ترامپ پیشنهاد می‌کند سه‌شنبه دستگیر می‌شود، از حامیانش می‌خواهد «اعتراض کنند، ملت ما را پس بگیرید!»

[ad_1]

رئیس‌جمهور سابق ترامپ پیشنهاد داد که روز سه‌شنبه دستگیر می‌شود، زیرا به نظر می‌رسد آلوین براگ، دادستان منطقه منهتن، در آستانه تصمیم‌گیری برای متهم کردن او در تحقیقات مربوط به پرداخت رشوه به استورمی دانیلز، ستاره فیلم‌های بزرگسالان در طول مبارزات انتخاباتی ریاست‌جمهوری است.

ترامپ روز شنبه در یک پست اجتماعی حقیقت گفت که “نشت اطلاعات غیرقانونی” نشان می دهد که “نامزد اصلی جمهوری خواه و رئیس جمهور سابق ایالات متحده آمریکا روز سه شنبه هفته آینده دستگیر خواهد شد.”

ترامپ در ادامه از حامیان خود خواست تا به بازداشت احتمالی او اعتراض کنند، اعتراض کنید، ملت ما را پس بگیرید.

این اعلامیه در حالی منتشر می شود که به نظر می رسد چندین نشانه اخیر نشان می دهد که هیئت منصفه بزرگ سازماندهی شده توسط براگ به احتمال متهم کردن ترامپ نزدیک است.

مایکل کوهن، وکیل سابق ترامپ در اوایل این هفته در برابر هیئت منصفه شهادت داد و دنیلز با دادستان منهتن ملاقات کرد. با شهادت کوهن، تقریباً تمام شخصیت‌های اصلی درگیر در تحقیقات در برابر هیئت منصفه حاضر شدند.

نشانه دیگر زمانی بود که ترامپ در این هفته برای شهادت در مقابل هیئت منصفه بزرگ دعوت شد، که اغلب نشانه ای از قریب الوقوع بودن تصمیم گیری درباره اتهامات است. وکیل ترامپ این هفته گفت که او این پیشنهاد را رد می کند.

تحقیقات براگ ناشی از پرداختی 130000 دلاری است که کوهن به دنیلز در آستانه انتخابات 2016 اعتراف کرده بود تا در مورد رابطه ای که با ترامپ داشته ساکت بماند.

کوهن در سال 2018 به چندین اتهام اعتراف کرد، از جمله یکی از اتهامات مربوط به نقض مالی کمپین مربوط به پرداخت. او به چندین سال زندان محکوم شد، اما با شروع همه‌گیری کووید-19 زودتر از موعد آزاد شد و اجازه داده شد بقیه دوران محکومیت خود را در حبس خانگی بگذراند.

کوهن گفت که به دستور ترامپ به دانیلز پول پرداخت کرده و ترامپ به او بازپرداخت کرده است. ترامپ اذعان کرد که کوهن را بازپرداخت کرده است، اما انکار کرد که این مبلغ از منابع مالی مبارزات انتخاباتی او بوده است.

سازمان ترامپ بازپرداخت کوهن را یک هزینه قانونی اعلام کرد.

اگر ترامپ متهم شود، این اولین بار در تاریخ آمریکا خواهد بود که رئیس جمهور سابق به جرمی متهم می شود.

جو تاکوپینا، وکیل ترامپ، به نیویورک دیلی نیوز گفت که اگر در این پرونده متهم شود، ترامپ از تسلیم خود خودداری نخواهد کرد.

سخنگوی ترامپ در بیانیه ای اعلام کرد که رئیس جمهور سابق به طور رسمی از اتهامات مطرح شده در روز سه شنبه مطلع نشده است. آنها گفتند که ترامپ فقط می‌دانست که براگ تصمیم گرفته است از طریق «نشت اطلاعات غیرقانونی» از وزارت دادگستری و دفتر دادستان منطقه منهتن به رسانه‌ها، «شکار جادوگر خود را به سطح بعدی برساند».

آنها می‌گویند: «رئیس‌جمهور ترامپ حق دارد که بر بی‌گناهی خود و سلاح‌سازی نظام ناعادلانه ما تأکید کند».

این سخنگو گفت که ترامپ آخر هفته آینده برای یک تجمع در تگزاس خواهد بود.

ترامپ تحقیقات براگ را با انگیزه سیاسی محکوم کرده است و استیون چونگ، سخنگوی ستاد انتخاباتی ترامپ هفته گذشته گفت که ترامپ “کاملا بی گناه” است. چانگ گفت که این تحقیقات “واکنش شدیدی” برای دموکرات ها و کشور خواهد داشت.

سازمان های مجری قانون در نیویورک تدابیر امنیتی را پیش از طرح اتهام احتمالی علیه ترامپ آماده کرده اند. مقامات به آسوشیتدپرس گفتند که در حال برنامه ریزی برای تدارکات امنیتی و تدارکاتی برای حضور رئیس جمهور سابق در دادگاه هستند.

سی ان ان گزارش داد که مقامات ارشد دفتر براگ، اداره پلیس نیویورک (NYPD) و مقامات دادگاه ایالت نیویورک پس از طرح اتهامات احتمالی جلساتی در مورد نیازهای امنیتی داشتند. افسران قضایی مسئول امنیت تأسیسات دادگاه ایالتی از جمله ساختمان دادگاه عالی نیویورک در منهتن هستند.

مقامات آشنا با این گفتگوها به سی ان ان گفتند که برای تظاهرات احتمالی حامیان ترامپ و اعتراضات متقابل مخالفان ترامپ و احتمال درگیری این دو گروه با یکدیگر آماده می شوند.

به گفته این نشریه، پلیس نیویورک و اف بی آی همچنین به احتمال افزایش تهدیدها علیه براگ و اعضای کارکنانش رسیدگی کرده اند.

این نگرانی ها پس از هجوم هزاران نفر از حامیان ترامپ به ساختمان کنگره در جریان شورش در 6 ژانویه 2021، پس از آن که ترامپ از آنها خواست تا به تأیید پیروزی پرزیدنت بایدن در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 اعتراض کنند، ایجاد شد.

– به روز رسانی در ساعت 10:40 صبح

[ad_2]

Leave a reply