“تغییر آمده است”: می سی سی پی از مجسمه امت تیل رونمایی کرد

[ad_1]

گرینوود، خانم (AP) – صدها نفر کف زدند – و برخی اشک هایشان را پاک کردند – در حالی که جامعه می سی سی پی از مجسمه بزرگتر از زندگی امت تیل در روز جمعه پرده برداری کردند، نه چندان دور از جایی که مردان سفید پوست نوجوان سیاه پوست را به اتهام لاس زدن به او ربودند و کشتند. با یک زن سفید پوست در یک فروشگاه روستایی.

مدیسون هارپر، یکی از دانش‌آموزان دبیرستان کانتی لفلور، در مراسم اهدای مجسمه به تماشاگرانی که از نظر نژادی متفاوت بودند، گفت: «تغییر آمده است، و این اتفاق خواهد افتاد. دهه‌ها پیش، والدین و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌های ما نمی‌توانستند لحظه‌ای مانند امروز را تصور کنند.»

لینچ در سال 1955 به یک کاتالیزور برای جنبش حقوق مدنی تبدیل شد. مادر تیل، مامی تیل موبلی، اصرار داشت که تشییع جنازه در تابوت باز در شیکاگو برگزار شود تا جهان بتواند وحشتی که بر پسر 14 ساله‌اش وارد شده است را ببیند. مجله جت عکس هایی از جسد مثله شده او را منتشر کرد که از رودخانه تالاهاچی در می سی سی پی بیرون کشیده شد.

مجسمه برنزی 9 فوتی (2.7 متری) در پارک ریل اسپایک گرین وود، تصویری شاد از تیل زنده با شلوار، پیراهن لباس و کراوات با یک دست روی لبه کلاه است.

آهنگ ریتم اند بلوز “بیدار باش، همه” در حالی پخش می شد که کارگران یک برزنت را از روی فیگور بیرون می کشیدند. ده ها نفر به جلو حرکت کردند و با تلفن های همراه عکس و فیلم گرفتند.

آنا ماریا وبستر از روچستر، نیویورک، اشک روی صورتش جاری بود.

وبستر که در یک بعدازظهر آفتابی در جریان دیدار با بستگان می سی سی پی در مراسم شرکت کرد، گفت: «اینجا بودن زیباست. او در مورد مادر تیل گفت: “فقط برای تصور عذابی که او متحمل شده است – همه چیز دروغ است.”

می سی سی پی بالاترین درصد ساکنان سیاه پوست را در بین هر ایالت دارد، در حال حاضر حدود 38٪. نماینده دموکرات ایالات متحده بنی تامپسون، که ناحیه آن دلتا را در بر می گیرد، خاطرنشان کرد که می سی سی پی در زمان کشته شدن تیل هیچ مقام منتخب سیاه پوستی نداشت. او گفت که مرگ تیل به ایجاد تغییر کمک کرد.

تامپسون، تنها عضو سیاه پوست هیأت کنونی کنگره می سی سی پی، گفت: «اما شما، می دانید، تغییر راهی برای کندتر و کندتر شدن دارد. کاری که ما باید در وقف این بنای تاریخی به امت تیل انجام دهیم این است که خود را به روحیه ایجاد تغییر در جامعه خود متعهد کنیم.

این مجسمه در فاصله کوتاهی از بنای تاریخی کنفدراسیون در خارج از دادگاه شهرستان لفلور و حدود 10 مایل (16 کیلومتر) از بقایای در حال فروپاشی فروشگاه، بازار مواد غذایی و گوشت برایانت، در پول است.

رونمایی از مجسمه مصادف شد با اکران این ماه «تا»، فیلمی که به بررسی آسیب خصوصی تیل موبلی در مورد مرگ پسرش و تبدیل او به یک فعال حقوق مدنی می‌پردازد.

کشیش ویلر پارکر جونیور، آخرین شاهد زنده ربوده شدن پسر عمویش، نتوانست از ایلینویز برای وقف روز جمعه سفر کند. اما او روز چهارشنبه به آسوشیتدپرس گفت: “ما فقط خدا را شکر می کنیم که کسی نام او را در آنجا نگه داشته است.”

او گفت که برخی به اشتباه فکر می کردند تا تیل به دلیل شکستن تابوی معاشقه با یک زن سفیدپوست به آنچه سزاوارش بود، رسید و افزود که بسیاری از مردم نمی خواستند در مورد این پرونده برای دهه ها صحبت کنند.

پارکر گفت: “اکنون علاقه ای به آن وجود دارد، و این یک موهبت الهی است.” می دانید مادرش چه گفت: امیدوارم بیهوده نمرد.»

گرین‌وود و شهرستان لفلور هر دو بیش از 70 درصد سیاه‌پوست هستند و مسئولان سال‌ها تلاش کرده‌اند تا مجسمه تیل را به واقعیت تبدیل کنند. سناتور ایالت دموکرات دیوید جردن از گرین‌وود 150000 دلار بودجه دولتی دریافت کرد و هنرمند یوتا به نام مت گلن مأمور ساخت مجسمه شد.

اردن گفت که امیدوار است گردشگران را به یادگیری بیشتر در مورد تاریخ منطقه بکشاند. او گفت: “امیدوارم که همه ما را به هم نزدیک کند.”

تیل و پارکر از شیکاگو سفر کرده بودند تا تابستان سال 1955 را با اقوام خود در دلتای می سی سی پی به شدت جدا شده بگذرانند. در آگوست ساعت 24، این دو نوجوان به همراه جوانان دیگر به فروشگاه مانی رفتند. پارکر گفت که صدای سوت تیل را از مغازه دار کارولین برایانت شنیده است.

چهار روز بعد، تیل در نیمه های شب از خانه عمویش ربوده شد. آدم ربایان او را شکنجه و تیراندازی کردند، جسدش را با پنبه پاک کن وزن کردند و به رودخانه انداختند.

جردن که سیاه پوست است، در سال 1955 دانشجوی کالج بود که برای تماشای محاکمه قتل دو مرد سفیدپوست متهم به قتل تیل – روی برایانت، شوهر کارولین و برادر ناتنی اش، جی دبلیو میلام، به دادگاه شهرستان تالاهاچی در سامنر رفت.

هیئت منصفه کاملاً سفیدپوست و کاملاً مرد این دو مرد را که بعداً به مجله Look اعتراف کردند که تیل را کشته اند تبرئه کرد.

هیچ کس تا به حال در لینچ محکوم نشده است. وزارت دادگستری ایالات متحده تحقیقات متعددی را از سال 2004 و پس از دریافت پرس و جو در مورد اینکه آیا می توان علیه هر کسی که هنوز زنده است مطرح کرد یا خیر، آغاز کرده است.

در سال 2007، یک دادستان می سی سی پی پس از اینکه بازرسان سه سال برای بررسی مجدد قتل صرف کردند، شواهدی را به هیئت منصفه بزرگ ساکنان شهرستان لفلور سیاه و سفید ارائه کرد. هیئت منصفه از صدور کیفرخواست خودداری کرد.

وزارت دادگستری تحقیقات خود را در سال 2018 پس از اینکه کتابی در سال 2017 به نقل از کارولین برایانت – که اکنون دوباره ازدواج کرده و کارولین برایانت دانهام نامیده می شود – بازگشایی کرد و گفت که وقتی ادعا کرد تیل او را گرفته، سوت زده و دست به اقدامات جنسی زده است، دروغ گفته است. بستگان به طور علنی تکذیب کرده اند که دونهام، که در دهه 80 زندگی خود است، اتهامات خود را پس گرفته است. این وزارتخانه این تحقیقات را در اواخر سال 2021 بدون طرح اتهام بسته شد

امسال، گروهی که زیرزمین دادگاه شهرستان لفلور را جستجو می‌کردند، حکم بازداشتی را در سال 1955 برای «خانم» پیدا کردند. روی برایانت.” در ماه آگوست، یکی دیگر از هیئت منصفه بزرگ می سی سی پی شواهد کافی برای متهم کردن دونهام پیدا نکرد که باعث وحشت بستگان و فعالان تیل شد.

اگرچه می سی سی پی دارای ده ها بنای یادبود کنفدراسیون است، برخی از آنها در سال های اخیر منتقل شده اند، از جمله یکی در سال 2020 از پردیس دانشگاه می سی سی پی به قبرستانی که سربازان کنفدراسیون در آن دفن شده اند، منتقل شده است.

این ایالت دارای چند بنای تاریخی برای شخصیت های تاریخی سیاه پوست است، از جمله یکی از فانی لو هامر، فعال حقوق مدنی در رولویل.

یک نشانگر تاریخی در خارج از خواربار فروشی برایانت سرنگون شده و تخریب شده است. نشانگر دیگری در نزدیکی جایی که جسد تیل از رودخانه تالاهاچی بیرون کشیده شد، تخریب شده و تیراندازی شده است. مجسمه تیل در گرین وود توسط دوربین های امنیتی مشاهده می شود.

جردن وقتی جمعه گفت: “اگر یک احمق آن را پاره کند، ما آن را دوباره بالا می بریم.”

[ad_2]

0 comments to “تغییر آمده است”: می سی سی پی از مجسمه امت تیل رونمایی کرد

Leave a reply