توضیح دهنده: مشکلات آب پایتخت می سی سی پی گسترده است

[ad_1]

جکسون، خانم (AP) – پایتخت می سی سی پی با فروپاشی تقریباً سیستم آب خود دست و پنجه نرم می کند و این امر باعث اعلام اضطرار رئیس جمهور جو بایدن و فرماندار این کشور شده است. تیت ریوز.

جکسون در این هفته به طور خطرناکی فشار آب پایینی دارد و بسیاری از 150000 نفر از ساکنان شهر، آب از شیرهای آب جاری شده اند.

مشکلات چند روز پس از بارش باران سیل آسا در مرکز می سی سی پی آغاز شد و کیفیت آب خام ورودی به تصفیه خانه های جکسون را تغییر داد. که روند تصفیه را کند کرد، ذخایر در مخازن آب خالی شد و باعث افت شدید فشار شد.

هنگامی که فشار آب کاهش می یابد، این احتمال وجود دارد که آب زیرزمینی تصفیه نشده از طریق لوله های ترک خورده وارد سیستم آب شود، بنابراین به مشتریان گفته می شود که آب را بجوشانند تا باکتری های بالقوه مضر را از بین ببرند.

اما حتی قبل از بارندگی، مسئولان گفتند که برخی از پمپ های آب از کار افتاده و یک تصفیه خانه از پمپ های پشتیبان استفاده می کند. جکسون قبلاً به مدت یک ماه تحت اخطار آب جوش قرار گرفته بود، زیرا اداره بهداشت ایالتی آب کدر پیدا کرده بود که می‌توانست مردم را بیمار کند.

تاریخچه مشکلات آب در جکسون چیست؟

جکسون بزرگترین شهر در یکی از فقیرترین ایالت های ایالات متحده است

این شهر دارای یک پایه مالیاتی در حال کاهش است که ناشی از فرار سفیدپوستان است، که حدود یک دهه پس از ادغام مدارس دولتی در سال 1970 آغاز شد. جمعیت جکسون بیش از 80٪ سیاه پوست هستند و حدود 25٪ از ساکنان آن در فقر زندگی می کنند.

مانند بسیاری از شهرهای آمریکا، جکسون با زیرساخت های قدیمی با خطوط آبی که ترک می خورد یا فرو می ریزد، دست و پنجه نرم می کند. شهردار Chokwe Antar Lumumba، یک دموکرات در ایالت تحت رهبری جمهوری خواهان، گفت که مشکلات آب شهر ناشی از چندین دهه تعویق تعمیر و نگهداری است.

برخی از تجهیزات در تصفیه خانه اصلی آب جکسون در اوایل سال 2020 در جریان یک سرمای سرمایی یخ زدند و هزاران مشتری را با فشار کم خطرناک یا بدون آب مواجه کردند. گارد ملی در توزیع آب آشامیدنی کمک کرد. مردم آب را در سطل جمع کردند تا توالت ها را آب بکشند. مشکلات مشابه در اوایل سال جاری در مقیاس کوچکتر اتفاق افتاد.

جکسون اغلب به دلیل کاهش فشار یا سایر مشکلاتی که می تواند آب را آلوده کند، هشدارهای آب جوش دارد. برخی از دستورات تنها برای چند روز اجرا می شوند، در حالی که برخی دیگر هفته ها طول می کشد. برخی از آنها فقط محله های خاصی را تحت تأثیر قرار می دهند، معمولاً به دلیل شکستگی لوله ها در منطقه. برخی دیگر بر همه مشتریان سیستم آب تأثیر می گذارد.

اداره بهداشت ایالتی کل سیستم آب جکسون را در اواخر ژوئیه به دلیل کدر بودن آب تحت اخطار آب جوش قرار داد. این دستور همچنان به قوت خود باقی است و مقامات زمان پایان آن را مشخص نکرده اند. اگرچه جوشاندن آب برای محافظت از سلامت افراد در نظر گرفته شده است، اما کارهای روزمره را نیز زمان بر می کند.

جکسون آب خود را از کجا تامین می کند؟

بیشتر آب جکسون از مخزن راس بارنت می آید که درست در شمال شرقی شهر است و از رودخانه مروارید تغذیه می شود. این شهر مقداری آب نیز از چاه می گیرد. علاوه بر این، بیمارستان ها و برخی از سازمان های دولتی چاه های خود را حفر کرده اند تا در صورت بروز مشکل در سیستم شهری، آب در دسترس باشند.

سیستم آب به حدود 150000 ساکن در جکسون و حدود 11500 ساکن در حومه شهر، Byram، به علاوه مشاغل و ادارات دولتی خدمات رسانی می کند. به گفته سخنگوی شهر جکسون، حدود 80 درصد از مشتریان صبح چهارشنبه در بدترین زمان قطعی فعلی، آب کمی داشتند یا اصلاً آب نداشتند و فشار همه مشتریان کم بود.

جکسون از کجا آب خود را پردازش می کند؟

جکسون دو تصفیه خانه دارد. جدیدتر و بزرگتر کارخانه OB Curtis در نزدیکی مخزن است. این گیاه منبع اصلی مشکلات اخیر بوده است. فرماندار گفت که دو پمپ در کورتیس در یک ماه گذشته کار خود را متوقف کردند، بنابراین کارخانه با پمپ های پشتیبان کار می کرد. روز چهارشنبه یک پمپ موقت نصب شد.

کارخانه کورتیس مجاز به تولید 50 میلیون گالن (189271 کیلو لیتر) آب در روز است. طبق اعلام دفتر فرمانداری، روز پنجشنبه 20 میلیون گالن (75708 کیلو لیتر) تولید کرد. کارخانه تصفیه آب قدیمی، JH Fewell، مجاز به تولید 20 میلیون گالن (75708 کیلو لیتر) آب در روز، با انعطاف پذیری تا 30 میلیون گالن (113،562 کیلو لیتر) است. روز پنجشنبه، 20.5 میلیون گالن (77601 کیلو لیتر) تولید کرد.

آیا افراد به اندازه کافی در کارخانه های آب جکسون کار می کنند؟

کمبود نیرو یک مشکل جدی است.

شهردار گفت که شهر در یافتن و استخدام اپراتورهای آب دارای گواهینامه کلاس A با مشکل مواجه بوده است. قانون فدرال حداقل یکی از این اپراتورها را ملزم می کند که همیشه در هر تصفیه خانه آب مشغول به کار باشد.

WLBT-TV از شهر ایمیل درخواست کرد و دریافت که کارخانه کورتیس یک ششم تعداد اپراتورهای تایید شده ای را دارد که برای پرسنل کامل نیاز داشت. مهندس شهر در ماه نوامبر گفت که کمبود کارکنان آنقدر شدید است که در صورت خروج یک اپراتور دیگر، شهر باید یکی از کارخانه های خود را تعطیل کند. اسناد همچنین نشان داد که اپراتورها مقدار زیادی اضافه کاری کار می کردند.

در مورد کیفیت آب چطور؟

آژانس حفاظت از محیط زیست در ژانویه اعلامیه ای صادر کرد مبنی بر اینکه سیستم جکسون قانون فدرال آب آشامیدنی ایمن را نقض می کند. EPA خاطرنشان کرد که آتش سوزی در آوریل 2021 در تابلوی برق در کورتیس باعث شده بود که هر پنج پمپ برای سرویس در دسترس نباشند و باعث کاهش فشار آب شد. بازرسی شش ماه بعد نشان داد که پمپ ها از کار افتاده اند.

در سال 2015، آزمایش‌های معمول سطوح بالاتر از سطح سرب قابل قبول در نمونه‌های آب جکسون را نشان داد و شهر همچنان به انتشار اطلاعیه‌های عمومی درباره کیفیت آب که حداقل استانداردها را برآورده نمی‌کند، منتشر می‌کند.

در سال 2016، وزارت بهداشت ایالتی به دلیل نقص سیستم کنترل خوردگی در کارخانه کورتیس، استفاده ناکافی از مواد شیمیایی تصفیه آب را مشاهده کرد. EPA شهر را ملزم به اصلاح این مشکل کرد. در سال 2017، شهر نصب درمان کنترل خوردگی را آغاز کرد.

یک اطلاعیه کیفیت آب که در ژوئیه منتشر شد، گفت که اکثر نمونه‌های آزمایش شده سطوح سرب را «زیر سطح عمل تعیین‌شده توسط EPA» نشان می‌دهند، اما همچنین احتیاط‌های وزارت بهداشت ایالتی را فهرست می‌کند، از جمله اینکه شیر خشک نوزاد باید فقط با فیلتر یا بطری ساخته شود. آب و کودکان کمتر از 5 سال باید غربالگری سرب و آزمایش خون انجام دهند.

جکسون چه مشکلات دیگری در مورد آب دارد؟

جکسون همچنین با فاضلاب دست و پنجه نرم کرده است.

در سال 2012، این شهر با EPA و وزارت دادگستری ایالات متحده موافقت کرد تا سیستم فاضلاب خود را با قوانین کیفیت آب فدرال مطابقت دهد. شهر خارج از انطباق باقی می ماند.

در اواخر آوریل، شهر گزارشی را به تنظیم‌کننده‌های فدرال ارائه کرد که نشان می‌داد خرابی‌های فاضلاب باعث انتشار نزدیک به 45 میلیون گالن (170344 کیلو لیتر) فاضلاب تصفیه‌نشده در محیط زیست بین دسامبر تا مارس شد.

هزینه رفع مشکلات آب جکسون چقدر خواهد بود؟

شهردار گفت که تعمیر سیستم آب جکسون می تواند میلیاردها دلار هزینه داشته باشد و این بسیار فراتر از توانایی شهر است.

لایحه زیرساختی که بایدن سال گذشته امضا کرد، برای رسیدگی به مشکلاتی مانند جکسون طراحی شده است، اما مشخص نیست که پایتخت می سی سی پی چقدر پول دریافت خواهد کرد.

مجلس قانونگذاری می سی سی پی امسال 3 میلیون دلار برای تعمیرات کارخانه آب جکسون فیول اختصاص داد. قوه مقننه همچنین 400 میلیون دلار از پول کمک به بیماری همه گیر فدرال را به صندوق زیرساخت آب اختصاص داد و جکسون می تواند برای بخشی از آن درخواست دهد. شهرها یا شهرستان ها موظفند پول کمک مالی را با پول محلی تطبیق دهند. دوره درخواست از پنجشنبه باز شد.

[ad_2]

Leave a reply