ترامپ در پرونده پولشویی استورمی دانیلز متهم است

[ad_1]

رئیس‌جمهور سابق ترامپ روز پنجشنبه در نیویورک به دلیل نقش او در تنظیم پرداخت‌های نقدی مخفیانه به یک ستاره سینمای بزرگسالان در جریان مبارزات انتخاباتی‌اش در سال ۲۰۱۶ متهم شد.

این کیفرخواست تاریخ ساز اولین باری است که یک رئیس جمهور در یک پرونده جنایی متهم می شود و در حالی است که چندین سازمان مجری قانون در حال بررسی رفتار ترامپ در تحقیقات متعدد هستند.

اتهامات موجود در کیفرخواست همچنان نامشخص است.

این کیفرخواست، که همچنان مهر و موم شده است، به دنبال تحقیقاتی از سوی دادستان منطقه منهتن، آلوین براگ (D) انجام می شود که بر پرداخت 130000 دلار تسویه حساب مایکل کوهن به ستاره فیلم های بزرگسالان استورمی دنیلز، اندکی قبل از انتخابات متمرکز بود.

شرکت ترامپ بازپرداخت کوهن را به عنوان هزینه قانونی طبقه بندی کرد و آن را در گزارش هزینه های مبارزات انتخاباتی فاش نکرد.

کوهن در سال 2018 به جرم خود اعتراف کرد و به خاطر نقش خود در این موضوع به اتهامات مربوط به نقض مالی کمپین انتخاباتی و کلاهبرداری مالیاتی محکوم شد. او ادعا می کند که ترامپ به او دستور داده است که این پرداخت را انجام دهد و ترامپ به او اقساط ماهانه که شامل پاداش نیز می شود، بازپرداخت کرده است.

این پرداخت به عنوان بخشی از یک توافق عدم افشای اطلاعات انجام شد، زیرا دانیلز آماده بود تا با اتهاماتی مبنی بر داشتن رابطه جنسی با ترامپ در معرض دید عموم قرار گیرد، رابطه‌ای که او آن را رد می‌کند.

ترامپ بارها این تحقیقات را به عنوان یک شکار جادوگر رد کرده و قبلاً از حامیانش خواسته بود تا به بازداشت او اعتراض کنند.

«رئیس جمهور ترامپ استیضاح شده است. او هیچ جرمی مرتکب نشده است. جو تاکوپینا و سوزان نچلس وکلای ترامپ در بیانیه ای مشترک گفتند: ما به شدت با این پیگرد سیاسی در دادگاه مبارزه خواهیم کرد.

وکلای ترامپ و کمپین انتخاباتی بلافاصله به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

اتهامات علیه ترامپ در پی گزارش‌هایی است که نشان می‌دهد هیئت منصفه بزرگ که برای استماع شواهد در این پرونده تشکیل شده بود، قرار نیست تا اواخر آوریل دوباره برای ارزیابی شواهد تشکیل جلسه دهد. براگ این توانایی را حفظ می کند که حتی در روزهایی که هیئت منصفه بزرگ در جلسه نیست، خواستار رأی گیری در مورد کیفرخواست شود.

ناظران حقوقی نشان می‌دهند که استیضاح ترامپ احتمالاً بر اتهامات جعل سوابق تجاری متمرکز است، اما تبدیل آن از جنحه به جنایت ممکن است دشوار باشد.

اتهام جنایت مستلزم ارتباط با جرم دوم است و حداکثر زمان زندان را از یک سال به چهار سال افزایش می دهد.

قوانین ایالتی «درج نادرست در سوابق تجاری یک نهاد» را ممنوع می کند – چیزی که ترامپ و کوهن ممکن است با ادعای این که پرداخت ها برای خدمات حقوقی است که هرگز ارائه نشده است، نقض کرده باشند.

ترامپ همچنین قبلاً پیشنهاد کرده بود که این پرونده از محدودیت قانونی نیویورک فراتر رفته است که برای اکثر جرایم ایالتی پنج سال است.

اما این پرونده را می توان “تهاجم” کرد، که امکان تمدید زمان برای تشکیل پرونده کیفری را فراهم می کند. نیویورک اجازه چنین جابه جایی را می دهد که متهم به طور مداوم خارج از ایالت بوده است.

اگرچه اولین اتهامات علیه ترامپ مطرح خواهد شد، اما ممکن است به زودی اتهامات بیشتری به دنبال داشته باشد.

روز دوشنبه، ترامپ به دنبال لغو تحقیقات مقامات جورجیا در مورد تلاش های وی برای تأثیرگذاری بر انتخابات آنجا بود. فانی ویلیس، دادستان ناحیه فولتون در اوایل سال جاری گفت که تصمیمات مربوط به اتهام در دست بررسی است.

مریک گارلند، دادستان کل، همچنین یک مشاور ویژه برای بررسی نقش ترامپ در تحقیقات گسترده تر در 6 ژانویه 2021 و سوء استفاده از اسناد دولتی در مار-آ-لاگو منصوب کرد.

این داستان به روز شد ساعت 6:29 عصر

[ad_2]

Leave a reply