جری لی لوئیس، نماد راک اند رول در 87 سالگی درگذشت

[ad_1]

ممفیس، تن. (WREG) — روزنامه نگار او جمعه تایید کرد که جری لی لوئیس، آخرین بازمانده کوارتت میلیون دلاری در استودیو سان در ممفیس، در سن 87 سالگی درگذشت.

لوئیس که یکی از بزرگترین هنرمندان و نوازندگان پیانو تا به حال نامیده می‌شود، برای دهه‌ها به خاطر آهنگ‌هایش و روشی که عاج را به صدا در می‌آورد، به عنوان قاتل شناخته می‌شد. این یک توانایی موسیقایی بود که او می دانست یک موهبت است.

موسیقی او او را از خانه اش در لوئیزیانا به ممفیس می برد تا در استودیو سام فیلیپ سان ضبط کند، جایی که لوئیس با آهنگ های موفق یکی پس از دیگری رکوردها و تاریخ را می ساخت.

اولین موفقیت بزرگ او “بازوهای دیوانه” بود.

او بعداً به عنوان بخشی از کوارتت میلیون دلاری در استودیو سان، همراه با الویس پریسلی، جانی کش و کارل پرکینز، صفحات وینیل را به طلا تبدیل کرد.

دیوارهای خانه‌اش در نسبیت، می‌سی‌سی‌پی، پرطرفدار بود، اما او با لگد زدن روی نیمکت پیانو روی صحنه، به تور و برانگیختن تماشاگران ادامه داد. او حتی یک سی دی جدید به نام «راک اند رول تایمز» ضبط کرد.

او مسئول آهنگ‌های مورد علاقه‌اش مانند «Great Balls of Fire» و «Whole Lotta Shakin’ Goin’ On» بود، اما این آهنگ‌ها مورد علاقه او نبودند.

“ترانه مورد علاقه من حدس می زنم “صلیب ناهموار قدیمی” باشد. لوئیس در مصاحبه ای گفت: این آهنگ مورد علاقه من است.

لوئیس زمانی به دلیل زندگی عمومی و خصوصی اش به عنوان اولین مرد وحشی راک اند رول لقب گرفت. زندگی شخصی پرتلاطم او از مردم پنهان بود تا اینکه در می 1958 یک تور بریتانیایی در طی آن یک خبرنگار در مورد همسر سوم لوئیس، میرا گیل براون، که اولین پسر عموی او بود که یک بار حذف شده بود و در آن زمان فقط یک نوجوان بود، مطلع شد. لوئیس 22 ساله بود.

این تبلیغات باعث سر و صدا شد و در آن زمان به حرفه او لطمه زد. علیرغم اختلاف نظرها، لوئیس بسیار مسیحی بود. همچنین گفته می‌شود که او با برخی از مطالب خودش که معتقد بود او و مخاطبانش را به جهنم می‌برد، ناراحت است.

شاید به همین دلیل است که او می گفت آهنگ مورد علاقه اش بازتاب ایمان اوست.

لوئیس در سال 1986 وارد تالار مشاهیر راک اند رول شد و سهم پیشگام او در این ژانر توسط تالار مشاهیر راکابیلی به رسمیت شناخته شد. در سال 1989، زندگی او در فیلم “توپ های بزرگ آتش” با بازی دنیس کواید شرح داده شد.

در سال 2012 برای هفتمین بار ازدواج کرد. همسرش جودیت گفت که عشق آنها، موسیقی او و افتتاح کافه جری لی لوئیس و هانکیتونک در خیابان بیل در ممفیس او را جوان نگه داشته است.

جودیت در آن زمان در مصاحبه ای گفت: “او هرگز ممفیس را ترک نکرد. او ممفیس را دوست دارد.”

هفته گذشته، در اکتبر 16، لوئیس به تالار مشاهیر موسیقی کانتری معرفی شد.

او را به خاطر شیوه زندگی، شیوه نواختن پیانو و ساخت موسیقی فراموش نشدنی به یاد می آورند.

[ad_2]

Leave a reply