توماس خواستار لغو سوابق در مورد وسایل پیشگیری از بارداری، حقوق LGBTQ است

[ad_1]

(هیل) – کلارنس توماس قاضی دیوان عالی روز جمعه خواستار لغو حقوق اساسی شد که دادگاه برای دسترسی به وسایل پیشگیری از بارداری و حقوق دگرباشان جنسی در نظری موافق با اکثریت تصمیم به لغو Roe v. وید

توماس در نظر جداگانه خود اذعان کرد که تصمیم روز جمعه به طور مستقیم بر هیچ حقوقی به جز سقط جنین تأثیر نمی گذارد. اما او استدلال کرد که بند آیین دادرسی قانون اساسی حق سقط جنین یا هر گونه حقوق اساسی دیگر را تضمین نمی کند، و او از دادگاه خواست که این استدلال را در سایر موارد مهم اعمال کند.

توماس نوشت: «در پرونده‌های آتی، ما باید همه سوابق دادرسی اساسی این دادگاه، از جمله گریسولد، لارنس، و اوبرگفل را بازنگری کنیم.»

سه موردی که توماس به آنها اشاره کرد، همگی تصمیمات شاخصی هستند که حقوق اساسی خاصی را ایجاد می کنند.

در Griswold v. دادگاه کنتیکت در سال 1965 حکم داد که زوج های متاهل حق دسترسی به وسایل پیشگیری از بارداری را دارند. در سال 2003، دادگاه در پرونده Lawrence v. ایالت تگزاس نمی تواند رابطه جنسی با توافق همجنس گرایان را غیرقانونی کند. و تصمیم دادگاه در سال 2015 در پرونده Obergefell v. هاجز یک حق قانونی برای ازدواج همجنس گرایان را ایجاد کرد.

از زمانی که پیش نویس نظر اکثریت قاضی ساموئل آلیتو در اوایل سال جاری فاش شد، دموکرات ها و لیبرال ها هشدار داده اند که اکثریت محافظه کار به زودی توجه خود را به سایر حقوقی که دادگاه تایید کرده است معطوف خواهد کرد.

[ad_2]

Leave a reply