

چندین چالش قانونی برای طرح بخشودگی وام مطرح شده است. امی کونی بارت، قاضی دیوان عالی، پیشنهاد اضطراری گروهی از مالیات دهندگان ویسکانسین برای جلوگیری از این طرح را در روز پنجشنبه رد کرد.

دولت بایدن استدلال کرده است که مجاز است از طریق قانون فرصت های امدادی آموزش عالی برای دانشجویان در سال 2003، بدهی خود را لغو کند. این قانون به وزیر آموزش اجازه می دهد تا بدهی به وام گیرندگان وام دانشجویی را در مواقع “اضطراری ملی” لغو کند.

[ad_2]

Leave a reply