تست آنفولانزای مرغی یک گله طیور در شهرستان کوپیا مثبت شد

[ad_1]

استارکویل، خانم. (WJTV) – در 23 فوریه، هیئت بهداشت حیوانات می سی سی پی گزارش داد که آزمایش گله ای از طیور در حیاط خلوت در شهرستان کوپیا برای آنفولانزای پرندگان بسیار بیماری زا، که معمولا HPAI یا H5N1 نامیده می شود، مثبت بوده است.

این دومین گله در حیاط خلوت است که تست HPAI مثبت می شود. اولین تایید در نوامبر 2022 در شهرستان لوندز بود. همچنین دو مورد شناسایی در گله های جوجه های گوشتی تجاری، یکی در شهرستان لارنس در نوامبر 2022 و دیگری در شهرستان لیک در ماه فوریه مشاهده شد. تمامی تأسیسات آسیب دیده قرنطینه شدند و پرندگان برای جلوگیری از انتشار از جمعیت خارج شدند.

مقامات خدمات ترویجی دانشگاه ایالتی می سی سی پی (MSU) گفتند که مرغداران تشویق می شوند تا مرگ ناگهانی پرندگان خود را گزارش کنند.

HPAI یک شکل بسیار مسری از آنفولانزای پرندگان است که می تواند کل گله های طیور آلوده را از بین ببرد. این ویروس می تواند به طور طبیعی در پرندگان وحشی رخ دهد و می تواند به پرندگان اهلی سرایت کند.

بسیاری از پرندگان وحشی، به ویژه پرندگان آبزی، می توانند به HPAI آلوده شوند و هیچ علامتی از خود نشان ندهند. با این حال، از دسامبر 2022، خدمات بازرسی سلامت حیوانات و گیاهان، بخشی از USDA، بیش از 150 مرگ پرنده وحشی مرتبط با HPAI در می سی سی پی را گزارش کرده است. بسیاری از مرگ و میرها در کرکس سیاه و غاز برفی است.

دکتر جیم واتسون، دامپزشک ایالتی، گفت: “84 درصد از ردیابی های تجزیه و تحلیل شده در ایالات متحده در تاسیسات طیور و گله های غیر طیور با معرفی پرندگان وحشی مستقل مطابقت داشت.” به نظر می‌رسد مسیرهای پروازی رودخانه‌های می‌سی‌سی‌پی، پرل ریور و تامبیگ‌بی به‌ویژه تحت تأثیر قرار گرفته باشند. این بدان معناست که این ویروس در محیط زیست اکثر شهرستان های تولید کننده طیور ما وجود دارد.

واتسون پرورش دهندگان را تشویق کرد که خانه های پرندگان را فراهم کنند تا حیوانات وحشی نقاط ورود نداشته باشند. وی همچنین توصیه کرد که مرغداران لباس و کفش منحصراً برای استفاده در منازل داشته باشند.

مقامات گفتند که این ویروس خطری برای ایمنی مواد غذایی ایجاد نمی کند. همه محصولات طیور باید قبل از اینکه برای خوردن بی خطر باشند باید در دمای داخلی حداقل 165 درجه پخته شوند.

صاحبان پرندگان حیاط خلوت می توانند هر گونه پرنده بیمار یا در حال مرگ را به صورت آنلاین یا با تماس با خط تلفن فوری بلایای حیوانات هیئت سلامت می سی سی پی به شماره 1-888-646-8731 گزارش دهند.

[ad_2]

Leave a reply