با وجود روند نزولی در تولد نوجوانان، می سی سی پی در سال 2020 در صدر کشور قرار دارد

[ad_1]

می سی سی پی با وجود کاهش نرخ ها چه در ایالت و چه در سرتاسر کشور، باز هم در زمینه تولد نوجوانان پیشتاز کشور است.

نرخ می سی سی پی در دو دهه گذشته به طور قابل توجهی کاهش یافته است اما همچنان از بقیه کشور عقب است. طبق داده‌های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری th4e، در سال 2020، آخرین سالی که داده‌های مربوط به آن در دسترس بود، نوجوانان در می‌سی‌سی‌پی تقریباً دو برابر میانگین ملی زایمان کردند.

مدافعان و یک سناتور سابق ایالتی به قانون بی‌تغییر – و از نظر آنها ضعیف – آموزش جنسی می‌سی‌سی‌پی اشاره می‌کنند.

اگرچه برنامه های درسی برای دروس اصلی مانند ریاضی و علوم هر پنج سال یکبار بازبینی و به روز می شود، وزارت آموزش می سی سی پی در بیش از یک دهه هیچ برنامه درسی جدیدی را تأیید نکرده است.

جاش مک‌کاولی، معاون مدیر سلامت نوجوانان می‌سی‌سی‌پی، یک گروه سیاست‌گذاری و حمایتی که بر سلامت جنسی و باروری نوجوانان متمرکز است، گفت: این انفعال به این معنی است که محتوای جنسی می‌سی‌سی‌پی به‌شدت قدیمی است و مسائلی مانند رضایت و خشونت رابطه‌ای عمدتاً وجود ندارد.

مک کاولی گفت: «در سال 2022 وقتی با برنامه درسی کار می کنید که در دهه 1990 نوشته شده است، واقعاً دشوار است که آموزش جنسی واقعاً خوب انجام دهید.

حتی اگر برنامه های درسی بیشتری توسط اداره آموزش و پرورش ایالتی تصویب شود، هیچ تضمینی وجود ندارد که مدارس به مدرسه جدید تغییر کنند.

اسکات کلمنتز، مدیر ایالتی برنامه های بهداشت مدرسه MDE، می گوید: «زمانی که یک مدرسه برنامه درسی را انتخاب می کند، تمایل دارد به آن پایبند باشد.

بسیاری از مادران نوجوان می سی سی پی 18 یا 19 ساله هستند و از دسترس سیستم مدرسه ابتدایی دور هستند. نرخ زاد و ولد در این گروه سنی سه برابر بیشتر از 15 تا 17 سال است.

در حالی که اصلاح سیاست آموزش جنسی می سی سی پی بخش مهمی از پازل است، مک کاولی گفت که نیاز به پرداختن به مسائل مهمی مانند فقر بین نسلی به این معنی است که رسیدگی به نرخ بالای زاد و ولد نوجوانان در این ایالت، پایان همه چیز نیست.

مک کاولی گفت: “خیلی خوب بود اگر یک راه حل وجود داشت، اما متأسفانه، عوامل موثر زیادی وجود دارد که محیطی را ایجاد می کند که در آن می سی سی پی بالاترین نرخ زاد و ولد نوجوانان را در کشور داشته باشد.” «این کار افراد زیادی را از بخش‌های مختلف می‌گیرد: آموزش، بهداشت، خدمات اجتماعی، مسکن. پرداختن به آنچه می بینیم به عوامل زیادی نیاز دارد.”

نرخ ملی زاد و ولد نوجوانان نسبت به اوج خود در سال 1991، 75 درصد کاهش یافته است، روندی که به کاهش میزان فعالیت جنسی در میان جوانان و افزایش استفاده از روش های پیشگیری از بارداری مربوط می شود.

نرخ زاد و ولد برای نوجوانان 15 تا 19 ساله در 31 ایالت کاهش یافت، اما در می سی سی پی در سال 2020 افزایش یافت. نرخ ها در میان ایالت ها از پایین 6.1 در هر 1000 تولد در ماساچوست تا بالای 27.9 در می سی سی پی متغیر بود.

با این حال، ساکنان می سی سی پی کمتر از روش های بسیار موثر پیشگیری از بارداری مانند دستگاه های داخل رحمی (IUD) و ایمپلنت ها استفاده می کنند. از سال 2018، تعداد بیمارانی که در کلینیک‌های Title X با بودجه عمومی از چنین روش‌های پیشگیری استفاده می‌کردند، تنها 7 درصد بود، در مقایسه با 18 درصد در سطح ملی. در سال‌های اخیر، مردم گاهی اوقات برای رسیدن به کلینیک‌ها از طریق تلفن با مشکل مواجه شده‌اند و ماه‌ها منتظر قرار ملاقات می‌مانند یا به آنها گفته می‌شود که تعیین نوع کنترل بارداری به عهده پزشک کارکنان است.

قانونگذاران قانون آموزش جنسی در ایالت را در سال 2011 به تصویب رساندند، که طبق آن هر مدرسه موظف بود بین برنامه های درسی “فقط پرهیز” یا “پرهیز به علاوه” یکی را انتخاب کند. همه باید تاکید کنند که پرهیز از رابطه جنسی تنها روشی است که از حاملگی های خارج از ازدواج و عفونت های مقاربتی محافظت می کند.

تلاش‌ها برای تغییر قانون برای الزام برنامه‌های درسی از نظر پزشکی دقیق یا مبتنی بر شواهد شکست خورده است. یکی از این تلاش ها توسط سناتور سابق بود. سالی دوتی، جمهوری‌خواه اهل بروکهاون و یکی از معدود جمهوری‌خواهانی که از تغییر قانون حمایت کردند.

داتی «قانون مسئولیت شخصی» را در سال 2016 معرفی کرد که از کمیته آموزش سنا گذشت اما هرگز برای رأی گیری مطرح نشد. این لایحه مستلزم آن بود که برنامه های درسی جنسیت مبتنی بر شواهد باشد و همچنین باید دو بار در مدرسه ابتدایی، یک بار در دبیرستان و یک بار در دبیرستان تدریس شود. قانون 2011 شرایط سنی خاصی را تعیین نکرده است.

دوتی که اکنون مدیر اجرایی ستاد خدمات عمومی می سی سی پی است، همچنان از این تغییرات در حال انجام حمایت می کند. او همچنین از تغییر به سیاست انصراف به جای انتخاب کردن، پایان دادن به تفکیک جنسیتی برای آموزش جنسی و حذف الزامات برنامه درسی در قوانین ایالتی که از استفاده از برنامه های درسی مبتنی بر شواهد مورد استفاده در ایالت های دیگر در می سی سی پی جلوگیری می کند، حمایت می کند.

دوتی گفت: «فکر نمی‌کنم جنسیت در میان نوجوانان در می‌سی‌سی‌پی متفاوت از هر ایالت دیگری باشد.

دوتی گفت که فقدان آموزش جنسی جامع در مدارس یا والدین آن را در خانه ارائه می دهند، برای رشد نوجوان مضر است و به این معنی است که بسیاری از جوانان فقط از طریق پورنوگرافی در اینترنت آموزش های جنسی خود را دریافت می کنند. دوتی گفت که عدم اقدام قانونگذار نیز کمکی نمی کند.

«مشکلات واقعی در مورد قانون در حال حاضر وجود دارد… صحبت کردن در مورد وضعیت دشواری است. اما من فکر نمی‌کنم کسی بتواند به اعداد در ایالت نگاه کند و بگوید که ما نیازی به صحبت در مورد آن نداریم.

به گفته مک‌کاولی، برخی از محدودیت‌های موجود در قانون ایالتی نیز بار ناخواسته‌ای را برای مناطق مدرسه ایجاد می‌کند. قانون می‌سی‌سی‌پی والدین را ملزم می‌کند که فرزندشان را به رابطه جنسی برسانند، که مانع لجستیکی می‌شود که بچه‌ها را با والدینی که از رابطه جنسی حمایت می‌کنند از کلاس درس دور نگه می‌دارد.

مک‌کاولی گفت: «اگر دانش‌آموزی شرکت نمی‌کند، بیشتر به دلیل اختلاف نظر والدین نیست، بلکه به دلیل عدم کارآمدی گرفتن مجوز به خانه و بازگشت است.

به گفته مک کاولی، جدا نگه داشتن پسران و دختران در طول آموزش رابطه جنسی، بار دیگری را بر دوش مدارس می گذارد که به ویژه به مناطق روستایی و مدارس کم کار آسیب می رساند.

این قانون همچنین نمایش کاندوم و سایر روش های پیشگیری از بارداری را ممنوع می کند. معلمان می توانند به دانش آموزان بگویند که چگونه از آنها استفاده کنند، اما به آنها نشان ندهند. این امر منجر به راه‌حل‌های خلاقانه توسط مدافعانی مانند سانفورد جانسون شده است که در سال 2012 برای ویدیویی که در آن به دانش‌آموزان آموزش می‌دهد «چگونه جوراب بپوشند» در فضای مجازی منتشر شد.

در حالی که جانسون، اکنون مدیر اجرایی Teach Plus Mississippi، یک سازمان غیرانتفاعی که معلمان را در درک سیاست آموزشی آموزش می‌دهد، معتقد است که خدمات و منابع جامع‌تری نسبت به یک دهه پیش برای جوانان در دسترس است. کاری که باید انجام شود بر اساس بررسی رفتار خطرآفرین جوانان در سال 2015، 54 درصد از دانش آموزان دبیرستانی می سی سی پی آمیزش جنسی داشته اند و 39 درصد در آخرین باری که رابطه جنسی داشته اند از کاندوم استفاده نکرده اند.

جانسون می‌گوید سیاست‌هایی که با جوانان به گونه‌ای رفتار می‌کند که لایق حقیقت نیستند، به این رفتارهای پرخطر کمک می‌کند.

جانسون گفت: «ما می دانیم چه چیزی کارساز است. وقتی تمام اطلاعات را به بچه ها ارائه می دهید، تصمیمات بهتری می گیرند.»

یازده برنامه درسی جنسی در سال 2011 توسط اداره آموزش و پرورش ایالتی تصویب شد. بر اساس داده های فعلی MDE، از 142 منطقه مدارس دولتی در ایالت، 80 آموزش فقط پرهیز و 62 برنامه پرهیز به اضافه را انتخاب کرده اند.

برنامه های درسی مصوب از نظر ماهیت و لحن متفاوت است. برنامه درسی طرح بازی، که در حال حاضر توسط ناحیه مدرسه شهرستان ویلکینسون مورد استفاده قرار می گیرد، با بسکتبالیست حرفه ای سابق ای سی گرین به طور مشترک توسعه داده شده است و دارای مضمون ورزشی است.

برنامه درسی REAL Essentials WAIT در حال حاضر توسط 12 ناحیه مدرسه استفاده می شود و استفاده صحیح از کاندوم مردانه را به عنوان یک رفتار “در خطر” برای ابتلا به HIV / AIDS توصیف می کند. برنامه درسی شامل فعالیت‌هایی مانند جدول کلمات متقاطع STD می‌شود و به بحث‌های کلاسی می‌پردازد، مانند: «وقتی صحبت از رابطه جنسی به میان می‌آید، مردان مانند مایکروویو هستند و زنان مانند یک ظرف غذا!»

نود ناحیه مدرسه انتخاب بهترین برنامه درسی را آموزش می دهند. از این تعداد، 61 نفر از نسخه فقط پرهیز و 26 نفر از نسخه پرهیز به علاوه استفاده می کنند. برنامه‌های درسی پرهیز به علاوه خطرات و میزان شکست روش‌های پیشگیری از بارداری را به دانش‌آموزان آموزش می‌دهد که پرهیز نیستند.

دومین برنامه درسی پرطرفدار Draw The Line / Respect The Line است، یک برنامه درسی مبتنی بر شواهد و پرهیز به علاوه که در حال حاضر توسط 26 ناحیه مدرسه در سراسر ایالت استفاده می شود.

محتویات و کیفیت آموزش های جنسی بر اساس منطقه متفاوت است. در حالی که دو ناحیه ممکن است از یک برنامه درسی استفاده کنند، هیچ تضمینی وجود ندارد که آنها دروس یکسانی را تدریس کنند. قانون جنسیتی ایالتی شش جزء از آموزش صرفاً پرهیز را فهرست می کند، اما نیازی به پوشش هر کدام ندارد.

در حالی که سازمان‌هایی مانند Teen Health Mississippi و Mississippi First سال‌ها برای قانون‌گذاران لابی کرده‌اند تا قانون جنسیتی ایالت را به‌روزرسانی کنند، هیچ اقدامی انجام نشده است. این قانون همانطور که در سال های 2016 و 2021 نوشته شده بود مجدداً تأیید شد.

مک کاولی گفت: «مجلس ایالتی واقعاً نمی‌خواهد به چیزی مانند آموزش جنسی دست بزند، مگر اینکه مجبور شود.

نگرانی دیگر در میان وکلا این است که قانون جنسیت می سی سی پی، به همان اندازه که ناقص است، رعایت نمی شود. مک‌کاولی گفت که احساس فوریت و سطح نظارتی که پس از تصویب قانون وجود داشت، دیگر وجود ندارد و احتمالاً بسیاری از ولسوالی‌ها دیگر با قانون مطابقت ندارند.

مک کاولی گفت: «با گذشت زمان، نظارت کاهش یافته است و مناطق واقعاً به آن دست یافته اند. آنها به نوعی متوجه شدند که می توانند هر کاری که بخواهند انجام دهند، و هیچ عواقبی برای آن وجود نخواهد داشت.

کلمنتس، که دفترش بر رابطه جنسی و رعایت مقررات نظارت می کند، گفت که نظارت هر سه سال یکبار انجام می شود اما از زمان شروع همه گیری کووید-19 انجام نشده است. نظارت از سال آینده از سر گرفته خواهد شد و شامل بررسی برنامه درسی مورد استفاده و معلمان در حال ارائه دستورالعمل می شود.

او گفت که با تمام چالش هایی که مدارس به دلیل COVID-19 با آن مواجه شده اند، رابطه جنسی در اولویت اول قرار نگرفته است.

متأسفانه، مانند بسیاری از چیزها در مورد کووید، تمرکز بر این بوده است که بچه‌ها بتوانند به مدرسه بروند.» کلمنتز گفت.

گزارشگر می سی سی پی امروز ایزابل تافت در این داستان مشارکت داشت.

این مقاله برای اولین بار در می سی سی پی امروز ظاهر شد و در اینجا با مجوز Creative Commons بازنشر شد.

[ad_2]

Leave a reply